"תעצמו את העיניים – ותראו" מרכז נא לגעת בשיתוף המרכז לעיוור בישראל מציינים את ה'בליינד דיי', יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל במגוון אירועים מחדדי חושים העוסקים בתחומי העיוורון ולקות ראייה. במסגרת אירועי ה"בליינד דיי", מרכז נא לגעת מזמין אתכם לעצום את העיניים ולהכיר את חוויית החיים של עיוורים ולקויי ראיה בישראל דרך שלל פעילויות מיוחדות ומהנות. האירועים יתקיימו בין ה- 4-6 ביוני. 

תרבות במלחמה: היצירות ואירועי האמנות שיעזרו לכם לעבד את התקופה   
רותם שפי נפרדת משפיטה בשיר חדש: "קשה לי לשמוע ערבית מאז כל האירועים"

שחקני נא לגעת מארחים את רונה קינן במופע מיוחד; השף יהודה עמר מתארח בבלאק אאוט ומציע חוויה קולינרית ; "שיחות עם הברמן" ההצגה 'לא על הלחם לבדו' ; חוויה בחושך בבלקאאוט – יהודית כץ בשיחה עם ד"ר קרן בן יצחק. 

מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואמנות יוצרת המהווה מודל חדשני לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים הכולל תיאטרון, מסעדה, מתחם אירועים ומרכז סדנאות. בנא לגעת יצוין גם השנה ה"בליינד דיי", יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל. יום זה מתנהל מדי שנה תחת הכותרת "תעצמו את העיניים – ותראו!".

בין הפעילויות שיתקיימו: שיחות עם הברמן – מופע הקאלט המצליח מגיע למרכז נא לגעת בחדר חשוך לחלוטין; לא על הלחם לבדו – הצגת הדגל של תיאטרון נא לגעת; מסע מאיר לתוך החשיכה ולהתחבר בחושך למה שאנחנו לא רואים – שיחות של היזמית והיועצת המתמחה בפסיכולוגיה חיובית, יהודית כץ עם ד"ר קרן בן יצחק, מומחית במדעי המוח; האם האהבה עיוורת – שחקני נא לגעת מארחים את רונה קינן בערב רגיש ומיוחד ; השף יהודה עמר – ארוחת שף בחשיכה.

אורן יצחקי, מנכ"ל מרכז נא לגעת: "הבליינד דיי במרכז נא לגעת, מדגיש ומרכז את העבודה שאנו עושים כל השנה במרכז של העלאת מודעות לאנשים ונשים עם מוגבלויות חושיות באמצעות אירועי תרבות לקהל הרחב במהלך כל השנה. במהלך השבוע מתקיימות פעילויות ייחודיות לשבוע הזה, תוך שיתוף פעולה מבורך עם אומנים מתחומים שונים. אנו מבקשים ליצור מפגשים מעשירים עבור הקהל ולהעניק לו חווייה מיוחדת. אני שמח להזמין אתכם גם השנה לבוא ולפגוש את הצוות הנפלא של מרכז נא לגעת. אנחנו מחכים לכם".

מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואמנות יוצרת, יחיד במינו בעולם, המהווה מודל מוביל וחדשני בכל הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ומעניק במה למפגש שוויוני בין אנשים חירשים, אנשים עיוורים ואנשים חירשים – עיוורים לבין הקהל הרחב.

המרכז מפעיל את תיאטרון נא לגעת – תיאטרון בו השחקנים חירשים, עיוורים וחרשים-עיוורים יצירתיים, עצמאיים ומלאי שמחת חיים, אשר שמחים להעניק לקהל הרואה והשומע מתנה נפלאה – את מתנת האמנות. מסעדת 'בלאקאאוט' – מסעדת שף כשרה, בה אוכלים בחשיכה מוחלטת. את המנות מגישים מלצרים עיוורים/ לקויי ראייה. מתחם האירועים 'קפיש' – בו מתקשרים האורחים בשפת הסימנים עם צוות מלצרים חירשים וכבדי שמיעה. מרכז סדנאות – בהנחיית מדריכים חירשים, עיוורים וחירשים – עיוורים. מרכז לימודי אמנויות הבמה – מרכז ללימודי משחק לאנשים חירשים, כבדי שמיעה, עיוורים ולקויי ראייה.

להזמנות ופרטים נוספים: https://nalagaat.org.il/blind-day-2024/