"אמנות או למות" אינה סתם סיסמא ריקה מתוכן. ב- Clay House  בתל אביב, מתחם אמנות שפתוח לכולם, האורחים יוצרים אמנות ועל הדרך עוברים תהליך מדיטציה מזכך נפש, מרגיע ומהנה בעת הזאת של ימי מלחמה.

את המקום פתחו שלוש נשים חזקות ואמיצות לפני חצי שנה, בהן אושיית האופנה נסטיה ליסנסקי. "העסק הזה נולד בשיא המלחמה מתוך דיכאון של מלחמה", מספרת ליסנסקי. "פתחנו חברה בע"מ ושבוע אחרי זה נהייתי חולה. חלמנו ופתאום זה קרה. זה הצריך הרבה מאוד השקעה, גם כלכלית".

Clay House (צילום: אלון שפרנסקי)
Clay House (צילום: אלון שפרנסקי)

ליסנסקי אמנם למדה במגמת אומנות בעירוני א' אבל תמיד נשמה אופנה והיא עדיין עובדת בתחום. "אומנות בידיים זה משהו שתמיד אהבתי לעשות" היא מסבירה. הייתי לקוחה של הקונספט הזה, לא המצאתי אותו, אבל שדרגנו אותו. במהות אני עסק רזה, לא מעסיקה עובדים. מאוד נבהלתי מהעובדה שאני פותחת עסק חדש בזמן מלחמה אבל הנפש ביקשה את מה שביקשה ואני אוהבת את מה שאני עושה. אני אוהבת את המקום הזה".

אם בדרך כלל בסטודיו דומה האווירה היא של הארד-קור ופלורסנטים, ה-Clay House הוא סוכריה אמיתית. המקום יפהיפה כבר מבחוץ, משמח מבפנים, יש מתחמי ישיבה ויצירה נוחים וחצר גדולה ומעוצבת כיאה לבעלות הבית.

Clay House (צילום: אלון שפרנסקי)
Clay House (צילום: אלון שפרנסקי)

אחרי שהזמנו מקום אנחנו מתיישבות ומקבלות הנחייה נעימה על הקונספט. בוחרות כלי עליו מצייר את מה שנרצה. מחירי הכלים נעים בין 360-50 ₪ והתשלום מתבצע על הכלי שבחרנו בלבד, לא על הזמן או המקום שתפסנו. אנחנו בוחרות את סגנון הציור שאנחנו מעוניינות לצייר (אלמה קופת חיסכון קשת בענן ואני קערת לימונים בסגנון האי קפרי באיטליה). ההדרכה צמודה ונעימה, סבלנית ומתוקה. אפשר להזמין שתיה מבית הקפה הקטן במרכז הרחבה ובזמן שתציירו יגישו לכם מה שתבקשו לשולחן, כמובן גם את הצבעים שתבחרו מפלטת הצבעים המרשימה. 
הפעילות האמנותית הזאת גורמת לנו לצלול לתוך עולם אחר, טהור, צבעוני ומזכך, בדומה למדיטציה. אנחנו שוכחות הכל ומתרכזות ביצירה, בציור, בצביעה. מתמלאות באושר.

Clay House (צילום: אלון שפרנסקי)
Clay House (צילום: אלון שפרנסקי)

אפשר להגיע עם ילדים מהרגע בו הם מסוגלים לשבת ולצייר ולהנות מחוויה משפחתית, יום הולדת לסבתא או יום הולדת 40 לחברות. היה פה אפילו דייט ראשון של זוג שצייר אחד לשני כלי כדי לשבור את הקרח. "זה לא התקדם לדייט שני אבל זה היה מצחיק", מספרת ליסנסקי. בערב אפשר להגיע לבלות ערב למבוגרים בחצר עם מוזיקה טובה, יין ואמנות. והקסם? לא משנה מה תציירו- הכל יוצא יפה. יש להזמין מקום מראש. www.clayhousetlv.com