אירוע הפתיחה של תערוכת "השמש לא עמד דום" התקיים במעמד ובסיוע יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר ותושב יד מרדכי, ח"כ בני גנץ. התערוכה מאגדת בתוכה יצירות של אומנים ישראלים, בטכניקות מגוונות, כאשר מאחורי כל אחת מהן סיפור עוצמתי ומרגש. לדברי האוצרת שלומית אורן: "היצירות של האומנים, שחלקם נפגעו אישית במלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר, משקפות את הקושי אך גם את הציפייה לעתיד טוב יותר". 

התערוכה מתקיימת במבנה הנגרייה של קיבוץ יד מרדכי, שהוקם לפני 70 שנה ושירת את הקיבוץ ואת חבריו במשך שנים רבות, ותהיה פתוחה לקהל הרחב במהלך תקופת החגים עד ה-26 באוקטובר (פרט ליום כיפור).

מתוך תערוכת השמש לא עמד דום בנגרייה בקיבוץ יד מרדכי  (צילום: ברית אינשטיין)
מתוך תערוכת השמש לא עמד דום בנגרייה בקיבוץ יד מרדכי (צילום: ברית אינשטיין)
מתוך תערוכת השמש לא עמד דום בנגרייה בקיבוץ יד מרדכי  (צילום: אריאלה ורטהיימר)
מתוך תערוכת השמש לא עמד דום בנגרייה בקיבוץ יד מרדכי (צילום: אריאלה ורטהיימר)

בין היצירות המוצגות בתערוכה ניתן למצוא יצירות שנוצרו על ידי אומנים תושבי העוטף ביניהם: סופי ברזון מקאי, אייל אסולין, שריתה פלד ואחרים לצד אומנים ישראלים בעלי שם בינלאומי דוגמת צדוק בן דוד, אורי גרשט, חן שיש, שי אזולאי, נטליה זורבובה, תמר ברניצקי ותמר קרוון.

עוד מתארחים: ניר אדוני, דניאל אוקסנברג, ברית איינשטיין, אורנה בן עמי, נדין בר נוי, ליה דייגי, דפנה דישי, רעות דפנא, עינב הלפרין סנקר, דורון וולף, עופרה וולף, אריאלה וורטהיימר, גבי זלצמן, משה טרקה, נורית לבנה, יונה לוי גרוסמן, זוהר מורג, עידו מרקוס, רות נבו, יאנה סטופ, דנה סיטון, מישל פלטניק, ללה קלוש, גידי רובין, ליאור רייזל, רונן שהרבני, ערן שקין, רועי בינסקי ושירה סגול. סך הכל משתתפים בתערוכה כ-40 אומנים ישראלים.

התערוכה ביוזמת לימור לבנה, תושבת יד מרדכי, ובתמיכתם של אנשי העסקים והרוח שירה וישי דוידי, חמי פרס, גיל ברנדייס ואודי מירון. אוצרות התערוכה: לילך שמול ושלומית אורן DUART המגיעות מעולמות הפיננסים והעיצוב, הן בעלות התמחות בתערוכות מכירה, לרבות לצרכי תרומה, ומשתפות פעולה עם עמותות וגופים עסקיים שונים. בנוסף, עוסקות השתיים בייעוץ אמנות לחברות נדל"ן, ארגונים ואנשים פרטיים.

מימין שלומית אורן ולילך שמול אוצרות התערוכה (צילום: יחצ)
מימין שלומית אורן ולילך שמול אוצרות התערוכה (צילום: יחצ)

לילך שמול: "בתערוכה "השמש לא עמד דום" אנו מתבוננים בכוחות המניעים את ההתמודדות עם הזמן החולף. שם התערוכה לקוח משם ספרה עטור הפרסים של מרגרט לארקין המגולל את סיפורה של יד-מרדכי ואנשיה בתקופת מלחמת השחרור ונצרב בתודעה כחלק מהאתוס הקיבוצי. היצירות בתערוכה מעידות יותר מכל על היכולת להמשיך ולצמוח גם לאור אתגרים, ואת ההתמודדות עם העבר וההווה דרך אומנות ויצירה".

התערוכה פתוחה לקהל הרחב במבנה הנגרייה של קיבוץ יד מרדכי עד ה-26.10 (כולל בחגים פרט ליום כיפור). שעות פתיחה: 10:00-19:00 ובימי שישי 10:00-14:00. במסגרת התערוכה יתקיימו גם סיורים, אירועי תרבות ושיחות אמן. מידע מלא באתר