יו"ר הוועדה המפקחת על אירוויזיון 2025, באקל וואלדן, אמר בריאיון לעיתון השוויצרי ״Blick״, כי הכרחי לשמור על הנייטרליות של התחרות וכי יוגדרו לאמנים ״מרחבים בטוחים״ במטרה למנוע תקריות מהסוג שהופיעו במהלך האירוויזיון במאלמו והפכו את התחרות למתוחה. 

עוד הוסיף כי למרות שהמארגנים מאמינים בחופש הביטוי של האמנים, הוא חושב כי אם הוועדה תאפשר כל סוג של הצהרה פוליטית על הבמה "התחרות תתרסק תוך שנים ספורות".

עוד אמר: ״האמנים יכולים להגיב על כל דבר וגם להפגין מול האולם, אבל על הבמה דרושים כללים. אנחנו רוצים אירוויזיון שכל אחד מהמשתתפים משקיעים בו את הלב והנשמה. אנחנו לא יכולים לפתור את כל המלחמות והסכסוכים הרבים בעולם במהלך התחרות, אבל זו תהיה אמירה חזקה אם אנחנו נתייחס אחד לשני בהגינות, בשלווה ובכבוד".

"התחרות במאלמו הייתה נהדרת, אבל יש כמה דברים שאסור לחזור עליהם״. על הגדרת מרחבים בטוחים לאמנים אמר: ״מרחבים בהם הצילום אסור ואמנים יוכלו להירגע שם בשלווה״. 

נציג הולנד לאירוויזיון בזמן תשובותיה של עדן גולן לעיתונאים (צילום: News Agency/Jessica Gow via REUTERS)
נציג הולנד לאירוויזיון בזמן תשובותיה של עדן גולן לעיתונאים (צילום: News Agency/Jessica Gow via REUTERS)

כזכור, נציג גרמניה לאירוויזיון האחרון, הזמר איזאק גודריאן, נשאל בראיון האם גולן חוותה בריונות במהלך התחרות והשיב בחיוב: "אתה יודע כמה היא צעירה? תחשוב שיש בחורה שבסך הכול רוצה לשיר שיר ולהגשים חלום, ולא משנה כמה היא טובה ומוכשרת, האנשים מסביב רואים רק את המדינה שממנה היא מגיעה וצועקים לה בוז״. 

עוד הוסיף: ״אם היה קורה לי דבר כזה, זה בוודאות היה מצלק אותי. המוטו של תחרות האירוויזיון הוא 'כולנו מאוחדים סביב מוזיקה'. לא ראיתי שום אחדות בנקודה הזו. כמובן שאני יכול להבין את העניין, אבל בסופו של דבר אנחנו מדברים פה על מוזיקאית צעירה שמופיעה נהדר וכולם צורחים לה בוז. הייתה כל כך הרבה שנאה באולם הזה".

גורדיאן ייצג את גרמניה באירוויזיון 2024 עם השיר "Always on the Run". השיר סיים במקום ה-12, בעוד השיר הישראלי "הוריקן", אותו ביצעה גולן, הגיע למקום החמישי.