בעודנו דרוכים ומתוחים בהמתנה לטילים מאיראן ומלבנון, אולי נשגר, כמכה מקדימה לנסראללה ולחימנאי את הפסוק מחז"ל: "עבר זמנו בטל קרבנו". ובינתיים אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, כך גם עולם התרבות ממשיך ללא שינוי. 

בלקט ההמלצות: "Genesis" יצירתו של ברלינר מגיעה לישראל ותנוגן בהיכל התרבות בראשל"צ; הסופר חיים באר ידבר על אהבת הקריאה; תערוכה ספורטיבית על ההיסטוריה של הספורטאיות; פסטיבל "שורשים" בפתח תקווה, סוקר את שורשי התרבות הישראלית בפתח תקווה ועוד.

"בלב השביעי באוקטובר": מישל קישקה ובכירי הקומיקסאים בספר ייחודי על יום הטבח
"הקהל לא שמרני כמו הפוליטיקאים": סערה בירושלים סביב מופע שכולל עירום

1. הפואמה הסימפונית לקריין ותזמורת – "Genesis" יצירתו של ברוך ברלינר. היכל התרבות ראשל"צ

אחרי שנוגנו ביותר מ-39 מדינות ו-4 יבשות, פסוקי חז"ל חוזרים לישראל על פי בקשות הקהל. הפואמה הסימפונית לקריין ותזמורת, Genesis (בריאת העולם) תנוגן על-ידי התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון בניצוחו של המאסטרו, רותם ניר. את הטקסט יקריא השחקן, רודיה קוזלובסקי. וההופעה תלווה באפקטים אלקטרוניים מיוחדים ובווידאו ארט פרי יצירתו של ירון שין המכונה JEWBOY.

הפואמה הסימפונית לקריין ותזמורת – "Genesis" היא מסע העובר מבריאת העולם, אדם וחווה, הגירוש מגן עדן, קין והבל, תיבת נח והמבול ועד ברית הקשת בענן.

יום שלישי  24.9 | 20:00 

היכל התרבות ע"ש מאיר ניצן, ראשון לציון

https://tinyurl.com/ysux4f92 

2. אהבת הקריאה. זה כל הסיפור. חיים באר. בספריית בית השחמט
"אדם שספר בידו הוא אדם חופשי" אמרה המשוררת הפולניה ויסלבה שימבורסקה. "הוא מרשה לעצמו לקרוא ספרים חכמים שמהם ישכיל וספרים טיפשיים שגם מהם ילמד משהו. מותר לו לא לגמור ספר אחד, ואילו את השני לקרוא מהסוף להתחלה, מותר לו לצחקק במקום לא צפוי ולהתעכב בהפתעה על מילים שיזכור כל חייו".

לכבוד ט"ו באב, יתקיים מפגש ספרותי מוסיקלי עם הסופר חיים באר והמוסיקאים אריאל ברט ואיתי שפיגל. המפגש מוקדש לאהבת הקריאה, הסיפורים והמילים המרכיבים אותה ולאנשים שנדבקו בה כאילו הייתה חיידק שאין לו חיסון.

ספריית מרכז קהילתי בית השחמט

יום שני 19.8 | 19:00 

3. "קונסוליה דה פווווווו", מופע תיאטרלי-מוסיקלי .קבוצת התיאטרון "הליצן איקס". מוז"א
מוז"א, מוזיאון ארץ־ ישראל, מציג את "קונסוליה דה פווווווו", מופע תיאטרלי-מוסיקלי של קבוצת התיאטרון "הליצן איקס". 

המופע מתקיים בעקבות התערוכה "פוווווווווּ – כוח הנשיפה", בתערוכה נפגשים עם דמויות מפתח בממלכה, במשמר הכבוד הדיפלומטי, והשתתפות  בתהלוכה ממלכתית.

קונסוליה דה פו (צילום: תומר פוקס)
קונסוליה דה פו (צילום: תומר פוקס)

מתאים לילדים מגיל 4+.

משתתפים: אייל תלמודי, עודד זאזא צדוק, קסיאן ריבקין, בני אלדר/עדי סומך, מאיה שאפירו טאיין, חגי פרשטמן ואלדד פריבס.

18-29 באוגוסט

המופע מתקיים פעמיים ביום א'-ה' | 10:30, 12:30

https://www.eretzmuseum.org.il/

4. "הנשים של המשחקים". תערוכה חדשה על הספורטאיות. מוזיאון הספורט היהודי 
בעיצומם של המשחקים האולימפיים בפריז, שגרירות צרפת בישראל השיקה במוזיאון הספורט היהודי בכפר המכביה - את התערוכה "Les Elles des Jeux" – "הנשים של המשחקים" הסוקרת את ההיסטוריה של נשים במשחקים האולימפיים, האתגרים וההישגים. החל ממנהיגות חלוצות כמו אליס מיליה, שיזמה את המשחקים העולמיים לנשים שנערכו לראשונה ב-1922, ועד לספורטאיות מובילות בהן כריסטין קרון, מארי-ז'וזה פרק, לור מנודו, ולאחרונה קלריס אגבניו וסימון ביילס – שהצליחו, בקולן ובהישגיהן, לתפוס את מקומן בספורט העולמי. זהו סיפור מסען של הספורטאיות במשך 130 שנים, המתאר את המהפך מדחיקן לשוליים, ומאבק עיקש שהביאן  לשוויון מלא. 

תערוכת נשים של המשחקים (צילום: יחצ)
תערוכת נשים של המשחקים (צילום: יחצ)

התערוכה תורגמה ל- 11 שפות ומוצגת במקביל ב-140 מדינות בעולם.

נעילה:  12.8

5. פסטיבל שורשים 2024. פתח תקווה
"שורשים" פסטיבל ייחודי בפתח תקווה המבטא את היצירה המגוונת של שורשי החברה הישראלית יתקיים ב-1-5 בספטמבר בהיכל התרבות העירוני ובמרכזי התרבות הנוספים בעיר.

הפסטיבל כולל מופעים, הרצאות וסיורים ברחבי העיר, עם מיטב האמנים והיוצרים. באירועים הבולטים:

מופע של הזמרת נורית גלרון עם להקת מוסיקל; "הכינור הנודד", מסע מוסיקלי אל מחוזות העבר של תפוצות ישראל; "היו ימים חבר", מופע משירי מקהלת הצבא האדום בעברית;

היוצר והזמר תמיר גרינברג במופע מהפנט; ירדנה ארזי ואודיה קורן במפגש בימתי מסקרן "עושות שורשים" .

כמו כן יתקיימו סיורים מגוונים: סיור בתי כנסת ושירה;  סיור "עסקים קטנים - סיפורים גדולים" ברחובות הוותיקים של פתח תקווה; סיור בארכיון לתולדות פתח תקווה; תערוכת צילומי פתח תקווה בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל; סיור במוזיאון פתח תקווה לאמנות בתערוכה "אלבום דרום", וסיור ברים ואמנות במרכז העיר ועוד.

כרטיסים ופרטים בהיכל התרבות

 נורית גלרון (צילום: הלה עמנואל)
נורית גלרון (צילום: הלה עמנואל)