בעולם התרבות מוסיפים ליצור ולהציג. בלקט ההמלצות היומי: פסטיבל תיאטרלי "ארבע פעימות", ופסטיבל ספורטיבי תל אביבי, שתי הצגות, ותערוכה במוזיאון ישראל.

רביב דרוקר קיבל את הבשורה: זה התאריך בו תרד תוכניתו מהמסך
"צעקה שקטה - הגבר שמדבר בי": התערוכה של הלום הקרב

1. פסטיבל ארבע פעימות". צוותא תל אביב
"פסטיבל ארבע פעימות" מיזם של קבוצת ״אינטראקטינג" בהובלתם של שלומי פרין ואביגיל בריגר יציג ארבעה מחזות מקוריים וחדשים הנכתבים בחממת יצירה ייחודית ב"מרכז פעימה" שבמצפה רמון.

לאורך חמישה ימים של התנתקות, קבוצת יוצרים הכוללת שחקנים, מחזאים, במאים ומוסיקאים ייצרו ארבעה מחזות חדשים שיועלו בערב תיאטרלי חד פעמי ב-18.9 ב"צוותא".

הפסטיבל שם לו למטרה לקדם יצירה עצמאית ולתת במה ליוצרים צעירים בישראל, שיביאו את קולם הייחודי לבמה. 

ניהול אמנותי: המחזאית והבמאית נועה שכטר.

https://www.tzavta.co.il/event/3785

2. "ילד". דרמה טרגית קומית. תמונע
המחזה "ילד" הוא קומדיה טרגית על חלום ההורות ושברו, יועלה בתיאטרון "תמונע".

המחזה מגולל את סיפורם של אבא אוהב וילד מהחלומות, החיים לבדם בגן עדן סגור ומוגן מפני העולם, עד להיעלמותו המסתורית של הילד בבוקר יום הולדתו השמונה עשרה. עכשיו הוא חזר במפתיע. 

שובו של הילד, שלא ברור האם הוא ממשי או דמיוני – מטלטל את קיומו של האב. המפגש מאלץ את שניהם לנסות ולהכיר מחדש זה את זה, בין שטף זכרונות של רגעים פרועים, מצחיקים, פוצעים ומרחיבי לב. 

המחזה לפי ספרו של עמרי חורש "ילד" (בהוצאת "תשע נשמות"). בעיבוד מקורי של טלי הכט וניר פרנקל. בכיכובם של תומר נהיר פטלוק ואמיר בנאי.

הצגות קרובות:

8.9 | 20:00 | תמונע

10.10 | 20:00 | תמונע 

https://www.tmu-na.org.il/?CategoryID=220&ArticleID=5858

3. פסטיבל "תל אקטיבי 2024". ספורטק תל אביב, גני יהושע
עיריית תל אביב-יפו תקיים לראשונה את פסטיבל "תל-אקטיבי 2024" - חגיגה של ספורט וחופש,  במשך יומיים היום ומחר (רביעי וחמישי  28 -29 באוגוסט) בספורטק צפון, ובפארק גני יהושע.

במסגרת הפסטיבל, יתקיימו טורנירים בכדורסל, כדורגל וכדורעף.  התחרויות ינוהלו על ידי שופטים מקצועיים ובסיומן יוכרזו הזוכים.

לצד הפעילות הספורטיבית מציע הפסטיבל גם מרחב להתכנסות קהילתית. ואיזורים שונים יוקדשו לפעילות הרפיה ורוגע, כולל סדנאות יוגה ומדיטציה.

האירוע ילווה במוסיקה חיה, דוכני מזון ומשקאות, ופעילויות לכל המשפחה. הפסטיבל פתוח לקהל הרחב ונערך בהובלת רשות הספורט העירונית ונחלק לשני חלקים:

חלקו הראשון- מיועד למשפחות וייערך בשעות 17:00- 19:30.

חלקו השני- מיועד לבני ובנות נוער וייערך בשעות 19:30- 23:00.

4. "תומר גניהר, פיליפ ג'ונסון – סודות שקופים" – מוזיאון ישראל
התערוכה "תומר גניהר, פיליפ ג'ונסון - סודות שקופים" מוצגת בימים אלה במוזיאון ישראל. גניהר, צלם ישראלי, עצמאי ואנטי־ מימסדי, מתעד לרוב תרבות שוליים מקומית ואירועים רחוקים מעין הציבור. בתערוכה זו הוא  עוסק בשניים מהבניינים החשובים שתכנן האדריכל המשפיע ביותר בארצות־ הברית במאה ה-20 פיליפ ג'ונסון. 

ג'ונסון איש רב פנים ושנוי במחלוקת. מצד אחד הוא הביא את בשורת המודרניזם לארה"ב ומצד השני היה פשיסט, גזען אנטישמי , שלמרבה הפלא הוזמן  לישראל לתכנן את הכור הגרעיני בשורק.

הבניין הראשון שצילם גניהר הוא "בית הזכוכית" בניו־ קיינן במדינת קונטיקט, שנבנה ב־1949 ושימש בית המגורים של ג'ונסון ונחשב לאחד מסמלי המודרניזם. בית פרטי ושקוף שתוכו חשוף לעין כול, ואחד הבתים הפרטיים המצולמים בארצות ־הברית; צילומיו של גניהר מרמזים על דרכו המתוחכמת להסתיר ולעמעם את עקבות עברו האפל של בעליו. הבניין השני הוא המרכז למחקר גרעיני בשורק שבנייתו הושלמה ב־1960; מבנה ציבורי "סודי ביותר", אטום לחלוטין, שנדיר למצוא תמונות שלו. עיצובו שחוסם את המבט, מתברר מבעד לתצלומים כהסתרה ראוותנית.

אוצר: גלעד רייך    

5. "אז את רוצה להיות גבר מיוסר".  קבוצת התיאטרון סמרטוט 
צמד היוצרות, בת אל דותן וים דרורי חתומות על ההצגה "אז את רוצה להיות גבר מיוסר", פנטזיה טיפולית על רומנטיקה מגדרית העוסקת בדימוי הרומנטי והנצחי של הגבר המיוסר השמור לאינדיבידואל הגברי.

בהצגה נעשה ניסיון לפרק את הדמות של הגבר המיוסר מתוך רצון שתהיה גם לאשה זכות להיות בדיכאון, זכות שהחברה שומרת רק לגבר.

על הבמה יושבת עלמה דיכאונית עם הבובה האהובה עליה -  גולגולת מחמד. היא מפנטזת להפוך להמלט - הגבר המיוסר האולטימטיבי.

חולמת להיות משורר,  פילוסוף,  נוקם, או  שחקן, להיות או לא להיות. בלילה אפל אחד היא מתחילה לשמוע קולות הבוקעים מבובת הגולגולת שלה, שהם קולות הנפש המעוררת שלה המתגלמים בשלוש דמויות. 

ההצגה מעבירה את הצופים והעלמה סדרת טיפולים: מסכת ייסורים פנטסטית  החל מקואוצ'ינג חלול, פופי, צעקני וקלישאתי, עובר לפסיכואנליזה של זיגמונד פרויד.

הצגות קרובות:

12.9 ב-20:30 | 13.9 ב-13:00 | 14.9 ב-21:00 |

בית "תוצרת בית" המרד 3 קרית המלאכה, תל אביב

Tozeret Bait (homemade-dancetheater.com)

https://www.homemade-dancetheater.com/