דרך הרגליים, דרך אחיזת ידיים ומבט עיניים, לרקוד במעגל לצלילי פזמונים ישראליים, בשירה ובריקודים, בהתרוממות רוח יהודית ישראלית, וגם בתחושת שותפות גורל ותפילה לשלום ישראל. הנציג שלנו בעולם - הכאורוגרף היוצר והמרקיד גדי ביטון - מצליח לחדור ולקרב לבבות ולרגעים להעניק תחושה בקרב יהודים החיים בארצות ניכר, שהם פוסעים באדמת ארץ הקודש.

קהילות יהודיות רבות ברחבי העולם מוצאות לעצמן את הדרך לחגוג את הישראליות שלהן באמצעות ריקודי עם ובתמונות הבאות יש לנו הצצה נדירה לרגעים קטנים שיוצרים מעגל גדול של הזדהות והשתתפות אמיתית בתרבות ומביעים את האהבה לישראל היפה, והפעם בארגנטינה.

עמדה למודעות לחטופים (צילום: אליאן צסרקס)
עמדה למודעות לחטופים (צילום: אליאן צסרקס)

"הדרך שלי לתרום למאמץ ההסברתי בעולם היא באמצעות התרבות. מאות מורים מרחבי דרום אמריקה נפגשים לסופ״ש של ריקודי עם ישראליים. הריקודים החדשים שלי כולם עוסקים במצב - מ-'נהר הדמעות' של ארצי דרך 'זריחה שחורה' של גפן ועד 'איזה יום היה לי סמואל' של להקת השמחות. כולם מספרים את הסיפור שלנו. ויש פה אוהבי ישראל שמשתוקקים לשמוע ולקחת את הסיפורים לקהילות שלהם - בליל של רגשות - שמחה, עצב, אהבה וחשש מהבאות - הכל על רחבה אחת בתחושה של ביחד". גדי ביטון הוא גם המנהל האומנותי של פסטיבל המחולות כרמיאל.