ארגון בני ברית מציין בימים אלה שש שנים להיווסדו של תיאטרון "חוויות", המשלב שחקנים בעלי צרכים מיוחדים, בהובלתו של המחזאי יוסי זיו. זיו משמש גם כנשיא לשכת ויצמן בארגון, אשר הקים את התיאטרון הייחודי המשלב שחקנים בעלי צרכים מיוחדים (מוגבלות שכלית התפתחותית) מרחבי הארץ לצד אנשים מהציבור הרחב.

"תעצמו את העיניים ותראו": יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל

בקבוצה הפעילה כיום ישנם 15 משתתפים, עשרה אנשים בעלי מוגבלות וחמישה ללא. זיו (74) התפרנס רוב חייו מהייטק ולמד מחזאות בבית לסין ותיאטרון ומשחק בתיאטרון "החדר". הוא ביים מספר פרויקטים לאורך השנים ובימים אלה עולה בתיאטרון הבימה הצגה שכתב.

בימים אלה, עובדת קבוצת התיאטרון על ההצגה "שלגיה" שזיו הפך יחד עם שחקניו לטקסט עכשווי: "התמהיל האנושי מחייב להתחשב במגבלות הקבוצה ומצריך השקעה גדולה בכתיבת החומרים והתאמתם לכל אחד מהשחקנים בנוסף לזמן המוקדם למפגשים השבועיים. אף שהתיאטרון אינו פועל כתיאטרון טיפולי של פסיכו־דרמה, לא ניתן להתעלם מהתרומה הגדולה והשינוי שחל בחברי הקבוצה בביטחון העצמי שלהם, כושר הביטוי וכישורים חברתיים נוספים", אומר זיו.

עמנואל כהן, נשיא בני ברית, מוסיף: "אני מציין לשבח את פעילות ההתנדבות של יוסי בתיאטרון חוויות שמהווה דוגמה לתרומת חברות וחברי הארגון המתנדבים למען הקהילה".