הרקדן איתמר ברוך מגיע ממשפחת שחקנים מכובדת: הוריו הם השחקנים הנפלאים אסתי קוסוביצקי ורמי ברוך, ואחותו הדר הייתה לשחקנית בעקבותיהם. כאשר הוא נשאל איך יצא להוריו בן רקדן, הוא מסביר: "כשהייתי ילד הייתי פחות ורבלי, בטח בהשוואה למשפחה שלי. תמיד הייתה לי משיכה לבמה, אם כי לקח זמן עד שהתברר אם לפני או מאחורי הקלעים".

אסי לוי בתפקיד שרה פולסון: הזוכה הגדול של פרסי הטוני עולה בתיאטרון חיפה
כוכבת קופיקו, פרח בר מיניאלי: “בתור ילדה שמו עליי זרקור שלא תמיד רציתי"

למרות שמצא את עצמו בתחום שונה של עולם הבמה, הוא מעיד שרכיבים של משחק נשזרים במחול שלו. "זה לא יכול היה להיות אחרת בהתחשב במשפחה שבה גדלתי, ובהתחשב בכך שהתיאטרון נפתח מאוד לכל מיני אלמנטים תיאטרליים. זה דבר שבא כעת לביטוי ב'צללים', המופע שבו אני משתתף בימים אלה שבו יש לי חופש להביע את עצמנו בכוריאוגרפיה שבנינו".

איתמר ברוך (צילום: רוני כספי)
איתמר ברוך (צילום: רוני כספי)

המופע "צללים", שיעלה ב-28 ביוני בחללי מועדון "קולאבו", מביא עיבוד חדש לסיפור האפל של דרקולה, תוך שילוב תיאטרון, מחול ומוזיקה אלקטרונית. "הקהל, שבדרך רגיל לצפות בישיבה הצגה או במופע באולם, יקבל חוויה מסעירה כמו במסיבה", מספר ברוך ומעלה לנו את רף הציפיות.

ברוך החל את שירותו הצבאי בצוללות של חיל הים עד ש"הגעתי לנקודה שבה לא יכולתי להמשיך שם. זאת הייתה חוויה מאוד טובה בשבילי וקירב אותי אל ההורים ומשך אותי עוד יותר אל הבמה", הוא מסכם. משיעורי יוגה שלקח הגיע למחול, "מה ששאב אותי יותר ויותר, כשבעצמי הופתעתי מאיך שהרגיש לי נוח לרקוד מול אנשים".

המופע ''צללים''  (צילום: שרון אברהם)
המופע ''צללים'' (צילום: שרון אברהם)

המרוץ שלו בתחום נפתח בשנה שהעביר בהאנגר "אדמה", בניהולם של ליאת דרור וניר בן-גל. "קסמו לי האנרגיות שיש שם, השקט המדברי הקסום", הוא מעיד. "לצערי, מבחינתי הסיפור היה קצר, כי זאת הייתה השנה האחרונה של ההאנגר, שאני זוכר אותה כמאוד עשירה, חברתית ויצירתית. כשסגרו, עברתי ללימודי כוריאוגרפיה וקולנוע במכללת ספיר".

איך זה הולך יחד?
"זה עובד יחד, למשל, בסוגת הווידאו-דאנס, כלומר מחול מצולם, גם ביצירת קליפים של מחול, שמביא משהו שקשור ברגע והדברים יותר דינמיים. בסיכומו של דבר המחול מכליל את הקולנוע, שמדייק את המחול".

כשלושה שחקנים ורקדן אחד, האם אתם, משפחת ברוך, חושבים על הופעה משותפת?
"אולי חושבים, אבל לא ממש דיברנו על זה אם כי זה די נראה מתבקש".