פסטיבל הפרינג' המוערך של בירת הנגב חוזר זו השנה ה-14 ברציפות: תיאטרון הפרינג' באר שבע יקיים את האירוע הייחודי במתחם העיר העתיקה בסימן "החיים כמערכת יחסים". פסטיבל הפרינג' הבינלאומי - IFF - INTERNATIONAL FRINGE FESTIVAL, יתארך ביחס לשנים קודמות ויתקיים במשך חמישה ימים - מראשון עד חמישי, 14 - 18 ביולי. בפסטיבל יוצגו מופעי INDOOR, ובהם עשרות הצגות ומופעים חוצי קהלים ומגזרים לכל המשפחה שיעלו במגוון במות.

בניגוד לשנים קודמות, עקב המצב הביטחוני, לא יתקיים השנה פסטיבל רחוב אלא מופעים במתכונת שונה. בהתאם לנושא הפסטיבל על החיים כמערכות יחסים, כל המופעים יגעו בנושא במובנו הרחב. בין השאר יעלו שתי הצגות בבכורה, "cafe ole" - שיתוף פעולה ייחודי ספרדי-צרפתי המשלב בין פלמנקו ותיאטרון חפצים ונוגע במערכת יחסים בין שתי נשים המתמודדות עם החיים, ו"ארוחת פרידה" - המחזה הצרפתי המצליח, הפקת המקור של אנסמבל עיט, להקת הבית של תיאטרון הפרינג'. 

עוד תעלה הצגת בכורה לילדים בשם "השיא של סבא ששי" העוסקת במערכת היחסים של סבא עם נכדתו, ששואפים לשבור ביחד שיא גינס. לצדה יוצגו בפסטיבל מופעים לכל המשפחה כמו "Vento show", מופע אינטראקטיבי פורץ דרך בנושא ההתחממות הגלובאלית, "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש" מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת ו"היפה והחיה", הצגת המופת של תיאטרון אורנה פורת בשיתוף להקת המחול "פרסקו".

גם השנה הוחלט לתת במה בפסטיבל ליוצרים מתחום המוסיקה, תוך דגש על מערכות יחסים. בין המופעים: "אלה הם בנאי" - גברי בנאי (הגשש החיוור) ושני בניו אורי ובועז במופע בידור מוזיקלי; מופע "התחנה הישנה" בו בהשראת הלהיט של להקת "טיפקס" מספר קובי אוז על תחנות חייו; ומופעים נוספים של יונתן רזאל; ג'ימבו ג'יי; שלומי שבן, אסף אמדורסקי ויעל קראוס שרים "החלונות הגבוהים"; מופע הבידור החדש "קלאסה" של אנסמבל "ציפורלה" ועוד.

בפסטיבל יתקיימו אירועים נוספים בהשתתפות אמנים רבים. בין היתר תערך ההצגה "שיחות על אהבה" מבית אנסמבל "אספמיה", המבוססת על יצירתו של הסופר אלכס אפשטיין ובהשתתפות דליה שימקו, אייל שכטר ושי בן יעקב שבונים עולם בימתי המבוסס על סיפוריו הקצרים ומלאי ההומור של אפשטיין. עוד יתקיים מפגש ספרות שבויים במיוחד עבור הפסטיבל עם הסופרת, יזמית והמרצה רוני שינקמן.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "אני רוצה לברך את תיאטרון הפרינג', לרגל הפסטיבל ה-14 במספר בבאר שבע. השנה בצל המלחמה הפסטיבל יתקיים בצורה טיפה שונה, מותאמת למציאות הלא פשוטה בה אנו חיים בחודשים האחרונים. דווקא במציאות המורכבת, יש חשיבות רבה לתמוך ולסייע לעולם התרבות להתגאות ביצירה המקומית. אני רוצה להודות לאפרת וליואב, ולכל הצוות המוכשר של הפרינג', כמו גם לאורחים של הפסטיבל, לכל האומנים והאומניות ולכל השותפים שבזכותם הפסטיבל נערך גם השנה. בתפילה שנדע כולנו ימים טובים יותר".

 
מנכ"לית תיאטרון הפרינג', אפרת זיו אספיס: "כמו בכל שנה, תיאטרון הפרינג' באר שבע יתכנס בחודש יולי הקרוב לשבוע של פסטיבל פרינג' בינלאומי גדוש בתוכן אמנותי - תיאטרלי. בניגוד לשנים קודמות, בהן הפסטיבל חולק למופעי פנים ומופעי חוץ הכוללים פסטיבל רחוב ססגוני, השנה בחרנו להתכנס לאירועי INDOOR מתוך מחשבה על התקופה המורכבת בה אנו נמצאים. בכדי להעשיר את תוכן הפסטיבל, שיתפנו פעולה עם שלל מוקדי תרבות בעיר באר שבע, ויחד יצרנו פסטיבל חוצה גילאים ומגזרים אשר מנגיש לצופים תוכן איכותי וייחודי המשלב תיאטרון, מוסיקה, ספרות ועוד. בהזדמנות זו, אני רוצה לייחל לחזרתם של החטופים, ולנחם את המשפחות השכולות על אובדן בניהם ובנותיהן. בברכת, ימים שקטים ושלווים".

המנהל האמנותי של תיאטרון הפרינג' והפסטיבל, יואב מיכאלי: "בתקופה מורכבת זו, בה אנו נושאים עיננו למלחמה המתרחשת בגבולות הארץ, מצאנו את עצמנו מחפשים נחמה בטוב ובמוכר - עולם התיאטרון. הפסטיבל שלנו, אשר מתקיים זו השנה ה-14 בעיר העתיקה באר שבע, הוא הטוב והמוכר שלנו. הוא משאיר אותנו מחוברים לנפש שלנו, למשפחה שלנו ולחברים שלנו, ולרגעים ספורים מנתק אותנו מהמציאות הכואבת. לפיכך, בחרנו כי הפסטיבל יהיה בנושא - החיים כמערכות יחסים. מתוך שאיפה להדגיש את הצורך בחיבוק חם ואוהב מהסובבים אותנו ומהמדינה שלנו. כולי תקווה שהחטופים יחזרו הביתה בשלום, ויחד נוכל לחזור לימים יפים".