תיאטרון חיפה יעלה בבכורה ישראלית את המחזה Appropriate שמציג בימים אלו בברודווי וזכה השבוע בשלושה פרסי טוני. את תפקידה של שרה פולסון שזכתה בפרס שחקנית השנה על תפקידה במחזה תגלם השחקנית עטורת הפרסים אסי לוי.

במרכז לינקולן שבניו יורק התקיים השבוע טקס פרסי הטוני ה-77, המחולקים מדי שנה על הישגים בתחום התיאטרון האמריקאי. המחזה Appropriate המציג בימים אלו בברודווי, גרף שלושה פרסים ביניהם פרס המחזה ופרס שחקנית השנה שניתן לשרה פולסון שזכתה בטוני הראשון בחייה על תפקידה במחזה.

תיאטרון חיפה יעלה את המחזה בבכורה ישראלית כשלתפקיד השחקנית הראשית לוהקה השחקנית אסי לוי שתכנס לנעליה של שרה פולסון. הגרסה הישראלית של תיאטרון חיפה תבויים על ידי אילן רונן. לצידה של אסי לוי ישחקו אוהד קנולר, עדי גילת, תום גרציאני. המחזה צפוי לעלות על במת תיאטרון חיפה בינואר 2025.

אסי לוי: "אני מאוד מתרגשת לקראת העבודה על המחזה הנפלא הזה, שמעבר לזכייתו בטוני השבוע ובפרס ההצגה ופרס השחקנית לשרה פולסון, עוסק בנושאים שמאוד רלוונטים לתקופתנו אנו".

אילן רונן במאי המחזה: "המחזה הזה מתכתב עם מיטב המחזאות האמריקאית הקלאסית לדורותיה על משפחה ש"החלום האמריקאי שלה " מתנפץ. כל זה תוך שילוב גאוני של המחזאי, בין מצבים דרמטיים למצבים קומיים. שרה פולסון, שזכתה בפרס השחקנית, הודתה על הבמה בנאומה למחבר ברנדון ג'ייקובס -ג'נקינס, על ההזדמנות לשחק את דמותה של טוני, "אשה שכמו שכתבת אותה, לא מתנצלת על כלום, לא מתחננת שיאהבו אותה או יתנו לה אישור, אבל מייחלת שיראו אותה. לא כולנו כאלה?".

המחזה Appropriate הוא דרמה קומית שעלילתה מספרת על איחוד מחודש של יורשים - בני ובנות משפחת לאפאייט המשוסעת והמפורקת, המגיעים מכל קצווי אמריקה לבית המשפחה הישן בלב המטע ההיסטורי, לאחר פטירת אביהם,  כדי לפנות את הבית, למכור אותו ולסגור את כל החשבונות שהצטברו.

הם נוברים ומשפשפים באינסוף פריטים, חפצים, ניירות ומזכרות שנאגרו במשך שנים על שנים, וביניהם הם מוצאים פריט אחד מטריד ומטלטל – שמוציא מן המסתור את כל השדים והסודות של המשפחה, כולל שד הגזענות שמרחף מעל המטע העתיק וההיסטוריה שלו. דרמה משפחתית היא אחד הערוצים המובילים לעיסוק באמירות של ריקבון גזעי.