סערה פרצה בשבוע שעבר בעולם התרבות סביב כוונת ראש עיריית חולון שי קינן למנות את מנכ"לית הבימה לשעבר אודליה פרידמן לממלאת מקום מנכ"ל החברה לפיתוח התרבות בחולון - שתחתיה פועלים תיאטרון חולון, מוזיאון הילדים ותיאטרון המדיטק. תחת ניהולה של פרידמן התיאטרון הלאומי - תיאטרון הבימה - הגיע לפשיטת רגל. תחת כך, הרצון של ראש עיריית חולון למנות את פרידמן לממלאת מקום מנכ"ל החברה לפיתוח התרבות בחולון התקבל בהתנגדות נחרצת של עולם התרבות. 

בשבוע שעבר אמר השחקן נתן דטנר, בעברו מנהל תיאטרון באר שבע, בראיון למעריב כי "אין מצב בעולם שאודליה פרידמן תנהל מקום תרבות".

מיו"ר איגוד אמני ישראל יונה אליאן קשת, נמסר היום (ראשון) בהקשר לפרשה:
"הזדעזענו מהידיעות על הכוונה למנות את פרידמן לנהל שוב מוסד תרבות חשוב בישראל. בתקופתה בתיאטרון הבימה, פרידמן פגעה באמנים ובזכויותיהם בצורה חסרת תקדים, רבים מהם עדיין לא קיבלו את כספם ולא התאוששו כלכלית. אנחנו קוראים היום לכל האמנים החברים באמ"י שלא לשתף פעולה בשום אופן עם תיאטרון המדיטק במידה והמינוי יאושר סופית. לא ניתן יד לזילות בזכויות האמנים ולהמשך הפגיעה בהם. האיגוד נכון לקחת חלק בכל התארגנות או מאבק של שאר איגודי האמנים על מנת לשמור על קהילת האמנים, וגם על המדיטק".