רק אמש חגגה הממלכה המאוחדת את הכתרתו של צ'ארלס למלך, וכבר היום נרשמה תקרית תקשורתית ראשונה מביכה לבריטניה - זאת, בחסות הפקת האירוויזיון.

"עדיין לא נחשף הכל": מה הקלף שתשלוף נועה קירל על הבמה באירוויזיון?

ביום הראשון למלוכת צ'ארלס בבריטניה, הפקת התחרות האירופית בליברפול גרמה לתקלה מביכה מול מאות עיתונאים מכל העולם. לאחר שגופי תקשורת מרחבי העולם הוזמנו לסקר את אירועי התחרות האירופית וצוותים הגיעו מעשרות מדינות לליברפול, בין השאר לסיקור אירוע הפתיחה החגיגי על "שטיח הטורקיז" המסורתי בו המשלחות מהעולם מתראיינת לראשונה יחדיו - הפקת האירוע ביטלה את השתתפותם של העיתונאים ברגע האחרון.

אירוויזיון 2023, ליברפול, בריטניה (צילום: קיץ ברבנר)
אירוויזיון 2023, ליברפול, בריטניה (צילום: קיץ ברבנר)

כיאה לאירוע בסדר גודל בינלאומי, הפקת האירוויזיון בליברפול נערכה לתחרות חודשים לפני האירוע וצוותי תקשורת מכל העולם הגישו בקשות לסיקור האירוע. לפני מספר שבועות נקבע מי הם העיתונאים מכל מדינה שקיבלו אקרדיטציה לסיקור האירוע.

אירוע הפתיחה המסורתי של האירוויזיון, "שטיח הטורקיז", נערך היום ובמהלכו המשלחות מכל העולם התראיינו לראשונה יחד מול עיתונאים. אחרי שצוותי התקשורת הגיעו במיוחד מבעוד מועד, כשרבים מהם כבר על אדמת בריטניה, נשלחה אליהם הודעה בדבר ביטול השתתפותם באירוע, כאמור, לאחר שאושרה להם אקרדיטציה לסיקור האירוויזיון.

ראיון עם המשלחות לאירוויזיון צילום: קיץ ברבנר

"תודה על התעניינותך להשתתף בטקס פתיחת שטיח טורקיז לתחרות האירוויזיון 2023 ביום ראשון 7 במאי", נכתב בהודעה, שנשלחה כאמור יומיים בלבד לפני האירוע. "יש לנו קיבולת מוגבלת על השטיח ובשל ביקוש גבוה במיוחד, לצערנו לא נוכל להציע לכם מקום. נא לא להגיע כי לא נוכל להעניק גישה. זה לא משפיע על ההסמכה שלכם לאירוויזיון ואנו מצפים לארח אתכם במקום במדיה סנטר מיום שני ה-8 במאי. צוות תפעול המדיה של ה-BBC אירוויזיון".

נציין כי אני, שליח "מעריב" לליברפול, הייתי בין המסורבים, לצד נציגים אחרים של כלי תקשורת מובילים, בהם כתב "וואלה!" יניב דורנבוש, רן בוקר כתב "Ynet" ואחרים, וכן עיתונאים ממדינות אירופה השונות.

מדובר באירוע הגדול והחשוב ביותר מבין אירועי הקידום של האירוויזיון, בו כל המשלחות מהמדינות השונות מתראיינות, ולא צפוי אירוע נוסף כזה במהלך תקופת האירוויזיון. מיותר לציין כי צוותי תקשורת רבים לא היו מגיעים מעבר לים אם היה ידוע להם כי יקבלו סירוב לסיקור האירוע החגיגי.

מהפקת האירוויזיון טרם הגיעה תגובה רשמית.