באוגוסט  ייפתח פסטיבל הקומדיה ע"ש אפרים קישון בירושלים. תוכנייה עשירה בנה תיאטרון האינקובטור עם רשימה ארוכה של קומיקאים. לעומת זאת סערה קמה מהכיוון החרדי נגד הפסטיבל בשל הצגה "ערומים" שיש בה עירום. עכשיו היוצר, נועם דוידוביץ', יושב ומסביר למה חשוב העירום ויהי מה.

"קבוצת קרקס "בומבה" קיימת קצת למעלה מארבע שנים והיא כוללת אותי, נועם דוידוביץ' (31), מלהטט מגיל 8, בוגר בית ספר לקרקס, מורה לליצנות וליצן רפואי, מחבר הספר "חכמת הליצן" על הפילוסופיה הליצנית. את אחי הצעיר, ירון דוידוביץ' (28), מלהטט גם הוא מילדות, מהלהטוטנים המובילים בארץ שזוכה בתחרויות בארץ ובעולם וגם מלמד ג'אגלינג במסלול המקצועי לקרקס [ביה"ס לקרקס] "שבזי". ואת חברינו היקר עמית ג'רבי (39) שלמד איתי בבית ספר לקרקס לפני קצת למעלה מעשור, בוגר לימודי משחק בלוס אנג'לס, מתמחה באקרובטיקה בחישוק "סירוויל", מורה לתנועה ועוד. ביחד אנחנו פועלים כקבוצה עצמאית, יוצרים תוכן קרקסי לאירועים ובשנים האחרונות גם מופיעים עם מופע הדגל שלנו "קרקס בומבה" בהיכלי תרבות.

"ההצגה ערומים היא הצצה לחיים שלנו, לאחורי הקלעים של היצירה והעבודה ביחד ובתחום הזה, על הריבים, על הלקוחות, וגם על הסיבות שמניעות אותנו להמשיך במקצוע המשונה הזה. חלק מזה מוצג בצורה ברורה וחלק בדרכים משונות יותר דרך רמזים, דמויות או קטעי קרקס. אנחנו בעצם לוקחים את כל היכולות שלנו כאמני קרקס וליצנים ומגישים אותם בשפה חדשה, חשופה מאוד, לקהל של מבוגרים.

"הסיפור שלנו עם עירום הוא מקרי לגמרי. לפני קצת פחות משנתיים הופענו עם קטע קצר בעירום בכנס ג'אגלינג מקצועי קטן בארץ. לא חשבנו שנמשיך עם העירום אבל כן שלחנו את צילום הקטע ל"גוט טאלנט" אמריקה. מפה לשם היינו האודישן הכי נצפה באותה העונה והוזמנו להופיע בפורמטים דומים בצרפת, גרמניה ועוד. כשעלה הרעיון ליצור מופע מלא חדש למבוגרים היה לנו די ברור שקטע המטקות המפורסם צריך להיכנס באיזשהו אופן והוא אכן 3 דקות מתוך ההצגה המלאה (וללא עירום מלא!). ההצגה עוסקת באחרי הקלעים ובחשיפה האישית שלנו
ולמרות שהצענו הרבה שמות זה שהצלחנו להסכים עליו היה ערומים. לא כי חשבנו שזה יעשה בלאגן, אלא פשוט כי לא הצלחנו למצוא שם אחר שאהבנו ומתאר נכון את זה שזה מופע מאוד חשוף (רגשית!) אפשר לדבר הרבה על העירום, שהוא אמיתי וחשוף ומרגש ומסוכן אבל הוא חלק קטן מההצגה, הוא לא הכרחי (וככל הנראה לא נציג בעירום מלא בהצגות הפסטיבל).

"אני מודה שאנחנו פחות מעודכנים בפוליטיקה העירונית, במי יצא נגד ומה בדיוק אמר. קיבלנו כמה ציטוטי עיתונות על זה שתוכן ההצגה שלנו מעודד פורנוגרפיה ופדופיליה. יכול להיות שאנחנו לא בקיאים במימדי ההתנגדות או כמה היא רצינית כי אנחנו בעיקר משועשעים מהנחת ההנחות על מופע שאנחנו בעצמנו עוד בחזרות עליו, ואף אחד מהמתנגדים לא ראה כדי להכריז מה הוא מציג, בטח שלא לבקר. אנחנו מזמינים את הקהל לבוא לראות ולשפוט בעצמו.

"ירושלים מדהימה, יצא לנו להופיע בה בכל מיני הזדמנויות תחת כל מיני פרויקטים. יש לה מזג אוויר נהדר להציע וגם קהל שוחר אומנות ותרבות. זאת בכנות דעתנו כאומנים שלא בקיאים בפוליטיקה בכלל. אנחנו לא חושבים שהקהל שמרני כמו הגורמים הפוליטיים הדתיים איזה שלא יהיו.

"האם נסכים להוריד את קטע העירום? הוא מהקטעים החביבים עליי במופע, הוא משלב תחושת סכנה והליכה על הקצה יחד עם ליצנות ולהטוטנות יצירתית והכל בתוך שלוש דקות מושלמות. לא נוותר עליו. אבל כמו שכבר אמרתי אין בעירום הזה שום דבר מיני או בוטה ואין חשש לחשיפת איברים מוצנעים. עם הזמן ועם תגובות הקהל אנחנו כל הזמן משנים ומתאימים את התוכן שלנו אבל אנחנו לא צפויים לעשות את זה על סמך הלחצים של מי שלא ראו את המופע. אני לא חושב שעל קיום המופע שלנו הדמוקרטיה תקום או תיפול. זה סך הכל לגיטימי שיש ביקורת ואנחנו לוקחים בפרופורציה. אבל כן, אנחנו מופע חשוב לדמוקרטיה, לגלובליזציה ולאקולוגיה ומי שלא יבוא לראות אותנו הוא אויב העם".