מי כמונו, הישראלים, יודעים שלא קל לחיות פה. לא מדובר בתובנה חדשה או בתוצאות מדאיגות של מחקר עדכני. עם זאת, במידה ונשים בצד את השגרה המורכבת ממילא, אפשר לומר בלי היסוס שהשבוע היה קשה מעט יותר. בינינו לבין עצמנו, לבין המדינה המשמשת כבית נאמן ובין כל אלו שחושבים אחרת מאיתנו. הגיע הזמן לנסות לטהר את האווירה, אפילו במעט, ולהכריח את עצמנו ליהנות קצת משחרור הלחץ שהצטבר בימים האחרונים. ואיך עושים זאת? רק עם סדרות וסרטים המסבים כיף נטו. לא צריך יותר. 

Glow | גלואו

הכירו את נבחרת ההיאבקות Glow, בה נתקלת לראשונה רות, שחקנית בינונית שמגיעה לעוד אודישן שייעד לה תפקיד שולי עד בלתי מורגש. במהלך האודישן המדובר, היא תבין שבפניה תחום חדש שלא שמעה עליו, שעד כה היה נחלתם של גברים בלבד.

אם אתם מדמיינים נבחרת נשים שהפערים בינה לבין יתר הסביבה מנציחים את השוני, ההפך הוא הנכון. הקאסט המגוון להפליא מצליח להיות כל כך קל לצפייה, ובו זמנית להעביר מסר של סדרה אחרת, מלאה דקויות אינטליגנטיות להפליא. 

בקיצור: קומדיה, מסע אל האייטיז, חברות אמיצה, והרבה מאוד רגעים שגורמים לך לקום מהספה ולמחוא כפיים באיטיות. אגב, במידה ותזהו דמיון: יוצרת 'כתום זה השחור החדש' היא המפיקה של הדבר הנהדר הזה. 

GLOW (צילום: נטפליקס)
GLOW (צילום: נטפליקס)

השוטר הטוב | The Good Cop

עוד סדרה שקשה לי להאמין שהצליחה לחמוק לכם מהרדאר, בכיכובו הגאוני של לא אחר מיובל סמו בתפקיד הראשי. כאן נכנס סמו לנעליו של דני קונפינו, שוטר מתבגר שמגלה שארוסתו דלית (ורד פלדמן) בוגדת בו. בעקבות המצב, חוזר קונפינו לגור עם הוריו (משה איבגי ולאורה ריבלין), ומבין שיש לו לא מעט סיבות לדאגה. תוסיפו לכך את העובדה שהוא אוהב את משלח ידו, אבל מוקף בלא מעט עמיתים לא מוכשרים במיוחד.

'השוטר הטוב' מזקקת את מהות הישראליות הדוגרית שאנחנו כל כך אוהבים להלין עליה, ובד בבד מבקרת את כל מי שאפשר בארץ המובטחת, אבל עם הרבה מאוד חן חצוף ומוכר שאי אפשר לחקות באף מדינה אחרת. 

ואם כבר בנטפליקס עסקינן, ב־2018 עלתה בפלטפורמת הסטרימינג הגרסה האמריקנית של הסדרה הנושאת את אותו השם. תצפו בישראלית, ויפה שעה אחת קודם. פלוסים: יגאל עדיקא שתמיד יהיה עבורי אביחי גרציאן מ'קופה ראשית', גיא לואל, ועוד רבים וטובים. 

השוטר הטוב (צילום: נטפליקס)
השוטר הטוב (צילום: נטפליקס)

נערות דרי | Derry Girls

מתי בפעם האחרונה צחקתם ממשהו במשך יותר מדקה וחצי על השעון, והייתי לארג'ית? אם התשובה שבחרתם היא מזמן, אתם חייבים לטפל בזה. מצאתי לכם דרך לא רעה לעשות זאת. 

'נערות דרי' היא ההגדרה המילונית של הכול בכל מקום בבת אחת. זו גם קומדיה בריטית על תלמידות המנסות למצוא פתרון לאתגר שלא צפו, גם דרמת נעורים, וגם מותחן פוליטי על רקע הסכסוכים בצפון אירלנד בשנות התשעים של המאה הקודמת. 

וכן, כמו שבטח הבנתם, מדובר במסמך טלוויזיוני ביזארי ומשונה על כל רמ"ח איבריו. וזה לחלוטין אחד הקסמים של המונח לפנינו. שלוש עונות, בהצלחה.

נערות דרי (צילום: נטפליקס)
נערות דרי (צילום: נטפליקס)

טוב על הנייר | Good On Paper

אנדראה, קומיקאית במקצועה המחויבת לבמה הרבה יותר מלשאר תחומי חייה המגוונים, תרה אחר בכיר לבה במשך זמן לא מבוטל. לא כולל שבתות, חגים, או מועדים מיוחדים.

ביום בהיר אחד, היא הולכת לפגוש מישהו שהוא פשוט פסגת כל שאיפותיה בעולם, כאילו עבר עם עט על רשימת המלאי שלה וסימן וי היכן שאפשר. חרף האידיליה הרבה, זה לא מרגיש לה אמיתי. ואז כל מה שיכול להשתבש בקומדיה פרועה וחסרת מעצורים קורה מול עינינו המשתאות. 

בוטה, מוגזם, לא מציאותי ועם זאת גם מוכר מדי מחיינו שלנו, מה שאומר שלפנינו נמצאים כל מרכיבי הקסם שאמורים להפוך קומדיה רומנטית לאיכותית. לא רק על הנייר. סליחה על הבדיחה העבשה. 

טוב על הנייר (צילום: נטפליקס)
טוב על הנייר (צילום: נטפליקס)

גירלבוס | Girlboss

ונסיים במשהו זריז ונחמד שאפשר להיות מאחוריו כבר במהלך ההתאוששות מארוחת השישי הדשנה. הכירו את סופיה, בחורה צעירה ללא יותר מדי אפיקי קריירה, שמחליטה להשקיע את המוטיבציה שלה בהקמת עסק מקוון. פתאום, נגלה בפניה עולם שלא הכירה: עולם בו היא בוסית של אחרים, לא רק של עצמה. 

משם, איך אומרים, השאר היסטוריה. הסדרה, המבוססת על ספר שזכה להצלחה רבה, מצליחה להיות אי של שפיות בעלילה שהבנאליות היא ממנה והלאה. בימים כאלה, כנראה שזה בדיוק מה שאנחנו צריכים. 

גירלבוס (צילום: נטפליקס)
גירלבוס (צילום: נטפליקס)