החופש הגדול לא חוסל. להורים (וגם לאחרים) המבקשים להימלט מהחום והשעמום - עולם התרבות מציע פעילויות קיץ אטרקטיביות במוזיאון תל אביב לאמנות, ב'אנו מוזיאון העם היהודי', אירועים והופעות בנווה שאנן, מחווה למרלן דיטריך בסינמטק ירושלים וקרן פלס במערת צדקיהו.

"היא עושה את ההצגה": הופעתה הבלתי נשכחת של עירית פשטן בהצגה חדשה
פאנל "גבריות במבחן" וסיפורי אהבה לקראת ט"ו באב: אירועי תרבות שמנחמים את הנפש

1. קיץ לכל המשפחה במוזיאון תל אביב לאמנות
בחום הכבד של תל אביב אפשר למצוא מפלט ועניין במוזיאון תל אביב לאמנות, שמשיק בימים אלה את עונת הקיץ עם פעילויות לכל המשפחה ובהן:

"תיאטרון החיות" - תערוכת ילדים חדשה במרכז החווייתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן, המציגה כיצד אנחנו תופסים את בעלי החיים, להרהר ביחס  אליהם ולקחת חלק פעיל במרחבי יצירה המוצבים בהן, סדנאות אמן, סיורי אמנות חווייתיים, סרטים לכל המשפחה, הצגות ילדים, מופעי מוסיקה ושירה בהשתתפות הקהל, הדרכות מיוחדות שינחו את הילדים ליצור יצירות חדשות בעקבות התערוכות והאוספים המוצגים במוזיאון ועוד.

סיור חוויתי משפחתי בעקבות התערוכות (צילום: באדיבות אוסף / ארכיון מוזיאון תל אביב לאמנות)
סיור חוויתי משפחתי בעקבות התערוכות (צילום: באדיבות אוסף / ארכיון מוזיאון תל אביב לאמנות)

פעילויות הקיץ מתקיימות בשיתוף עם עמותת א.ר.ם לחדשנות ומובילות באף אוזן גרון, לצורך העלאת המודעות לחשיבותם של איברי החושים (אף, אוזן, גרון, לשון, מיתרי קול ועוד) והשמירה על בריאותם. שיתוף הפעולה כולל פעילויות לכל המשפחה המשלבות בין טבע וחושים, ובין אמנות ורפואה. סיורים מיוחדים לילדים ולמבוגרים בין יצירות המוזיאון בהנחיית רופאים מומחים ועוד.

הכניסה למוזיאון עד גיל 18 חינם- הסדנאות והמופעים בתשלום ובהרשמה מראש

www.tamuseum.org.il/he/summer-museum

2. קרן פלס במערת צדקיהו
קרן פלס, היוצרת והזמרת מהמושמעות ביותר בארץ, מגיעה למערת צדקיהו בירושלים למופע טריו אקוסטי עם שירים שביצעה בעצמה, כאלה שכתבה לאחרים ועם שלל יצירותיה ומעלליה אחרי שני עשורים של פעילות מוסיקלית סוחפת - "לשם", "אם אלה החיים", "באת לי פתאום", "ואת", "מבול", "שקופים", "איתי", "מעבר לנהר", "מי אני", "אין סוף ללילה", "בום" "ימים אחרים" ועוד שירים רבים וטובים, שהם רק חלק מיצירותיה הווירטואוזיות והבלתי נשכחות.

יום חמישי 22.8 | 21:00

שאטלים ללא תשלום יצאו מרח' שבטי ישראל 14 למערת צדקיהו ובחזרה, החל מהשעה 20:00.

 https://did.li/220824

3. "המשפחה הגיבורה שלי". פעילויות קיץ ב"אנו, מוזיאון העם היהודי"
"אנו-מוזיאון העם היהודי", משיק גם הוא פעילות סוף קיץ 2024:

'המשפחה הגיבורה שלי', בשיתוף הרשות לקידום מעמד האישה. הפעילויות יתקיימו  ב-14-29 באוגוסט | בימים א'-ה' בשעות 10:00-17:00 

בפעילויות המוצעות: סדנת קומיקס בהובלת האמן והמאייר עמוס אלנבוגן בנושא 'המשפחה הגיבורה שלי', במהלכה ייצרו  המשתתפים דף קומיקס משעשע המתמקד במאפיינים הייחודיים של כל משפחה.

