הכוריאוגרף הישראלי ליאור תבורי, מייסד והמנהל האמנותי של להקת מחול על שמו, זכה בפרס רוזנבלאום לאמנויות הבמה לשנת 2024 של עיריית תל אביב.
עבודותיו של תבורי מאופיינות בתשוקה, מיניות וחייתיות, תוך בדיקה של גבולות המדיום המחולי בשילוב חדשנות, רגש ודיוק טכני.
יצירתו האחרונה CRUST ("קרום" בעברית), מעלה על הבמה במרכז סוזן דלל שבעה רקדנים שפועלים ביחד ולחוד. כאשר תבורי התראיין על CRUST הוא אמר, "אני מרגיש שהיא יצירה רגישה, שברירית, אינטנסיבית. היא כמו פרח, לוקח לה זמן להתגלות ולהראות את עלי הכותרת שלה. היא לא מגלה הכל בהתחלה. היא לא מגישה פתרון. היא מציפה".
הרעיון המקורי לCRUST נולד לפני שלוש שנים, ביצירה קצרה שבה התעוררה סקרנותו של תבורי לעבודה עם האלמנט הפיזי של שטיח פרסי שנמצא על הבמה, והיחס של הרקדנים אליו. קאסט הרקדנים נאסף, נחתמו החוזים, והחזרות נקבעו לתחילת נובמבר 2023. כמובן שאף אחד לא ידע אז בתוך איזו מציאות תיווצר העבודה.
מתוך ניצן של רעיון ומתוך כאב עצום על השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" שגבתה קרבנות רבים כל כך, נולדה יצירה שחוקרת את הגבולות בין האישי לפוליטי, בין החזק לפגיע. יצירה שהייתה חייבת להתייחס לתנועה לא רק ככלי אמנותי, אלא גם ככלי לעיבוד, כתרפיה, עם ריקוד של משיכה ודחיפה, הדיפה ונשימה, אקרובטיקה בלתי פוסקת של גופי הרקדנים שנעים בחלל שעל הבמה לבד וביחד, בתיאום מלא או בייחודיות ובחוסר איזון. כך הפך CRUST למופע, לריקוד, לעולם, לשעה של עונג אסור, שכולל חוסר שליטה וטשטוש של הגבולות.