רשימה מתארכת של מוסדות תרבות הודיעו היום (ראשון) שיעצרו את הפעילות במחאה על תפקוד הממשלה בהחזרת החטופים. זאת, במטרה להניע את הציבור להגיע להפגנה למען שחרור החטופים שתערך הערב במוקדים שונים ברחבי הארץ.

מרשת קולנוע ״לב״ נמסר: ״עוצרים הכל בשבילם! הערב, מתוך הזדהות ותמיכה במשפחות החטופים ובמאבקן, בתי הקולנוע יסגרו החל מהשעה 17:00״. 

התיאטרון הלאומי ״הבימה״ גם הוא הצטרף לרשימה ומסר: ״התיאטרון הלאומי הבימה ישבית הערב את פעילותו וכל ההצגות לא יתקיימו לרבות ההצגה ׳חתונה מאוחרת׳ שתוכננה להציג במוזיאון ארץ ישראל״. 

תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר סוגר הערב את שעריו, לאות הזדהות עם משפחות החטופים. ההצגות "החופש של ג'קי" ו"בין קודש לחולון", שהיו מתוכננות להערב, מבוטלות.

גם תיאטרון ״צוותא״ הודיע כי מתכוון לבטל את המופעים שתוכננו להיום בערב: ״בצל היממה הקשה שעוברת על כולנו, תיאטרון צוותא מבקש להביע סולידריות עם משפחות החטופים, ולפיכך המופעים שאמורים היו להתקיים הערב - "הסוף" (צוותא 1) והמופע של גיא אדלר (צוותא 2) מבוטלים. הודעות נשלחו לרוכשי הכרטיסים. בתקווה לימים טובים יותר, משפחת צוותא״.

מוקדם יותר, משפחותיהם של שישה החטופים שגופותיהם נמצאו ברצועת עזה - הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת - התבשרו על מותם בשבי חמאס. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הבוקר: "הם נרצחו באכזריות זמן קצר לפני שהגענו אליהם".