השחקן סולומון מרשה, הידוע מהסדרות "נבסו" ו"אינדל", הלך היום (שלישי) לעולמו בשל אירוע לבבי. הלווייתו תיערך מחר ב-12 בצהריים בבית העלמין בחולון. מרשה, נולד ב-1973, למד בבית הספר למשחק של ניסן נתיב והופיע בהופעות סטנד-אפ ושירה.

בסדרה "נבסו" הוא גילם את שמלש, דודו של גילי, הדמות הראשית. הסדרה שודרה ב-2017 ונמכרה לרשת FOX האמריקנית. בנוסף ל"נבסו", מרשה השתתף גם בסדרה "אינדל" ששודרה ב-HOT. בסדרה זו שיחק את דמותו של ג'גנאו. 

נבסו זכתה בפרס בטקס האמי הבינלאומי
"קבעתי עם יהב וינר שיראה פרקים של הסדרה, זה לא יצא ואז הוא נרצח"

בשנת 2014, שיחק גם בסרט "עלים אדומים". מעבר לתפקידיו על בטלוויזיה, הוא גם העלה מופעי בידור שכללו שירה וקטעי סטנד-אפ. מרשה נחשב לאחד החלוצים בקרב אמני הקהילה האתיופית בישראל. בריאיון בשנת 2016 לעיתון "ישראל היום", הוא סיפר על הקשר העמוק שלו לתרבות האתיופית.

באותה שנה היה מעורב בהפקת הצגה באמהרית, "באלין ג'רוג" ("חברי ילדות"), שעסקה בשלושה חברים שעלו מאתיופיה לישראל. שליחותו הייתה חלק מפועלו לאורך כל הקריירה שלו.

סולומון מרשה ב''אינדל'' (צילום: \'\'אינדל\'\', הוט)
סולומון מרשה ב''אינדל'' (צילום: \'\'אינדל\'\', הוט)

שי חי, שמככב בסדרה ״אינדל״, בתגובה בלעדית למעריב: ״הכרתי את סולומון מרשה במהלך החזרות וצילומי הסדרה 'אינדל'. היו לו עיניים טובות ועמוקות, וחיוך מרגיע, מהשיחות שזכיתי לנהל איתו גיליתי אדם צנוע, מרתק, חכם וטוב לב. הוא היה פורץ דרך בכל מובן שהוא ואני מודה לאל על ההזדמנות שהייתה לי לעבוד לצידו. האבדה היא ענקית לעולם התרבות, ואני מקווה ומאחל למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".

אסף קורמן, במאי הסדרה ״אינדל״, אמר למעריב: ״אני בהלם מוחלט. רק ביוני האחרון ממש במהלך הסגירה של הפרקים של ״אינדל״ הייתי עוד בקשר עם סולומון לגבי הסצנות שבהן מדברים אמהרית, בסדרה אותן הוא תירגם והדריך לוודא שלא פישלנו שם בשום דבר".

"זו הייתה תרומתו הנוספת וחשובה מאוד לסדרה, כמובן לצד התפקיד האדיר שלו בתפקיד ג׳גנאו, אבא של אינדל. הסצנות עם סולומון היו הסצנות הכי חזקות עבורי לבימוי והיה לנו חיבור מאוד חזק".

"בהתכתבות האחרונה ביננו כתב לי: 'מה שלומך בימים אלה?, מקווה בטוב כי אני צריך אותך לכמה סרטים (לא הכירו לי אותך שלושים וחמש שנה) פנוי תמיד בשבילך איש יסודי כמותך כבוד לעבוד איתך'".

"אני עניתי לו שהכבוד הוא שלי. איש כל כך מוכשר. הייתי משוכנע שנעבוד יחד שוב וכבר פינטזתי על התפקיד הבא שאני נותן לו. הלב שבור״.