אתמול (חמישי), ה-29 באוגוסט, הופיע דודו פארוק ברידינג 3 בנמל תל אביב במופע טראפ-מזרחי סוער ומלא אנרגיה. פארוק, או בשמו האמיתי אורי קומאי, הוכיח שוב מדוע הוא אחת הדמויות המסקרנות והשנויות במחלוקת בזירת המוזיקה הישראלית.

קומאי בן ה-27, נכנס לדמותו הפארודית דודו פארוק - ערס גלוח ראש עם כובע מצחייה, אלים ובוטה - והצליח להחזיק בה לאורך כל המופע. היכולת שלו להישאר בדמות במשך שעתיים רצופות היא עדות לכישרון המשחק שלו ולמחויבות האמנותית שלו. כמה דקות לתוך המופע וכבר הבנתי שלא מדובר כאן רק בראפר, אלא בפרפורמר המביא לבמה דמות מורכבת המעוררת תהיות.

אורי קומאי (דודו פארוק) (צילום: יובל חן)
אורי קומאי (דודו פארוק) (צילום: יובל חן)

המופע כלל מספר מרשים של שירים מהרפרטואר של פארוק משנת 2017 ועד היום, ביניהם להיטים כמו "ערק ערק ערק", "יחסים של המין", "ארמני", "סטפן לגר (היהודי)", "בעלה מלמעלה", "אחותך", "מים", ו"דוקטור ג'יבשי" ועוד. למרות שהתכנים של השירים האלה שנויים במחלוקת בגלל הגסויות והמסרים המיניים הבוטים, אי אפשר להתעלם מהאנרגיה והכריזמה שהוא מביא בביצוע שלהם.

אחד הרגעים הבלתי נשכחים של הערב היה כאשר קובי סוויסה (המוכר כ-KS) עלה לבמה והחל לחלק מכונות תספורת לקהל. במקביל, מעריץ אמיץ הוזמן לבמה להסתפר בזמן שהראפר ביצע את השיר "מסתפר ככה". זוהי דוגמה מצוינת לאופן שבו פארוק משלב הומור, פרובוקציה ואינטראקציה עם הקהל ליצירת חוויה שכנראה לא נראה בשום מקום אחר.

אורי קומאי (דודו פארוק) ברידינג 3 (צילום: יובל חן)
אורי קומאי (דודו פארוק) ברידינג 3 (צילום: יובל חן)

הקהל, שמנה מאות אנשים, היה בטירוף מתחילת המופע ועד סופו. האנרגיה הייתה מורגשת למרות שהאבטחה נאלצה להתערב כדי למנוע "פוגו" - מכירים? כזה שאנשים יוצרים מעגל ואז מתנגשים אחד בשני? אז גם כזה היה. למרות התופעה המסוכנת הזו, האווירה נשארה בשיא.

אחד הדברים המעניינים ביותר במופע היה ההרכב הבלתי צפוי של הקהל. בניגוד לציפיות להגיע לאולם מלא בבני נוער, הקהל היה מבוגר יותר ומגוון. בעיני זה העיד על כך שהקסם של פארוק חוצה גבולות גיל ותרבות, ומושך קהל מורכב יותר ממה שניתן לחשוב.

גם פוגו היה שם (צילום: יובל חן)
גם פוגו היה שם (צילום: יובל חן)

לקראת סוף המופע, הראפר הפגין את כישוריו המוזיקליים כשניגן בגיטרה בס ברגע שהזכיר לקהל שמאחורי הדמות הפרובוקטיבית עומד מוזיקאי לא פראייר בכלל.

כשהקהל כבר היה בטוח שהמופע הסתיים, בכל זאת, הוא עלה לבמה ב-21:30 בדיוק והשעה כבר הייתה 23:18 - כמעט שעתיים של מופע - פארוק התפרץ לבמה בחליפת ג'ודו לביצוע השיר "חגורה שחורה" - אחד הלהיטים המוכרים שלו, שיר פרודי לחלוטין שמבחינה תחבירית לא ממש ברור, אבל עדיין הרעיד את רידינג 3.

דודו פארוק, רידינג 3 (צילום: יובל חן)
דודו פארוק, רידינג 3 (צילום: יובל חן)

בעוד שהתוכן של פארוק עשוי להיות שנוי במחלוקת, אי אפשר להתעלם מהאנרגיה, המקוריות והכריזמה שהוא מביא לבמה. המופע הזה הוכיח שוב כי דודו פארוק הוא תופעה ייחודית בנוף המוזיקלי הישראלי - אמן שמאתגר, מבלבל ומרתק את הקהל שלו בו זמנית.