נדמה שהרבה מאוד זמן חלף מהיום בו הסתיימה העונה של ארץ נהדרת. אמנם גם אז הייתה רפורמה, והיו הפגנות, ואפילו ניסיון לסיים את העניין בחקיקה חד צדדית, הרבה לפני שהפכו את הסלמי לשם נרדף להדרגתיות מדאיגה. אבל זה הרגיש אחרת, קשה פחות. אז אתמול, אחרי יותר מדי ימים ללא, שבה הנבחרת של ארץ במתכונת מיוחדת כדי להבהיר בהומור חד ומושחז את מה שכולנו חשים עמוק בבטן – שנהיה ממש מפחיד כאן. 

וכיאה לחיים האמיתיים, המדאיגים לא פחות, ראשונים התייצבו שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן בפאנל שבמשכן, בארשת פנים מבודחת משהו. בדיוק מצב הרוח שתצפו לו לקראת אישור עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, רק מהצד השני. ומשנרגעו החגיגות והשירים, הצטרפה לקלחת חברת הכנסת טלי גוטליב, ודאגה לבוז לכל מי שנקרה בדרכה. 

זוכרים שכמה מבכירי הקואליציה בחרו שלא להתרגש מהודעת הטייסים במילואים כי יפסיקו לשרת במידה והרפורמה תתקדם? אז בארץ נהדרת החזירו אתמול לכשירות את הטייס התורן שכבר כיכב באחת התוכניות, הלוא הוא שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שהבהיר כי אין שום סיבה לדאגה. ובעצם, לגמרי יש. לצדו של גולדקנופף והסרבל התיישב גם יו"ר ש"ס אריה דרעי שתיבל את האווירה, ובלי לשים לב חבר גם פעיל הליכוד איציק זרקא, שמונה ביקום החלופי של התוכנית ליו"ר יד ושם, מסיבות ברורות. למי שזקוק להשלמת פערים קצרה בנושא, זה הזמן. 

כשמדברים על הרפורמה המשפטית ועל הדחיפות להעביר את כל סעיפיה עד תום מושב הקיץ של הכנסת, אי אפשר שלא להזכיר את שמם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר התקשורת שלמה קרעי. ואתם צודקים, גם הם בילו אתמול בארץ נהדרת מול עינינו המשתאות, כשהראשון מוריד לשולחן מנות וסלטים בשמות של חוקים ואנשים (מאוד ספציפיים), והשני מנסה לסגור את הערוץ.

ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך: קשת 12)
ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך: קשת 12)

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, המאושפז כעת בעקבות השתלת קוצב לב, לא פספס הזדמנות לקפוץ לאולפן החוץ של ארץ נהדרת. וכשהוא הגיע, החליט לנקוט באסטרטגיה של השר לשעבר נחמן שי מימי מלחמת המפרץ, וקרא לכולנו, בשתי מילים, לשתות מים. חשוב. מיד אחרי עצתו המצוינת, החליטה שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, לנצל את המתרחש להפסקה קצרה ולהשלמת שעות שינה מההליכה עד למשכן. יישר כוח. ואפרופו הליכה, יש מי שעשה את הדרך למסך שלנו בצעדי ריקוד, ואני מדברת כמובן על שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שגיה באר גורביץ' הניצבת מאחוריו עושה חיל כבר תקופה ברוקדים עם כוכבים. ניכר. 

ואז זה קרה, לאחר כמה פלפולי גימטריה – קרעי סגר את הטלוויזיה. פיזית. עם השלט. אני מודה שבאותו הרגע, לצד הכיף שחשתי מהדקות שעברו עליי, נבהלתי בצורה שלא תיארתי לעצמי. ארץ נהדרת, שעשתה זאת שוב אתמול, היא עוד סיבה ברורה כשמש לכך שיש דברים שצריכים להישאר כפי שהם, כדי להמשיך ולהנציח את המגוון הזה שמרגיש כה מאוים עכשיו. ובדיוק כמו שהשכילו להבין בסאטירה המדויקת להפליא, זה היה בזמן הנכון, במקום הנכון, ויפה שעה אחת קודם. מי ייתן ובעונה הבאה עלינו לטובה נהיה מאוחדים יותר, ונמשיך לצחוק על כולם באותה מידה.