עד שלא רואים את הבלונים הצבעוניים שעיטרו את האולם העוטף של זאפה חיפה, בלהט הפיגועים והאיומים, לא ממש קולטים שאנחנו בט"ו באב, חג האוהבים. ואז כשהוא עולה, האיש הקטן-גדול שהצליח לעשות סולד אאוט, מבינים למה.

גורי אלפי הוכיח בסטאנד אפ סוחף שאל תירא ישראל כי גורי אלפי ילמד אתכם אל"ף בי"ת שבלאהוב את המצב. הוא מבקר את המצב "שהגענו לכך שכל מה שאנחנו מייחלים לו זה להגיע לסוף היום. מקסימום עד סופשבוע ואז מתבצרים מתים מפחד". מבקר אבל לא מתבכיין. הוא שוחה בקהל אבל לא מציק לו.

ספר הג׳ונגל 2024 - ניצחון הקלאסיקה על המסכים
שבו רגע ותהנו: ״סיפורים מהכורסה״ של כאן 11 עם עונה כיפית נוספת

אלפי יודע לצחוק על כל המשתף והמפריד בעם הזה. על הטיולים בחו"ל, על כל הטקסים הישראלים. צוחק בלי לבכות, רק בלהרביץ צ'ייסר עם מישהו אקראי מהקהל. אלפי מלמד את הקהל בעת הזויה לאהוב את העכשיו. את מה שיש כי אנחנו עם סופג כאפות, היינו וכך נשאר.

"אני בן 48, וטוב לי עם זה. לא הייתי חוזר לאף גיל אחר", הוא מצהיר לפני פאנץ' על אשכים נמרחים. אלפי כמו מחוך פטריוטיזם עושה מהקהל חטיבה אחת. יהודית. הוא דוד הקטן של אהבה וצחוק מול גוליית המצב והוא קולע לו בול בפוני.

וכאילו לא די בזה, בסוף המופע עולים לבמה בהפתעה רועי בר נתן ועילי בוטנר שנותנים לקהל צרור שירי אהבה מהוקצע. בר נתן בעל אינספור הפנים המוכשרות יוצא במופע עם עילי בוטנר, ומגלה איפה ליבו. ט"ו באב ואלפי הצליח לעשות גאווה בלהיות מי טו ישראלי.