הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעה שקובעת כי שרת התחבורה מירי רגב תהיה השרה האחראית על הטקס הממלכתי לציון יום השנה למתקפת הטרור של חמאס בדרום ב-7 באוקטובר. רגב משמשת גם כשרה האחראית על טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, תהיה אמונה על הפקת אירועי יום הזיכרון הראשון לציון הטבח, שלפי החלטת ממשלה יכלול שני טקסים - לזכר החיילים שנפלו במתקפה ולזכר האזרחים שנרצחו על ידי מחבלי החמאס. 

הממשלה אישרה במרץ האחרון שבכל שנה יתקיים יום זיכרון לאומי לאירועי ה-7 באוקטובר שיצוין ביום כ"ד בתשרי,  ובשנה הראשונה, ייערך גם בתאריך הלועזי באופן חד פעמי. לפי ההחלטה יום הזיכרון יכלול שני טקסים ממלכתיים: בשעה 11:00 טקס לזכר של החיילים החללים שנפלו במלחמה, ובשעה 13:00 טקס לזכר האזרחים נרצחי פעולות האיבה. בדברי ההצעה להחלטה נכתב כי "על מנת לתת מענה בטקס למכלול ההיבטים הציבוריים", ייקבע כי רגב תהיה השרה האחראית על הטקס, שיתקיים ב-7 באוקטובר 2024.

בשבוע שעבר, בישיבה שבה השתתפו נציגים ממשפחות החטופים וממנהלת החטופים, המשפחות התנגדו לציון קרוביהן בטקס הזיכרון השנתי. "לאנשים חיים לא עושים ימי זיכרון ולא עושים להם טקסים", אמר יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד. בנוסף, ביקרו המשפחות את המנהלת על כך שהיא עוסקת בטקס במקום לקדם עסקה לשחרור החטופים.

גם נציגי המנהלת, עובדי מדינה המלווים כמה מהמשפחות, העבירו ביקורת על הרעיון. "למשפחות שיש להן עוד חטופים, בדגש על חטופים חיים, אין כבר אוויר", אמר אחד מעובדי  המנהלת. "כשמדברים על להגיע ל-7 באוקטובר, מבחינתי זה יום זעקה אחד גדול, שאני לא רואה איפה השלטונות של מדינת ישראל מתחברים למשפחות".

עוד נודע למעריב כי מי שיערוך את הטקס יהיה מערך הטקסים והאירועים הממלכתיים, שעורך גם את טקס המשואות שעומדת בראשו  גלית והבה שאשו.