אליוט מינץ, חבר קרוב של ג'ון לנון ויוקו אונו, חושף בספר חדש פרטים מרתקים על חייהם הפרטיים של הזוג המפורסם. בראיון מיוחד ל"טיימס" הבריטי, מספר מינץ על מערכת היחסים המורכבת עם הזוג ועל הרגעים האינטימיים שחלק איתם. הספר, "We All Shine On", צפוי לעורר עניין רב בקרב מעריצי הביטלס ואוהדי המוזיקה בכלל, ומציע הצצה נדירה לחייהם של שניים מהאמנים המשפיעים ביותר של המאה ה-20.

קשר אינטנסיבי
"בשבוע ממוצע, 20 שעות של שיחות טלפון לא היו יוצאות דופן," מגלה מינץ, כיום בן 79, מסלון ביתו בבוורלי הילס. הוא מתאר את החברות עם הזוג כ"כמעט סוג של נישואין" שהשתלטה על תשע שנים מחייו. מינץ מספר כי הקשר התחיל באופן מפתיע כאשר אונו התקשרה אליו ב-1971 להודות לו על כך שלא שאל אותה על לנון בראיון רדיו. "היא דחתה את החשש שלי שבעלה עלול להתקנא, ואמרה, 'אתה לא נותן לעצמך קצת יותר מדי קרדיט, אליוט?'"

פול מקרטני, ג'ון לנון (צילום: מתוך הסרט ''Get Back'')
פול מקרטני, ג'ון לנון (צילום: מתוך הסרט ''Get Back'')

גילויים מפתיעים

בין הגילויים המפתיעים בספר, מינץ חושף כי לנון ואונו היו "אובססיביים לגבי דיאטה", לנון היה שוקל את עצמו פעמיים ביום לעיתים. "השיחה הראשונה שלי עם ג'ון לנון לא הייתה פילוסופית. היא לא הייתה על אלביס או הביטלס. היא הייתה על ירידה במשקל," הוא מספר בחיוך.

פרנויה וריגול

מינץ מגלה כי הזוג חשד שהבית שלהם מושתל במכשירי האזנה. "יוקו לחשה לי, 'הבית הזה מושתל. הם מקשיבים לכל מה שאנחנו אומרים כאן. אז אתה צריך להיזהר מאוד במה שאתה אומר.'" חשד זה התברר כנכון לאחר שנים כשקבצי ה-FBI נחשפו, והראו כי הנשיא ניקסון הציב את הזוג תחת מעקב בעקבות שמועות שהם מתכננים להפריע לכנס שלו.

ג'ון לנון  (צילום: רויטרס)
ג'ון לנון (צילום: רויטרס)

ניהול כספים

אחד הגילויים המעניינים בספר נוגע לניהול הכספי של הזוג. לנון, שהפך למפורסם בגיל כה צעיר, היה "חסר מושג" בכל הנוגע לכספים. "אני בספק אם ג'ון היה אי פעם בסופרמרקט, הלך לבנק, כתב צ'ק. זה מה שיוקו עשתה," אומר מינץ. "אלמלא יוקו, לא היה כסף בעיזבון של לנון-אונו היום."

אבהות והורות

מינץ מתאר את השינוי הדרמטי שעברו לנון ואונו כשהפכו להורים. "זה היה השינוי הגדול ביותר עבורם," הוא אומר. לאחר הלידה הקיסרית של בנם, שון, ב-1975, "ג'ון היה זועם כשרופאים היו ניגשים אליו ואומרים, 'תמיד חלמתי ללחוץ את ידך,' בזמן שיוקו בבירור התקשתה. הוא היה נובח עליהם, 'תטפלו באשתי!'".

יוקו אונו (צילום: רויטרס)
יוקו אונו (צילום: רויטרס)

רגעים קשים

מינץ אינו מתחמק מתיאור הרגעים הקשים במערכת היחסים שלו עם הזוג. הוא מספר על מקרה שבו לנון ביקש ממנו לגרש בחורה שנשארה ללון. "אמרתי לו, 'בבקשה אל תבקש ממני לעשות משהו כזה שוב.' הוא התפרץ. הוא אמר, 'אני אבקש ממך לעשות כל דבר שאני מרגיש שאני רוצה לבקש ממך לעשות. אתה מבין את זה?'", מינץ נפגע ונעלב, וזו הייתה אחת הפעמים הבודדות שסירב להצעה של לנון.

הרצח הטרגי

כשמינץ מדבר על הרגע שבו למד על רצח לנון מדיילת בוכה, קולו הרדיופוני החלק נסדק מרגש. "אפילו עכשיו, אחרי כל השנים האלה, רק לחשוב על הרגע הזה..." הוא נעצר. אחת המשימות הקשות ביותר שלו הייתה לערוך מצאי של חפציו האישיים של לנון. "זה היה מה שג'ון לבש, מה שהיה עליו כשהוא נפל, כולל המשקפיים השבורים והמדממים שלו."

מארק צ'פמן - רוצחו של ג'ון לנון (צילום: רויטרס)
מארק צ'פמן - רוצחו של ג'ון לנון (צילום: רויטרס)

הקשר עם יוקו כיום

מינץ מסרב לחשוף יותר מדי על הקשר שלו עם אונו כיום. "אני רוצה לתת לה תחושה של פרטיות," הוא אומר, אך מוסיף, "זה עדיין מרגיש כמו משפחה. אני עדיין אוהב אותה מאוד." הוא מספר שראה אותה לאחרונה ביום הולדתה ה-91 בפברואר, שם פגש את שון, בנה של אונו, שעודד את מינץ לכתוב את ספרו.

למרות המחיר האישי ששילם על החברות הקרובה עם הזוג, כולל ויתור על חיי אהבה ומשפחה משלו, מינץ אומר: "כמובן שזה היה שווה את זה. זכיתי לבלות כל כך הרבה זמן עם שני אנשים יוצאי דופן." הספר החדש צפוי לשפוך אור על אחד הזוגות המרתקים בתולדות המוזיקה הפופולרית, ולהציע תובנות חדשות על חייהם האישיים והמקצועיים של ג'ון לנון ויוקו אונו.