טומי כהן בן ה-27 הוא אמן ארט וויז׳ואל בתלת מימד, שהחל את דרכו עם ״יוניקורן״ שביצעה נועה קירל באירוויזיון 2023 ומשם המשיך לעבוד עם חברות ענק כמו דיסני, יוניברסל סטודיוז, סרטון לליגת האלופות של קבוצת פריז סאן ז׳רמן, מותגי האופנה דיור, לואי ויטון ועוד. כעת, כהן נבחר להיות אחד מתוך 50 אומנים מכל העולם שעבודתם מוקרנת בטיימס סקוור במשך שבוע שלם של ה-FASHION WEEK בניו יורק. מדובר בישראלי היחיד שנכלל ברשימה זו. בראיון למעריב סיפר על הדריסת רגל הראשונה, סרטוני ההסברה שלטענתו פגעו בפרויקטים, ההתרגשות סביב ההצלחה וקמפיין האולימפיאדה שנפל. 

״יש לי חברה שנקראת ״טומי האוס״, יש לי 15 עובדים שמפוזרים ברחבי העולם. אני הראשון שהביא את התחום הזה לארץ, עם הביצוע של ׳יוניקורן׳ של נועה קירל באירוויזיון. לאחר מכן יצרתי וידיאו ארט מטורף על המסך בשתי ההופעות של נועה בפארק הירקון ומשם הצלחתי להתברג. היום אני עובד עם החברות הכי ענקיות״. 

״הייתי לוחם בדובדבן בצבא, וכשהשתחררתי הקמתי חברת סטארט אפ עבדנו במשך שנתיים, גייסנו קרוב ל-250 אלף דולר. ואז הגיעה הקורונה ועצרה אותנו. בנקודה זו עשיתי שינוי והחלטתי להקים סוכנות לשירותי דיגיטל ותלת מימד. ואז פיתחתי את הנישה הספציפית הזו, מציאות משולבת. למעשה מצלמים את המציאות ובתוכה משולבת אנימציה. אנחנו יוצרים את דיסני ברחוב האמיתי״. 

״ראיתי שאף אחד לא עשה את זה קודם. ואז יצרתי ללואי ויטון סרטון שהתפוצץ בפריז, ולא היה משרד פרסום אחד בצרפת שלא הכיר אותי ולא פנה אליי. גם האולימפיאדה פנו אליי ליצור להם קמפיין גדול, אבל זה נפל. יכול לשער שזה נובע מענייני פוליטיקה״.  

בכל זאת, אתה בחור צעיר והגעת להישגים כל כך גדולים – תספר לי על התחושות מאחורי זה.
״אין פסגה אצלי. אני פשוט מנסה כל פעם במסלול החיים שלי לנעוץ איזשהו הישג גדול ובעזרתו אגיע להישג עוד יותר גדול. אני תמיד שואף לעשות את הדבר הגדול הבא – להשאיר איזשהו חותם של טומי בעולם. שיכירו את הצבע שלי, את השם שלי ואת האומנות שלי״. 

אומנות כמובן אומרת משהו על העולם. אתה מרגיש שאתה מצליח להביא לידי ביטוי את הביקורת שלך בשיתופי פעולה מסחריים?
״בתחילת המלחמה יצרתי ווידיאו ארט שניסה להדגיש את השיתוף פעולה בינינו לבין ארצות הברית. את הקשר החזק בין ישראל למעצמה הגדולה. ואז יצרתי סרטון נוסף על הבוקר הקשה של השבעה באוקטובר שגם גרף מיליוני צפיות. אני יכול להגיד לך שהתחושות מאוד קשות וזה היה דבר קשה ליצור, כי אני רגיל לגשת ליצירות שלי באופן יותר חיובי ואסקפיסטי. והיצירות האלה, גם פגעו בי במובן מסוים. כרגע אני אמן בינלאומי וכשהגיעו הצעות הן נפלו לעיתים בעקבות אותם סרטונים שחשפו את העמדה שלי והתמיכה שלי בישראל. אני פטריוט, המדינה חשובה לי מאוד״. 

ואז הגיעה ההצעה ליצור וידיאו ארט שיוצג על מסך גדול בטיימס סקוור. תספר לי על הרגעים האלה.
״פנתה אליי ״Art Innovation Gallery״, חברה שאחראית על המסכים בטיימס סקוור. הם הודיעו לי שנבחרתי להיות אחד מתוך חמישים אמנים בעולם שיציגו את העבודה שלהם על מסך בגודל של 30 מטר בשבוע האופנה. מן הסתם אני הישראלי היחיד ברשימה הזו. בשבילי זה הישג אדיר וזו נקודה מאוד קריטית בקריירה שלי. אבל הם ביקשו שהאמנות לא תכיל מסרים פוליטיים או פורנוגרפיים. נעניתי בחיוב להצעה המטורפת. זו רק ההתחלה עבורי״.