מוחמד דף חוסל או לא? מה שבטוח: עונת הקיץ בעיצומה ואיתה חוגגים פסטיבלים ואירועי תרבות. היום בלקט ההמלצות: פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-41, כנס אנימאטסורי שמביא את יפן לירושלים, שני פסטיבלים לילדים ולנוער בתיאטרון בית ליסין ובתיאטרון אורנה פורת, ותערוכה שכולה צבע במוזיאון העיצוב בחולון.

פסטיבל סוף הקיץ של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער חוזר
חנה לסלאו בהצגה חדשה על ד"ר ווסטהיימר: "זאת אישה חפצת חיים"

1. "שמונת השנואים". הקרנה כפולה בנוכחות הבמאי קוונטין טרנטינו. פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע ה-41 ייפתח ביום חמישי (18.7) בבריכת הסולטן בירושלים עם הקרנת הבכורה של "תלמה", סרט הביכורים של ג'וש מרגולין בכיכובה של המועמדת לאוסקר ג'ון סקוויב.

בטקס הפתיחה יוענק אות הוקרה לשחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, ובמהלך הפסטיבל יוקרנו ארבעה מסרטיה:

"מרגו בחתונה" של נואה באומבך (2007) "שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו ( 2015 ), "אקזיסטנז" של דיוויד קרוננברג  (1999), ו"ג'ורג'יה - אחותי" של אולו גרוסבארד  ( 1995).

אמש הכריז הפסטיבל על הקרנה נוספת של הסרט "שמונת השנואים" שתתקיים במעמד במאי הסרט קוונטין טרנטינו והשחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, שעל תפקידה בסרט היתה מועמדת לאוסקר.

הקרנה תתקיים ב-18 ביולי בשעה 16:45 בסינמטק ירושלים.

שמונת השנואים (צילום: צילום מסך)
שמונת השנואים (צילום: צילום מסך)

"שמונת השנואים" מתרחש בעיצומה של סופת שלג במישורי ויומינג הצחיחים של ימי מלחמת האזרחים. קבוצת זרים מוצאת עצמה מצטופפת בבקתה נטושה באמצע שום מקום, שם תיאלץ לחכות עד שוך הסערה. במהרה מתברר שכמה מהנוכחים לא נמצאים שם במקרה. כשחלקם ימצאו את מותם באופנים מפתיעים, הנותרים יתחילו לשאול את עצמם מי הרוצח - והמתח המצטבר יהפוך את החלל הדחוס לשדה קרב.

בהשראת ספריה של אגתה כריסטי יצר קוונטין טרנטינו את אחד מסרטיו המושחזים ביותר. הסרט זיכה את המלחין האגדי אניו מוריקונה בפרס האוסקר היחיד שלו, ואת ג'ניפר ג'ייסון לי במועמדות בקטגוריית שחקנית המשנה.

פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-41 יתקיים בתאריכים 18-27 ביולי. והוא כולל סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראלים הבולטים  של השנה וסרטים זוכי פסטיבלים מובילים בעולם. 

 https://jff.org.il/he

2. יפן בירושלים. כנס ה-אנימאטסורי 2024
כנס אנימאטסורי 2024 יתקיים בבנייני האומה בירושלים ואליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ. במהלך הקיץ יצבע כנס אנימאטסורי את ירושלים בצבעים ססגוניים, עם תחפושות מהממות, מוצרים ייחודיים מיפן, מגוון הרצאות וסדנאות מרתקות, תחרות ריקודי איידולים יפנים ועוד הפתעות.

את כנס הקיץ מפיק ויוזם ארגון אמא"י (ארגון מנגה ואנימה בישראל) בשיתוף שגרירות יפן בישראל במטרה להפוך את ישראל למעצמת אנימה כמו הכנסים המתקיימים ברחבי העולם לדוגמה "קומיקון" המפורסם, כנס MCM בלונדון ועוד.

במהלך הכנס  תתקיים "תחרות קוספליי" (תחרות התחפושות הגדולה בישראל) בהשתתפות מתחרים מכל הארץ שיתחרו על התחפושת הטובה ביותר.

עוד בכנס - תחרות ריקודים "איידולפסט" בה מוזמנים המתחרים לרקוד בסגנון איידולים יפניים הסוחפים את הרשת. 

פאנל מדבבים – בהשתתפות ארבעה מדבבים טליה ברקאי, מייה קדוש, דור סרוגו וקובי ליקורמן, שדיבבו את מיטב סדרות האנימה, והם יענו על שאלות הקהל. 

