הזמר והמוזיקאי בניה ברבי סירב להופיע בטקס הזיכרון הממלכתי לאירועי 7 באוקטובר, כך פרסם הערב (חמישי) לראשונה העיתונאי רן בוקר ב-ynet.

מטעם איש יחסי הציבור של ברבי, נתנאל מויאל, נמסר למעריב: "אכן, קיבלנו פנייה לקחת חלק בטקס, ובחרנו כמו בכל השנה האחרונה להמשיך להופיע ולחזק את החיילים, הפצועים, המפונים ואת משפחות החטופים שזה הדבר החשוב מכל".

"בהזדמנות זו אנו רוצים להביע חיזוק לחיילינו הנלחמים בחזית ונמשיך להגיע ולפגוש את הלוחמים והמשרתים, ומחזקים ומחבקים את משפחות החטופים. אמן ונדע ימים טובים, שנראה את החטופים שבים אלינו במהרה ונדע אחדות בעם ישראל", הוסיף.

דו"ח חדש חושף: כך שומר חיזבאללה על כוחו סמוך לגבול ישראל
על רקע הסערה בחברה החרדית: הגיוס הגדול אי פעם יצא לדרך

כזכור, קיבוצים רבים מעוטף עזה הודיעו זה מכבר כי הם לא ישתפו פעולה עם הטקס הממלכתי לציון אירועי 7 באוקטובר, עליו אחראית שרת התחבורה מירי רגב.

השרה קיימה מוקדם יותר היום מסיבת עיתונאים על רקע הביקורת הציבורית הנוקבת בנושא טקס ההנצחה. השרה אמרה: "אני מבינה את מי שכועס על הממשלה, אחרי המלחמה אני הראשונה שאפעל להקמת ועדת חקירה", אך ציינה: "אני מתעלמת מרעשי הרקע, אמשיך להוביל את הטקס".

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רגב הסבירה כי הטקס יתקיים ללא קהל באזור הדרום ולא יהיה בשידור חי אלא מוקלט. לפי רגב, הסיבה לקיום הטקס ללא קהל היא ״כדי שהקהילות יוכלו לעשות טקסים בישובים״. על הטקסים של הקיבוצים אמרה רגב: "יש לזה מקום, כמו יש כאלה שעושים טקס ישראלי-פלסטיני, ביום הזיכרון".