אמני האופרה הישראלית הופיעו השבוע בניו יורק באירוע מיוחד, שהוקדש לאופרה "תיאודור".

"שיקוי האהבה" מאת דוניצטי: האופרה הישראלית בעונה חדשה
זהר ארגוב חוזר ב-AI וסיורי סליחות בירושלים: המלצות תרבות לשבוע הקרוב

בערב, שהתקיים במרכז התרבות טמפל עמנואל לציון 120 שנה למותו של חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל, הוקרן הסרט "תיאודור" – הפקה קולנועית של האופרה המקורית בשפה העברית – לצד הופעתם של סולני האופרה הראשיים: עודד רייך (הרצל), נועם היינץ (תיאודור) וענת צ'רני (ז'ולי).

באירוע נכח גם המלחין יונתן כנען, שסיפר על תהליך היצירה של האופרה "תיאודור", המאירה צדדים מוכרים פחות באישיותו של הרצל ומספרת על האירועים שהובילו אותו לחזון הציוני והקמת המדינה היהודית. את הסרט צילמה והפיקה חברת אלהקום.

הערב נפתח בהתרגשות, כשסולני האופרה ביצעו את השיר "Bring Him Home" מתוך המחזמר "עלובי החיים", למען החזרת החטופים בעזה, ועם שירתו של הרצל (עודד רייך) לראשונה באנגלית את האריה:

"... פה ושם כבה האור
תחזור הביתה אדוני
תחזור הביתה
לאיזה בית?"

"הפקת "תיאודור", הייחודית של האופרה הישראלית, שכתיבתה נמשכה כשלוש שנים, הולחנה על ידי יונתן כנען, בבימויו של כותב הליברית עידו ריקלין ובניצוחו של נמרוד דוד פפר. היא זכתה להצלחה גדולה ונבחרה על ידי מגזין Opera Now לאחת האופרות הטובות בעולם לשנת 2023. לאור הביקוש והעניין הרב, תשוב "תיאודור" לבמת האופרה הישראלית במרץ 2025.

"האופרה הישראלית גאה להעלות את סיפורו של הרצל באופרה מקורית ומעוררת השראה במיוחד בזמנים מאתגרים אלה", אומרת טלי ברש גוטליב, מנכ"לית האופרה הישראלית.

עודד רייך שר את האריה של הרצל
התקווה בניו יורק על רקע הסרט תיאודור