כנס אנימה בבנייני האומה (צילום: רועי זינתי)
כנס אנימה בבנייני האומה (צילום: רועי זינתי)

בתוכנית הכנס 25 הרצאות וסדנאות בנושאי אנימה, מנגה ותרבות יפן מפי מרצים מתוך הקהילה. 

יום חמישי 8.8 בשעות 9:00-21:00 באתר

3. פסטיבל אסיטז' (ASSITEJ) לילדים ולנוער. תיאטרון בית ליסין
פסטיבל אסיטז' (ASSITEJ) הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון לילדים ולנוער יתקיים השנה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר בתאריכים 18 עד 24 באוגוסט.

הפסטיבל כולל 30 הצגות ומופעים נבחרים לילדים ולנוער, מופעי רחוב והצגות אורחות מחו"ל, חלקם בבכורה עולמית.

בין ההצגות: "חנה'לה ושמלת השבת" בכיכובה של חני נחמיאס, "החלילן מהמלין", "בת הים הקטנה", "שלושת המוסקטרים", "בת הטוחן", "הסוד של סבא אפרים", "הילד עם הנקודות", "נגיד שהעולם היה ילד", "משפחת ג'מילי", שני מופעים מתיאטרון FysioART מצ'כיה ועוד.

4. פסטיבל סוף הקיץ של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
"פסטיבל סוף הקיץ" של תיאטרון אורנה פורת לילדים חוזר בין 23-29.8 למוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב ובית החייל. בהפקות שיעלו השנה נמנות גם שתי הצגות חדשות: "פרפר נחמד", עיבוד בימתי ראשון לסדרת המופת האהובה של תאגיד השידור הישראלי ו"כאן חינוכית" והפקה מחודשת להצגה "מה קרה בארץ מי" - מחזמר קרקסי ליצני מאת לאה נאור עם לחנים מקוריים של קובי אושרת.

פרפר נחמד - פסטיבל סוף הקיץ (צילום: משה צ'יטיאת)
פרפר נחמד - פסטיבל סוף הקיץ (צילום: משה צ'יטיאת)

עוד בפסטיבל: שתי הצגות מוסיקליות, מותחות ומרגשות על הרפתקאותיו של החתול כראמל ע"פ הספרים רבי המכר של מאירה ברנע גולדברג - "כראמל" ו – "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש", "אלוף העולם" המבוססת על שיריו של חנן בן ארי, "פטר והזאב" - מופע תיאטרון מחול מרהיב ומפתיע בשיתוף להקת המחול "פרסקו", "אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה" ע"פ ספרו של אשכול נבו, חגיגה של שירים, סיפורים והמון שטוזים במחזה "מחסן השטוזים של דתיה" שכתבה דתיה בן דור, עיבוד חדש לקלאסיקה "שוליית הקוסם" ועוד.

אתר תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער 

כראמל (צילום: כפיר בולוטין)
כראמל (צילום: כפיר בולוטין)


5. "צבע"  COLOR - תערוכה חדשה במוזיאון העיצוב, חולון
תערוכת קיץ אינטראקטיבית, צבעונית ואופטימית עם כ-500 עבודות של 35 מעצבים ומעצבות ישראלים תיפתח ביום חמישי 18.7 במוזיאון העיצוב חולון.

התערוכה מציגה מגוון רב של עבודות מדיסציפלינות שונות בעולם העיצוב, כגון: עיצוב מוצר, עיצוב טקסטיל, עיצוב אופנה, תקשורת חזותית, קרמיקה ואיור, שחוקרים, כולם, את המושג "צבע" ואת משמעויותיו החברתיות, התרבותיות והסביבתיות שלו. הפרויקטים, שנוצרו במיוחד עבור התערוכה, עוסקים ב״צבע״ ממגוון נקודות מבט: החל בצבע כחומר והטכנולוגיות החדשות והמסורתיות המשמשות ליצירתו,  עבור בצבע ככלי לייצוג רעיונות, זהות אישית והשימוש שנעשה בו בתהליכי מיתוג מסחריים, וכלה בקשר בין צבע לעולם החי במעבדה אינטראקטיבית לילדים.

צבע מאכל, תערוכת צבע מוזיאון העיצוב חולון (צילום: אלעד שריג)
צבע מאכל, תערוכת צבע מוזיאון העיצוב חולון (צילום: אלעד שריג)
 

נורית קוניאק וטל בלטוך, חמש כמוסות. תערוכת צבע מוזיאון (צילום: אלעד שריג)
נורית קוניאק וטל בלטוך, חמש כמוסות. תערוכת צבע מוזיאון (צילום: אלעד שריג)

אוצרים: יובל סער וליאורה רוזין

אוצרת ראשית: מיה דבש

נעילה: 31.12.2024