הקרב בין שני הראפרים המובילים בעולם, דרייק וקנדריק למאר, מתחמם ומגיע לזירה חדשה - בית המשפט. במסמכים משפטיים שהגיעו לידי העיתון "The Independent", חושף דרייק האשמות חמורות נגד חברת התקליטים הענקית Universal Music Group (UMG).
על פי התביעה, החברה פעלה באופן מכוון להאדיר את שירו של למאר "Not Like Us", שבו הוא תוקף את דרייק, תוך שימוש ברשת בוטים והסכמי "שלם ושדר" (pay-to-play) מפוקפקים. דרייק טוען כי החברה שילמה לספוטיפיי כדי להמליץ על השיר למשתמשים שחיפשו תכנים אחרים לחלוטין, וגם הפעילה לחץ על אפל כדי שסירי תנגן את השיר של למאר במקום שירים מהרפרטואר של דרייק.
"מדובר במשחק סכום אפס", נכתב בתביעה. "בכל פעם ששיר 'פורץ', זה בא על חשבון אמן אחר. הבחירה של UMG להציף את השוק המוסיקלי עם 'Not Like Us' באה על חשבון אמנים אחרים, כמו דרייק". גורם המקורב לדרייק אמר ל"The Independent" כי הזמר אינו זועם על למאר או על מילות השיר שלו, אלא על התנהלותה העסקית החשודה של חברת התקליטים. לטענתו, אם דרייק יצליח במאבקו, הדבר עשוי להגן על אמנים פחות מוכרים מפני ניצול עתידי.
השיר השנוי במחלוקת זכה להצלחה חסרת תקדים, עם כ-900 מיליון השמעות בספוטיפיי, שיא חדש לז'אנר ההיפ-הופ. על פי התביעה, ההצלחה המסחררת הושגה באמצעות מניפולציות, כולל תשלום למשפיעני רשת שקידמו את השיר מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי.
UMG הגיבה בחריפות להאשמות: "הרעיון שנפעל לפגוע באחד מהאמנים שלנו הוא מעליב ושקרי. אנחנו מקפידים על האתיקה הגבוהה ביותר בקמפיינים השיווקיים שלנו". התביעה חושפת גם את ההיקף הכלכלי האדיר של תעשיית הסטרימינג - UMG הרוויחה 2.3 מיליארד דולר מספוטיפיי בשנת 2023 בלבד, המהווים כ-20% מהכנסותיה.
דרייק מאשים את UMG וספוטיפיי בהפרת חוק RICO (חוק המאבק בארגוני פשיעה), וכן בהפרת חוקי המסחר ההוגן של מדינת ניו יורק. ספוטיפיי סירבה להגיב לטענות, ועורכי הדין של דרייק נמנעו אף הם מתגובה רשמית.
קרב הראפרים הזה, שהחל במילים חריפות בשירים, עשוי להוביל לשינוי משמעותי באופן שבו חברות תקליטים מקדמות אמנים בעידן הדיגיטלי. בחודש שעבר כבר הגישה להקת הנו-מטאל Limp Bizkit תביעה דומה נגד UMG, בטענה שלא קיבלה תמלוגים למרות יותר מחצי מיליארד השמעות.