הזמר, השחקן וחתן פרס ישראל לזמר העברי יהורם גאון משיק בימים אלה את הפרויקט "עוד אני פוסע - סיפור חיי" - סדרת מופעים חד פעמית, בניהולו האמנותי של לואי להב ובניהולו המוזיקלי של עמית הראל. גאון התייחס הבוקר (ראשון) בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM למלחמה המתמשכת ולמופע החדש, ואמר כי "אין דבר ראוי ונכון יותר מאשר להופיע היום".

דובר חמאס טען: חטפנו חיילים בג׳בליה; בצה״ל הכחישו: ״אין אירוע"
פרוטקציות תמיד היו פה: מקרה כמו מירי רגב - טרם ראינו | בן כספית

"להסתכל על התקופה האחרונה כאינדיקציה זו תהיה טעות. צריך להסתכל על ההיסטוריה של עם ישראל, לחוש מה העם הזה עבר לאורך שנותיו", אמר בפתח השיחה.

"אני מונה את ההיסטוריה שלי בעם הזה, היא איננה היסטוריה של הרבה מלחמות אלא מלחמה אחת שנמשכת עם הפסקות באמצע וצריך להודות על כל הפסקה כזו", ציין גאון והוסיף: "כשמסתכלים על כל כברת הדרך הזו, אני רוצה להאמין בכל מאודי כי בלי תקווה, אנחנו לא שווים. אני יכול לומר שהגענו למקום שממנו רק טוב יכול לצאת".

יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)
יהורם גאון (צילום: אריאל בשור)

בהמשך התייחס למלחמה המתמשכת: "אני רוצה להאמין בכל מאודי שהדבר הזה יסתיים וכולנו נהיה אנשים אחרים", אמר. "אני חושב שאנחנו עוברים טלטלה איומה ונוראה, שממנה אפשר לצאת רק יותר חזקים וראויים. ידענו כל הזמן שיש לנו אויב. ידענו שנלחמים באויב כך או כך, אך לא ידענו אף פעם איזה אויב יש לנו. היום אנו יודעים. זה מה שיעשה אותנו זהירים יותר, דרוכים יותר, נכונים יותר". 

לסיום ציין הזמר כי "אין דבר ראוי ונכון יותר מאשר להופיע היום. יש באולם אנשים שבאו מן החזית, כולם נמצאים בהופעות, ולרגע אחד הם כאילו יוצאים מתוך תנור הבערה שכולנו שרויים בו".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM