סינמטק תל אביב יארח בשבוע הבא להרצאה את הפרשן והחוקר לענייני איראן, אליהו יוסיאן, שהספיק בחודשי המלחמה האחרונים לעורר ביקורות שנויות במחלוקת בדבריו. 

פנינה רוזנבלום בריאיון: "גאה להיות זמרת מלחמות, אני טובה בזה"
אחרי שהואשם באנטישמיות: המכה שספג הקומיקאי שהשפיל ישראלים

בסינמטק מוסרים כי דבריו של יוסיאן "מפסיקים לדבר מערביזציה", וכי הרצאתו הוזמנה בתשלום על ידי אנשים פרטיים. יוסיאן זכור לציבור בשל מספר אמירות, ביניהן "לשטח את רצועת עזה" ואמירה לפיה נשים בהריון, ילדים ותינוקות בעזה הם "אויב". בפעם אחרת טען כי "מדינת ישראל חולה במערביזציה הכוללת חילוניזם וליברליזם".

ההחלטה על קיום הרצאתו של יוסיאן התקבלה ימים ספורים לאחר "כנס חירות ישראלי" המתקיים בסינמטק בהשתתפות אנשי ימין, ביניהם משה פייגלין ונגה ארבל.

הסינמטק מסר כי "אולמות הסינמטק מאז ומעולם מושכרים תמורת תשלום, למגוון אירועים פרטיים דוגמת כנסים עסקיים, הקרנות פרטיות, הרמות כוסית, פרימיירות, השקות, הרצאות ועוד. אירועים אלה, כמו האירוע נשוא הפנייה, הם אירועים פרטיים שהסינמטק אינו מעורב בתכנם. ככלל, מבחינה משפטית לא ניתן לסרב לבקשה להשכרת אולם בגלל עמדה או השקפה של מארגן הכנס או דובר בו. אירועים אלו אינם קשורים כלל לתכנית האמנותית של הסינמטק שמקדמת את אהבת הקולנוע האמנותי".

מעיריית תל אביב יפו מסרו בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו אינה משמשת כ'צנזור' לתכנים, ככל שהם אינם מנוגדים לדין. ככלל, אנו מחויבים לחופש הביטוי, גם במקום בו מדובר באמירות שנויות במחלוקות או אף מקוממות. נדגיש, כי מדובר באירועים פרטיים ששכרו חלל בתשלום ועיריית תל אביב-יפו אינה מעורבת בתכניהם וככלל, מבחינה משפטית, אין לסרב לבקשה להשכרת אולם, העומד להשכרה לשימושים כגון הרצאות וכנסים מסוגים שונים, בגלל עמדה/השקפה של מארגן הכנס או דובר בו".