1. פסטיבל "סדום ואהבה" – פארק נחל אמציה
יומיים של חוויה ישראלית של מוסיקה, יצירה ותנועה עומדים במרכזו של פסטיבל "סדום ואהבה" של המועצה האיזורית תמר. הבמה המרכזית תיארח מגוון תכנים לכל המשפחה כשהעיקרי שבהם המופע של מרינה מקסימיליאן בלומין ודרוויש. בפסטיבל יתקיימו מופעים וסדנאות ייחודיות, יוצבו דוכני אוכל ואמנות מקומית, קיר טיפוס, סיורים חקלאיים ואטרקציות נוספות.

הפסטיבל יתקיים ב־7־8 בנובמבר בפארק נחל אמציה הסמוך ליישובי ככר סדום שבדרום ים המלח.

להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

פסטיבל ''סדום ואהבה'' (צילום: עמיר יעקובי)
פסטיבל ''סדום ואהבה'' (צילום: עמיר יעקובי)

2. "SPIRIT" – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע רוחני, סינמטק תל אביב
פסטיבל הקולנוע הרוחני חוזר לסינמטק תל אביב בפעם ה־18 עם סרטים מעוררי השראה ובעלי מסרים עמוקים מגדולי המנהיגים הרוחניים של ימינו. 

הסרט שיפתח את הפסטיבל הוא "חוכמת האושר", סרטם של ברברה מילר ופיליפ דלאקיס בהפקתו של ריצ'רד גיר. בשיחה אינטימית מלב אל לב הפונה ישירות אל הצופים, הדאלי למה, שגריר החמלה הגדול בעולם וחתן פרס נובל לשלום מדריך אותנו לבניית עולם בריא יותר ומאושר יותר.

''חוכמת האושר'', פסטיבל קולנוע רוחני (צילום: יח''צ)
''חוכמת האושר'', פסטיבל קולנוע רוחני (צילום: יח''צ)

עוד ברשימת הסרטים: "מקור: זה נמצא בתוכך", המציג לראשונה מחקר מעמיק באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו הבוחן את השפעת המדיטציה על גוף האדם ומוחו, בכיכובו של ד"ר ג'ו דיספנזה, מרצה בעל שם עולמי; "אייווסקה עכשיו", סרט הנוגע בנושא אקטואלי בישראל 2024, ובמרכזו קבוצה של ותיקי מלחמות וייטנאם, עיראק ואפגניסטן הסובלים מפוסט־טראומה יוצאים לג'ונגל הפרואני לטיפול בטכסי איוואסקה. בליווי שמאנים וטכסים ילידים, הם מתמודדים עם השדים שרודפים אותם משדות הקרב. הסרט ילווה בהרצאה בשם "טיפול פסיכדלי בישראל בהלם־קרב" מאת רונן סידי, מנהל המחקר הפסיכדלי בבית החולים העמק בעפולה, פסיכולוג קליני ומומחה בטיפול בפוסט טראומה צבאית.

גם השנה יקיים הפסטיבל תחרות סרטים ישראלים קצרים (עד 30 דקות). עשרה סרטים נבחרו לתחרות והם יוצגו בשני מקבצים. בין הסרטים: "ים טתיס" בבימויה של שמר גאון ובכיכובו של שלמה בראבא; "שאלה טובה" מאת שיר ברוקס, במרכזו זוג פוליאמורים המראיינים זה את זו; "רוח ההרים" מאת אורי מגנוס, המספר את סיפורו של צלם טבע בחיפוש אחר נמר השלג; "מכתב פרידה" בבימויה של אלקי הרנברג על ההסתגלות של חוזרות בתשובה בשכונה חרדית; ועוד.

''איווסקה עכשיו'', פסטיבל קולנוע רוחני (צילום: יח''צ)
''איווסקה עכשיו'', פסטיבל קולנוע רוחני (צילום: יח''צ)

הפסטיבל יקיים גם הקרנה נוסטלגית לסרט שפתח את פסטיבל הקולנוע הרוחני הראשון בשנת 2007, "לתפוס את הרגע" (ארה"ב 2007), אודות דן מילמן (סקוט משלוביץ) ספורטאי עם חלומות אולימפיים. לאחר פציעתו, חייו משתנים כשהוא פוגש את סוקראטס (ניק נולטה), שמלמד אותו על כוח, מחשבה והבנה, ומתחיל מסע גילוי עצמי חדש.

תוכנית הסדנאות כוללת בין היתר: סדנת "הורות מודעת", סדנת מיינדפולנס תחת הכותרת "עוגן במים סוערים: מיינדפולנס כתמיכה לתקופות מאתגרות", סדנת התנועה "ריקוד החירות" ועוד. 

אחת ההרצאות הבולטות בפסטיבל תהיה זו של המרצה המבוקש רן כליף, "המוח שלך, שרביט קסמים של מציאות פנטסטית", החוקר את המוח מההיבט הרוחני של מדעי התודעה יחד עם יישום של מדע מתקדם, לריפוי עצמי והתפתחות אישית.

מייסדים ומנהלים אמנותית: אנמיקה והרסיטה אשל. 20־23 בנובמבר.

להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

''ים טתיס'', פסטיבל קולנוע רוחני (צילום: יח''צ)
''ים טתיס'', פסטיבל קולנוע רוחני (צילום: יח''צ)

3. פסטיבל "לב ישראלי" – החברה העירונית אשדוד
רמי קליינשטיין, אמיר דדון, להקת "הפיל הכחול", יובל דיין, שמעון בוסקילה, טל פרידמן, נבו קמחי ולהקת "שלווה" ישתתפו בפסטיבל "לב ישראלי" שיתקיים זו השנה הרביעית ברציפות באשדוד.

במשך חמשת ימי הפסטיבל, המתקיים ביוזמת החברה העירונית לתרבות פנאי אשדוד, יערכו למעלה מעשרים מופעי ואירועי תרבות, בהם ייקחו חלק אמנים ויוצרים עם וללא צרכים מיוחדים, מתחומי המוסיקה, תיאטרון, ציור, קולנוע ועוד.

הפסטיבל ייפתח במופע חגיגי של להקת "שלווה", שתארח את שמעון בוסקילה, יובל דיין ואת הרכב "דיאז" המורכב מיוצרים בעלי צרכים מיוחדים.  את הערב תנחה גאולה אבן

רמי קליינשטיין, מופע פסנתר (צילום: אורית פניני)
רמי קליינשטיין, מופע פסנתר (צילום: אורית פניני)

עוד במופעי הפסטיבל: רמי קליינשטיין יארח את האמנים המיוחדים עודד אוחיון ועמק עמרמי מאשדוד; להקת "הפיל הכחול" תארח את אמיר דדון; להקת "גדולים במדים" – הרכב ייחודי של חיילים וחיילות עם צרכים מיוחדים; ההצגה "הילד עם הנקודות" שיצרה רותי גאון; נבו קמחי בהצגת היחיד "קושר את השרוכים"; סדרת מפגשים אישיים מעוררי השראה בהשתתפותם של טל פרידמן, פדות רוטנמר, מוריס כהן, תמי אייזק שיפמן ודרור כרמלי.

כמו כן יתקיימו הצגות תיאטרון לכל המשפחה, הקרנות סרטים מיוחדות, השקת ספר קומיקס וסדנת קומיקס עם אורי פינק, מופע הג'אגלינג של ליאור סורין הנמצא על הרצף האוטיסטי, מופע של להקת "ים אהבה" שחבריה עם צרכים מיוחדים, ועוד. מופעי הפסטיבל יתקיימו בכל מוסדות התרבות והאמנות ברחבי אשדוד. כל האירועים מונגשים וחלקם מתורגמים לשפת הסימנים. 

הפסטיבל נתמך על ידי משרד התרבות והספורט, מועצת הפיס לתרבות וחברת אדמה אגן. ניהול אמנותי: עו"ד יוסי עטר. 17־21 בנובמבר.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

''הפיל הכחול'' (צילום: שרה דיין)
''הפיל הכחול'' (צילום: שרה דיין)

4. עונת התערוכות – בית האמנים, ירושלים
בשבת (2.11, 12:00) תיערך פתיחה חגיגית של עונת התערוכות בבית האמנים בירושלים. התערוכות הפותחות יציגו תערוכת פרס לאמן דניאל אוקסנברג – לרגל זכייתו בפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמנים צעירים לשנת 2024, המוענק בשיתוף בית האמנים ירושלים. יוצגו תערוכות יחיד של האמניות מיכל בן זאב, "עיסה לבנה" (אוצרת: דליה לוין); וסימה גיל עם התערוכה "ניוֹבֶּה" (אוצרת: לאה אביטל) הפורסת מראות של עיר אירופית קפואה.

נעילה: 4.1.2025.

להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

דניאל אוקסנברג ללא כותרת, 2024, צבע שמן על בד, 40 ס''מ (צילום: אלעד שריג)
דניאל אוקסנברג ללא כותרת, 2024, צבע שמן על בד, 40 ס''מ (צילום: אלעד שריג)

5. "פרפר נחמד" – תיאטרון אורנה פורת
עיבוד בימתי לסדרת המופת לגיל הרך: הצגת ילדים מוסיקלית חדשה, מלאת תמימות וקסם, על חברות, שיתוף פעולה, אהבת הטבע ואהבה בין חברים, עם הדמויות והשירים האהובים מתוכנית הטלוויזיה המיתולוגית "פרפר נחמד" של כאן חינוכית.

בלב העלילה אוזה, שבי, נולי ובץ, החברים האהובים מ"פרפר נחמד", מחליטים להפתיע את רוני ושי, השכנים שלהם, ולערוך חגיגה גדולה לכבוד בוא האביב. אבל היום קצר והמלאכה מרובה... 

מחזה: שירילי דשא. בימוי: עמית אפטה. מוסיקה: ליאור רונן. שבת 2.11, 11:00. היכל אמנויות הבמה, הרצליה.

להזמנת כרטיסים לחצו כאן.

''פרפר נחמד'', תיאטרון אורנה פורת (צילום: משה צ'יטיאת)
''פרפר נחמד'', תיאטרון אורנה פורת (צילום: משה צ'יטיאת)