גלריית 'גיבורים' במוזיאון, גלריה ייעודית לילדים וילדות (6-12),  להיכרות חווייתית באמצעות מוצגים אינטראקטיביים עם אישים ונשים יהודיים.ות פורצי.ות דרך. הילדים יוכלו 'לטייל' בתוך ראשו של אלברט איינשטיין, להכיר יוצרים ויוצרות מוסיקליים יהודיים בולטים, לרוץ כמו אסתר רוט שחמורוב, לעצב כמו דונה קארן, לשחות כמו מארק ספיץ ועוד. 

עוד בפעילויות: מסלול עצמאי חווייתי בעקבות גיבורות ברחבי המוזיאון במסגרתו יפגשו המבקרים נשים פורצות דרך שתרמו תרומה משמעותית לעם היהודי ולחברה האנושית בתחומי המחול, משפט, קולנוע, מוסיקה, חינוך ועוד. 

https://www.anumuseum.org.il/he/

4. קיץ בשכונת נווה שאנן. עירית תל אביב יפו
במהלך חודשי הקיץ יולי, אוגוסט, ספטמבר עיריית תל אביב- יפו תקיים בשכונת נווה שאנן מגוון אירועים, הופעות, סיורים ותערוכת יחיד: 

"חי בנווה שאנן"- סדרת מופעים תחת כיפת השמיים; הולכים על נווה שאנן- סיורים ברחובות נווה שאנן ומפגשים עם בעלי עסקים; "מחשבות נוף" תערוכת יחיד חדשה של רחל רבינוביץ' בגלריית בית המשאבות ועוד.

https://bit.ly/4dnBB0f

5. מחווה למרלן דיטריך. סינמטק ירושלים 
במחצית השנייה של חודש אוגוסט (14-31 באוגוסט) סינמטק ירושלים עורך מחווה לשחקנית מרלן דיטריך, במהלכה יוצגו שמונה מסרטיה הגדולים של הכוכבת מתקופות שונות בקריירה שלה: האישה הנחשקת גרמניה 1929 |  המלאך הכחול גרמניה 1930 | ונוס הבלונדינית ארה"ב 1932 | קתרינה הגדולה ארה"ב 1934 | מלאך ארה"ב 1937 |  דסטרי רוכב שוב ארה"ב 1939 | עד התביעה ӏ מגע של רשע ארה"ב 1958 

כאשר ליה ון ליר מייסדת סינמטק ירושלים זכתה בפרס ישראל, היא בחרה את עשרת הסרטים האהובים עליה. אחד מהם היה "המלאך הכחול", בכיכובה של מרלן דיטריך.

דיטריך החלה את דרכה בברלין התוססת של שנות ה-20 וה-30 במאה הקודמת בקריירה בימתית שהובילה לקולנועית. משם הדרך להוליווד היתה קצרה, ואיתה הרצון להיטמע בבית החדש במסירות למדינה הנלחמת נגד מולדתה. באומץ רב היא הופיעה בפני חיילי בנות הברית ובאירועי התרמה לטובת החימוש האמריקני. 

תפקיד הפריצה שלה היה "המלאך הכחול" (1930, יוזף פון שטרנברג), שיתוף פעולה שהמשיך גם בקריירה משותפת בהוליווד עם שישה סרטים. חלק מתפקידיה המשמעותיים ביותר היא עשתה בסרטיהם של גדולי הבמאים: "עד התביעה" של בילי ויילדר ו"מגע של רשע" של אורסון וולס. ואולם, דווקא השתתפותה במספר מערבונים, לצד ג'יימס סטיוארט וג'ון ויין, ביחד עם שיריה שהפכו ללהיטים, הם שכבשו את לב הקהל עד היום.