ככל שעובר הזמן והעונה מתקדמת, אני יותר ויותר לומדת להכיר את הדיירים בבית, ואני מאוכזבת לגלות שכולם שם, ללא יוצא מן הכלל מחורפנים על כל הראש, שרוטים עד עמקי נשמתם ונימיהם. ולא, זה לא מדגם מייצג של החברה שלנו בכלל, כפי שהיה נהוג בעונות הקודמות,  זאת העונה הראשונה שאני לא מצליחה למצוא שפה משותפת או חיבור עם אף דייר, ואין לי אף פייבוריט לגמר הגדול ואני גם לא חושבת שיהיה לי כזה בהמשך.

בלאגן בבית משפחת בורגיל: אמם של שניר וספיר משיבה אש על הפגיעה בבנה
"באיזה עולם זה עובר בשתיקה?": ההערה שנזרקה בבית "האח הגדול" ועוררה סערה ברשת | צפו

בכל עונה יש לפחות דייר אחד או שניים שמייצגים את השפיות, הנועם, הערכים, הנורמליות, אנשים שהייתי שמחה להחליף איתם מילה או שתיים, כמו שחף רז וטליה בעונה הקודמת, או שפרה קורנפלד וסער שיינפיין.

מה קרה שם למעלה לאח הגדול שבחר העונה לאסוף את כל השבורים והשבורות. ושוב שלא תבינו לא נכון, אני מבינה לגמרי שאלה ורק אלה, מביאים את הרייטינג והאקשן, ולא ניתן בלעדיהם, אבל בסוף העם אוהב לצפות במשהו שהוא מכיר מהבית ולא בדמויות חריגות שנראות כאילו נלקחו מקומיקס מוגזם, לא ייתכן שאין אף ייצוג אחד בבית של שפיות.

החווה הגדולה - ריב סוער בין דיירי "האח הגדול" (צילום : באדיבות רשת 13)

אני מאוד מקווה שהאח הגדול הרחום והמסור יקרא את הטור הזה, ויבין שרגע לפני כניסת הדיירים השנייה, כדאי וראוי שיאזן את הבית בדיירים חדשים שנמצאים על קו הנורמה. שגם אנשים כמותי יוכלו לצפות באח הגדול ולהנות. ולא שאני רומזת שאני נורמלית כן, אבל עדיין החשיבה עדיין הגיונית וערכית.

ואם בכל זאת יש אחד כזה שמספק את הסחורה הוא הדייר יענקי, ואני יותר ויותר מתחילה להאמין שהוא היחיד שנבחר כקול הערכי והאיכותי שבבית, בכדי להבליט אותו על פני שאר המשוגעים המתהלכים להם שם ורק מחפשים על מי להתפוצץ (בדיוק כפי שנוהג לעשות ראש הממשלה שלנו נתניהו שתמיד מקיף את עצמו בקיצוניים ומוגזמים, בכדי להבליט את עצמו ואת כישוריו על פניהם) וכך אולי נחזור כולנו לאהוב את המגזר החרדי המיוצג העונה על ידי יענקי, אותו מגזר שהפך בשנים האחרונות למוקצה. ואם זאת הייתה המטרה של האח הגדול אז שאפו זה מצליח.

אני גם תוהה עם עצמי שוב ושוב, האם סתיו קצין היא הפייק הכי גדול שנראה על המסך, שעושה את מיטב ההצגות בכדי לזכות בפוקוס ולהפוך לכוכבת הראשית של העונה ולא לניצבת, או שבאמת מתהלכים בקרבנו אנשים שחושבים ומתנהלים כמוה והם מוגדרים כנורמטיביים כמייצגים ואם כן אני מבינה לגמרי למה העולם הזה כזה מורכב, מלא בעוינות ושנאה, למה קשה לקרב לבבות כשיש כזה פער בתפיסה ובראייה.

נכון שסתיו קצין נותנת עבודה בבית, אבל האישיות שלה ואעדן את מילותיי, כ"כ צבעונית ורב גונית שאי אפשר לדעת מה אמיתי אצלה ומה לא. ואני לא מדברת על החיצוניות שלה, אז אל תקחו את זה לשם. הרי כל היופי באח הגדול שאנחנו לומדים שאנשים שנהגנו להדביק עליהם סטיגמה עם כניסתם לבית, בעיקר בגלל הסגנון דיבור והמראה החיוני, עד מהרה אנחנו לומדים להכיר את אישיותם, אוהבים יותר או פחות, אבל מצליחים להתנתק מהחיצוניות והסטיגמה שדבקה בהם בהתחלה.

אני מודה ומתוודה שאתמול הרגשתי ממש רע, כי המסר שקיבלה לין אלפי מרוי רייניש בחוץ כשהכריז שהוא רווק, היה לקוח מראיון שהוא העניק לי לאתר מעריב TMI , ואני מרגישה מאוד לא נעים שגרמתי צער לאישה הצעירה הזאת, אולי הייתי צריכה לעדן את התשובות שלו, כי בכל זאת בסופו של יום, לא הוא ולא היא יודעים מה יוליד יום ומה יקרה כשאלפי תצא מהבית.