תערוכת "תחנה מרכזית" בניצוחה של רונית נוביק תעלה בתחילת החודש הבא בטרקלין בית ציוני אמריקה. מדובר בתערוכת ציורים מתקופות ותחנות חיים שונות שמצטלבים בתערוכה עכשוית אחת. הפתיחה החגיגית תיערך בתאריך ה-3 ביולי בשעה 20:00. 

רונית עצמה, סיפרה בהתרגשות: "מזמן לא פתחתי תערוכת יחיד. (אחר 40 תערוכות יחיד לקחתי הפוגה להתפתחות אישית במשחק ומוסיקה...) גיליתי שאמנות והביחד הם נחמה לתקופה שכזו. החלטתי בהתראה די קצרה ללכת על זה.

ערכתי 40 תערוכות בארץ ובחו"ל. בעשור האחרון, פחות עסקתי בציור ויותר פניתי לאמנות הבמה, עשיתי שינוי דרמטי באמצע החיים. באמצע החיים מצאתי את עצמי גם כשחקנית, כשהופעתי ב"הבימה" במופע זוגי, וגם בתחום יצירה, כתיבה והלחנה. אפילו הגעתי למצב שאמנים מוכרים לוקחים את השירים שלי - כמו עוזי פוקס שלקח את השיר "קעקוע של כאב", שיר שכתבתי והלחנתי. בנוסף, יש את שיר המלחמה השני שעכשיו מזוהה איתו". 

עוד הוסיפה: "גם רגב הוד לקח את המילים של השיר שלי. כאדם יוצר אני פורצת גבולות, גם של עצמי. כל החיים שלי אני מציירת, הציור תמיד היה בית עבורי. אני תמיד חושבת מה עוד אלוהים נתן לי, כדי שאני אוכל לממש. אני לא רוצה להגיע ליום האחרון של חיי ורק אז להיזכר מה יכולתי לעשות ולא עשיתי. 

''תחנה מרכזית'' (צילום: יחצ)
''תחנה מרכזית'' (צילום: יחצ)

יש כאלה שיוצאים למסעות בעולם, ומבחינתי האתגר שלי הוא לצאת לאתגר בתוך עצמי. אני גם מנהלת קבוצה של אמנים, שכבר מעל לעשור ביחד. הבית שלי זה מרכז תרבות של מוסיקאים, וזמרים בתחומים השונים".

על התערוכה שתיפתח בקרוב, היא שיתפה בהתרגשות: "אני מאמינה שיהיה שמח. חשוב להגיד שזה יהיה סולידי לתקופה וליום. אחת הסיבות שאני עושה את זה דווקא בזמן הזה, זה כי אני חושבת שהאמנות והביחד זה מה שמאחד אותנו, האמנות הצילה אותי בתקופה הזאת. התקופה יוצרת בנו את הצורך יותר לצייר ולכתוב. הביחד הוא מנחם, זה הדבר הכי נכון בתקופה שכזו.

תהיה גם תצוגת אופנה, שתכלול ציורים של בגדים שלי. גם חברים יבואו לשיר, חלקם מפורסמים. אני גם אלבש שמלה של גליה להב, שאני מעריכה אותה והיא מעריכה אותי, ואני תמיד מפרגנת לה". 

לסיום, סיפרה על הסיבה לבחירת השם "התחנה המרכזית": "שם התערוכה הוא 'תחנה מרכזית', משום שהחיים הם חומר לאמנות. היא גם משלבת בין ציורים מתקופות שונות וגם חדשים לתחנה אחת. גם מרכז הארץ הפך למרכז של כולם. בורחים מהצפון והדרום למרכז בעקבות המלחמה. 

"תחנה מרכזית" - 1.7.24 - 31.7.24, טרקלין בית ציוני אמריקה קומה ב, רחוב אבן גבירול 26 פינת דניאל פריש 1 תל אביב