ליגת־העל בכדורגל חזרה בסוף השבוע שעבר אחרי פגרת בין עונות ארוכה־ארוכה. כבר במשחקי הליגות האירופיות אפשר היה ללמוד ששתי קבוצות מרחפות גבוה מעל השאר - מכבי תל אביב ומכבי חיפה, הפועל באר שבע אולי תיצמד אל השתיים בשיניים, וכל השאר יריבו על הפירורים.

דימוי גוף, דיכאון ומיניות: מיה דגן וצחי הלוי מדברים על בריאות הנפש
הזוג שלא הצליח להפוך לזוג, עלול להתפרק רגע לפני הסוף | חתונה ממבט ראשון

ביום ראשון שיחקה מכבי תל אביב נגד מ.ס. אשדוד והביסה אותה בקלילות 1-4. ועם כל הכבוד, ויש כבוד, אם הייתי מאמן או מנהל במכבי תל אביב, לא הייתי ישן בלילות מרוב פחד. למכבי תל אביב יש שחקן אחד. רק אחד. קוראים לו ערן זהבי. יש אומנם בסגל עוד כ־20 שחקנים, אבל אחד שמבין את הדשא, שאכול תאווה לטרוף, שלא מתעייף גם בגיל 36 יש רק זהבי. כל השאר פנסיונרים מלידה לצדו.

תריצו בהילוכים החוזרים את התנועה שלו על המגרש ותראו איך הוא מייצר את הגולים שלו ועד כמה הוא חכם. הנאה גדולה מובטחת לכם. אלא שזהבי כאמור בן 36. נדמה לנו שכמו פורסט גאמפ הוא ימשיך לרוץ לנצח מחוף אל חוף, אבל בקרוב, בחצי העונה, או בעונה הבאה, או זאת שאחריה, זהבי יעצור. או שלא יהיה במכבי תל אביב (השבוע כבר התראיין הסוכן שלו ואמר שלא בטוח שזהבי יפרוש במכבי תל אביב, מה שאומר שיריית הפתיחה במו"מ על העונה הבאה כבר נורתה).

או אז מכבי תל אביב תישאר עם מה שהיא באמת - קבוצה אפורה. אוסף שחקנים קשוחים עם רגליים כבדות וחוסר כישרון משווע. וכאן נמצאת נקודת החולשה הגדולה ביותר של מכבי תל אביב: הסקאוטינג הדל. חוסר היכולת לאתר שחקנים מתאימים באירופה. את שפצור ורענון הסגל שמכבי חיפה עושה בשבוע (סק, בטובינסקה), מכבי תל אביב לא עושה בשלוש עונות. השנים חולפות בלי תארים, ומכבי תל אביב לא לומדת.

בינתיים יש לה קוסם שמסתיר בגדולתו את הכישלון הענק. כשהוא ילך, זה לא יהיה נעים להיות אוהד צהוב. עוד ניראה בסוף, ח"ו, כמו הפועל תל אביב.