תערוכה חדשה נחנכה השבוע באירוע זיכרון מיוחד בכפר המכביה, במוזיאון הספורט היהודי מבית תנועת מכבי העולמית במעמד משפחות המונצחים מעוטף עזה, אנשי ספורט, ופילנתרופים. התערוכה, שפתוחה לציבור הרחב החל מהשבוע, מביאה לקדמת הבמה את סיפורו של הספורט הישראלי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

טקס הפתיחה של התערוכה התקיים בנוכחות מנכ"לית הוועד האולימפי, יעל ארד. יחד איתה כיבדו בנוכחותם גם יו"ר הוועד האולימפי, טל ברודי, ניבה ונקרוט אימו של עומר ונקרוט שחטוף בעזה, המדליסט האולימפי פיטר פלצ'יק ומייקל סיגל, נשיא תנועת מכבי העולמית. בנוסף, משפחתה של ענבר היימן ז"ל שנחטפה ונרצחה ממסיבת הנובה הניחה זר זיכרון לצד האנדרטה שהוקמה בכפר המכביה

התערוכה המקיפה, שהוקמה בשיתוף משרד התרבות והספורט והקונגרס היהודי העולמי, בוחנת את הקשר העמוק בין ספורטאים ישראלים, רוח וחוסן, והשלכות המתקפה הטרגית של ה-7 באוקטובר: חוויות של ספורטאים וספורטאיות שנכחו בעת המתקפה המתועבת, בין היתר סיפוריהם של כאלו שנרצחו או נפגעו, דרך האנטישמיות בספורט בעולם ועד לתגובת ספורטאים ומועדוני ספורט בעולם למצב.

המדליסט האולימפי הטרי, פיטר פלצ'יק נשא דברים ואמר: "אני מקדיש את מדליית הארד מפריס לכל אלה שאיבדנו, למשפחות שנושאות את הכאב מדי יום ולכל מי שעדיין נושא את הצלקות של אותו יום. אבל אני גם מבקש שנזכור - מהחושך הזה, נצמח. אין לנו ברירה אחרת".  נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונאלד לאודר, נתן את דבריו בהודעה מוקלטת. 

התעורכה, "בלתי שביר" מתעמקת בסיפורים של ספורטאים ישראלים שנפגעו ותציג את רוחם הנחושה והנחישות שלהם לנוכח האסון. התערוכה כוללת פריטים אישיים שנחשפים לראשונה לציבור, תצוגות מולטימדיה וראיונות, ומעניקה למבקרים פרספקטיבה ייחודית ואינטימית על רגע מכריע זה בהיסטוריה. התערוכה פתוחה במוזיאון הספורט היהודי העולמי שבכפר המכביה עד סוף השנה.  בין הפריטים שיוצגו בתערוכה: אופניו של ליאור ויצמן ז"ל; נעלי הכדורסל של דני אבדיה עם הקריאה להחלמת עידן עמדי; נעליו של ליאור אסולין ז"ל; חולצתה של ענבר היימן ז"ל; מדלית הכסף של השחיינית אנסטסיה גורבנקו, בה זכתה על אדמת קטאר לקול שריקות בוז מהקהל העוין. התערוכה מוצגת עד סוף 2024 במוזיאון בכפר המכביה.