תזמורת המהפכה מציגה עונה חדשה עם שלושה מופעים ייחודיים המתמקדים בנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית בתחומי המוזיקה, הקולנוע והשירה. המופעים כוללים את "קזבלן" – הקרנת הסרט בליווי נגינה חיה; "אני ואתה" – מופע המוקדש ליצירתו של אריק איינשטיין, ו"העיקר זה המילים" – עיבודים חדשים ללחנים של שירי המשוררים דליה רביקוביץ, אברהם חלפי ועלי מוהר.

תזמורת המהפכה, תחת הניהול האמנותי של זהר שרון ורועי אופנהיים, הפכה במופעיה הקודמים לשם דבר בזירת מופעי הנוסטלגיה הישראליים. מופעים קודמים כמו "התרנגולים הרמיקס", "הגשש החיוור" ו"יוסי בנאי" זכו להצלחה, כשהתזמורת מציגה פרשנות מרעננת ומקורית ליצירות האהובות, תוך שמירה על אווירת העבר וחדשנות מוסיקלית.

מופעי העונה החדשה יתקיימו במסגרת סדרת המהפכה באופרה הישראלית בתל אביב ובהיכל אמנויות הבמה בהרצליה, ויפתחו עם המופע "קזבלן - הקרנת הסרט בקונצרט חי". במסגרת מופע זה, תזמורת המהפכה, בשיתוף עם סרטי יונייטד קינג וסרטי שובל, תציע חוויה קולנועית יוצאת דופן: הקרנת הסרט המיתולוגי "קזבלן" מ-1973 בכיכובו של יהורם גאון, כשפסקול הסרט יבוצע בלייב על ידי התזמורת. מופע זה יאפשר לקהל להיחשף לאיכויות המוסיקליות יוצאות הדופן של הלחנים שיצר דובי זלצר, אשר בשיתוף עם הבמאי מנחם גולן יצרו יחד את "סיפור הפרברים" הישראלי.

תזמורת המהפכה (צילום: ינאי יחיאל)
תזמורת המהפכה (צילום: ינאי יחיאל)

הסרט הקלאסי "קזבלן", נחשב לאבן דרך בתרבות הישראלית וכולל בתוכו להיטים בלתי נשכחים כמו "כל הכבוד", "יש מקום", "רוזה", ו"כולנו יהודים". המופע יתקיים ב-12 בנובמבר באופרה הישראלית בתל אביב, ולאחר מכן ב-7 בדצמבר בשני מופעים בהרצליה.

המופע השני בעונה, "אני ואתה - מנגנים עם אריק איינשטיין", יעלה לראשונה ב-11 בפברואר 2025 באופרה הישראלית תל אביב, וב-8 במרץ 2025 בהרצליה. מופע זה יעניק פרשנות מוסיקלית חדשה ליצירתו של אריק איינשטיין, אחד מהאמנים האהובים והמשפיעים ביותר בתולדות המוזיקה הישראלית. במופע יתארחו מוני מושונוב, חברו הטוב של איינשטיין, והזמרת רוני דלומי. במהלך המופע יוצגו יצירות ועיבודים מקוריים לשיריו המוכרים, תוך שזירת קטעי וידאו וסאונד מתוך סרטים, הופעות, קליפים ומערכונים. המופע נערך באדיבות משפחות איינשטיין ושיסל, ובתמיכת הקרן ליוצרים עצמאיים ומשפחת רויטמן.

אריק איינשטיין (צילום: שמואל רחמני)
אריק איינשטיין (צילום: שמואל רחמני)

המופע השלישי, "העיקר זה המילים - מנגנים עם יוני רכטר", יתקיים ב-26 במאי 2025 בתל אביב וב-26 ביולי 2025 בהרצליה. במופע זה, יוני רכטר – אחד המלחינים והמוזיקאים המוערכים בישראל – יעמיד במרכז את המילים של שלושה משוררים שיצירותיהם שימשו לו כהשראה: דליה רביקוביץ', אברהם חלפי ועלי מוהר. זהו מופע בשלוש מערכות, כשכל מערכה מוקדשת למשורר מרכזי אחר ביצירתו של רכטר. במופע ישולבו שירים מוכרים לצד שירים חדשים שמעולם לא פורסמו, אותם הלחין רכטר לשיריה של דליה רביקוביץ'. רכטר יופיע גם בנגינה ובשירה, כשאותו ילוו זמרים סולנים ומקהלה.

יוני רכטר (צילום: אריאל בשור)
יוני רכטר (צילום: אריאל בשור)

שרון ואופנהיים מסבירים את חזונם לעונה הקרובה: "ביתה של תזמורת המהפכה אינו בנוי מלבנים, אלא מצלילים, שירים, תמונות וסיפורים. בעונה הקרובה נמשיך בדיאלוג עם מקורות ההשראה שלנו מבית, נפרש, נקשיב מחדש וניתן למחשבות לרוץ לכל הכיוונים. אנו תקווה שתיכף זה יעבור, תיכף ידליקו אור, וכמו העץ שקם לתחייה מהשלכת, משהו בנו אומר לנו – 'המשיכו בדרככם'."

סדרת המהפכה מתקיימת בתמיכת דיתי ואלכס לנדסברג (סנו), מיכל ויובל רכבי, ובתמיכת משפחות רויטמן, איינשטיין ושיסלץ