כאבא לילדים בגילאי 7 ו 5 אני נתקל די הרבה בשאלה של כיצד להכיר להם דברים שאני גדלתי עליהם. מתי כדאי להתחיל להשמיע מוזיקה מסוימת? להראות סרטים כאלו ואחרים? מתי הם יכולים להתחיל להעריך ספרים שאני אהבתי כשהייתי בגילם, ועוד. לדילמה הזו מצטרפת הנוכחות הכמעט תמידית של מסכים בחיים שלהם. טלוויזיה, טלפונים, טאבלטים גוזלים זמן שכאשר הדור שלי היה בגיל הזה היה מוקדש למשחקים ודמיון. 

ובדיוק בזמן לשבועות האחרונים של הקיץ, הגיע הפתרון לאותה דילמה, לפחות לכמה שעות, כאשר שמות בולטים כמו הבימאי חנוך רוזן, מעבד המחזמר אפרים סידון, המפיק המוזיקלי בן שופן, וכותב השירים מירון מינסטר (ורבים אחרים) חברו יחדיו להחיות קלאסיקה שעלתה על הבמות לפני 28 שנים בפורמט שהוא מספיק חדש בשביל לעניין, ומספיק חתיכות של הישן, הטוב והמוכר כדי להוות סטיה גדולה מדי מהמקור הכל כך אהוב (300 אלף צופים לא יכולים לטעות אחרי הכל). 

ספר הג׳ונגל הוצג לראשונה על בימות הארץ בשנת 1996, ומעבר להפיכתו של טום אבני (מוגלי) לאייקון, הוא נחשב גם לאחת ההצלחות המסחררות של אותה תקופה, כך שניתן להבין מדוע ניגשו כל העושים במלאכה למטלת החידוש בחשש ויראת כבוד. החדשות הטובות הן שהם כולם פגעו בול במטרה. 

ספר הג'ונגל (צילום: עלמה פרידן)
ספר הג'ונגל (צילום: עלמה פרידן)

הסיפור של מוגלי שהולך לאיבוד במעבה הג׳ונגל ופוגש מגוון פנטסטי של חיות - חביבות ופחות נחמדות נשאר מעניין ושובה דמיון כמו תמיד, בעיקר בזכות שחקנים וותיקים כמו טוביה צפיר שחוזר לגלם את באלו הדב, ששי קשת בתור בגירה הפנתר ואלי דנקר בתור שירחאן הנמר כולם מוכיחים שהם כמו יין שמשתבח עם השנים בהופעות שנעות בין משעשעות עד דמעות (צפיר) למעוררות פחד (דנקר - אבל לא יותר מדי) ומובילים קאסט מגוון של למעלה מ-30 דמויות מתחלפות - כאשר כולם עושים את המיטב לבדר ולהדהים. 

הכוריאוגרפיה והמוזיקה משתלבות בצורה מושלמת כמעט, ויחד עם התפאורה - שחלקה מסורתית וחלקה מוקרנת בעזרת הולוגרמות ותאורה חברו יחדיו כדי לשאוב את הילדים והמבוגרים אל תוך העולם הדמיוני של אותו ג׳ונגל מפורסם עד כדי כך שבקטעים מסוימים נשמעו בקהל קריאות התלהבות, מחיאות כפיים ואפילו שירה בציבור במקומות מסוימים.

מילה טובה מגיעה גם לילדים המגלמים את מוגלי ובאנה - בהצגה בה נכחתי היו אלו לוטן פארן ועדן כהן, שניהם בני 9, שיהיו חלק מצוות של 12 ילדים. ההרגשות היתה קצת ניכרת עליהם בחלקה הראשון של ההצגה, אבל ככל שחלף הזמן - הם הוכיחו שתפסו את מקומם בזכות ולא בחסד. 

ההצגות של ״ספר הג׳ונגל״ התחילו לפני כשבוע ומתוכננות להמשך עד סוף חודש אוגוסט במשכן לאומנויות הבמה בת״א. עשו לעצמכם ולילדים שלכם טובה ענקית - וקחו אותם לראות את המחזמר הזה שהוא מפעים ומוצלח, ויספק לכולכם חוויה משותפת שתזכרו להרבה זמן. אחרי הכל, מה שטוב לדב - טוב גם בשבילנו, לא?