היה חם, היה מעיק, לא היו הרבה שעות שינה, אך סוף סוף הגיע סוף השבוע. קבעתם תוכניות? כפי שאתם ודאי מבינים, אני כבר ממליצה לכם לבטל את כל הג'אז הזה, לא כשיש כל כך הרבה טוב בפלטפורמת הסטרימינג האהובה עלינו במיוחד. הנטפליקס עובד ללא תקלות מיותרות? כל השאר בונוס. סופ"ש נעים.

את מה־זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי | You Are So Not Invited To My Bat Mitzvah
את אדם סנדלר פגשתי לראשונה על אמת בסרט המופת 'אל תתעסקו עם הזוהן' ב־2008. קומדיה פרועה, בוטה וסשה ברון כהנית למדי, משולבת בקורטוב של הומור פוליטי ותחושת מיאוס מהסכסוך הישראלי פלסטיני. שם אני חושבת שהתאהבתי, למרות שהייתי רק בת 12. 
הדמות הוולגרית והנפלאה של זוהן דביר, לוחם הקומנדו שחלם שזירת הקרב שלו תהיה המספרה, הבהירה לי כבר אז שסנדלר נועד לגדולות. ואז עברו השנים, והיו סרטים שלו שאהבתי, ואף כאלה שפחות. לאן אני חותרת? הסרט החדש הזכיר לי את אדם סנדלר של פעם, האיש חסר המעצורים שחף מהרצון להתחבב על אחרים, גם כשהתסריט הרבה יותר מיושב בהשוואה לעבר.

'את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי' מאגד יחדיו את משפחת סנדלר האמיתית, הלוא מדובר באדם, רעייתו ג'קי ובנותיו סאני וסיידי, ומגולל את סיפורן של החברות הכי טובות שמלך הכיתה הורס להן את תוכניות בת המצווה. זה נשמע כמו סרט התבגרות שמיצינו מזמן, אבל הוא כל כך לא. יש בו את שרידי הנונסנס, ולצדם גם הרבה משפחתיות ואמת מהחיים, כואבת ככל שתהיה. ליהוק שריגש אותי במיוחד הוא זה של עידו מוסרי, שבא לסגור מעגל אחרי הזוהן ומככב כדיג'יי שמולי. כמה כיף. ובאותה נשימה, איזה מזל שבחרתי בטיול לחו"ל וסירבתי למסיבה ולבוק בת מצווה מביך לדיראון עולם.

לחיות עד 100: סודות האזורים הכחולים | Live to 100: Secrets of the Blue Zones
מאז ומתמיד, נחשבו חיי קהילה למאריכי חיים באופן מוכח. כמובן שיש גם גנטיקה, תזונה ואורח חיים על כף המאזניים, אבל מסתבר שישנם כמה מקומות על הגלובוס בהם מגיעים התושבים לגבורות ואפילו לשני עשורים אחרי, כאילו מדובר במשימה פשוטה נוכח מציאות החיים ה"לא משעממת" בלשון המעטה המגיעה לפתחנו.

במהלך הדוקו, שיסב לכם גם הרבה מאוד הנאה רק ממבט על הנופים המרשימים, יוצא הסופר דן ביוטנר למסע מסביב לעולם דרך האזורים הללו, כדי ללמוד כיצד יש להשתפר, ובעיקר למה אנחנו, המערביים וכל השאר, לא מעניקים מספיק לגוף ולנפש שלנו. יש מה ללמוד, ובאותה נשימה לא מעניק תחושת פספוס על היותנו במקום אחר לגמרי.

לחיות עד 100 (צילום: צילום מסך נטפליקס)
לחיות עד 100 (צילום: צילום מסך נטפליקס)

אינוויקטוס: בלב ובנשמה | Heart of Invictus
לא ידעתי, אבל מלבד הפיכתו של הנסיך הארי, נצר בית המלוכה, לגורם שלא מסב לבני משפחתו חיים קלים בעיקר לצד רעייתו מייגן מרקל, ייסד הדוכס את משחקי אינוויקטוס, שכל מהותם סיוע לאנשי צבא שנפצעו במהלך השירות להחלים באמצעות הספורט. ולשמחתנו הרבה, הפעילות הברוכה הזאת הפכה לדוקו. הרבה סיפורים קשים, לא מעט זיכרונות המסרבים להרפות, אך מעל הכל ניצב הפרויקט הכל כך מיוחד הזה, שבלי שביב של קלישאה קשה להישאר אליו אדישים. יישר כוח הארי.

heart of invictus (צילום: צילום מסך נטפליקס)
heart of invictus (צילום: צילום מסך נטפליקס)

אבא שלי צייד ראשים | My Dad the Bounty Hunter
ולמען הילדים, האחים והאחיינים של כולנו שחוזרים לבתי הספר והגנים, משהו שאפשר לצפות בו איתם מבלי לנסות להסביר להם שיש גם טלוויזיה שאינה לגילם.  והפעם: הידעתם שבעולם שמעבר לעולמנו, ניתן להיות צייד ראשים ולהפוך את זה לעבודה? זה בדיוק מה שאב המשפחה החמוד עושה בסרט שלפנינו, עד שהוא מחליט לקחת את שני ילדיו לטרמפ למשרד בחלל החיצון. כמתבקש, זה הולך להסתבך, ויום הקריירה מוביל לתוצאות בלתי צפויות.  סדרה חביבה שלא מצאתי את עצמי משתעממת ממנה, חרף העובדה שצפיתי בה רק בנוכחות אנשים שעברו את גיל 27. אסקפיזם משובח, אל תיבהלו מהמצויר.

my dad the bounty hunter (צילום: צילום מסך נטפליקס)
my dad the bounty hunter (צילום: צילום מסך נטפליקס)

ראגנארוק | Ragnarok
ברכות, הגענו שוב לפינת האפוקליפסה היומית ברחבי הארץ והעולם, מבית היוצר של נגיף הקורונה וההתחממות הגלובלית. והפעם: ראגנרוק, דרמה נורבגית עתירת יחסי ציבור, המקפידה להזכיר לנו שבכל הנוגע באסונות של כוח עליון, לא לעולם חוסן.  במהלך הסדרה שחובקת כבר שלוש עונות, נראה כי עיירה נורבגית קרובה לסיום ימיה בעקבות זיהום וקרחונים המאיימים להשמידה. באופן פרדוקסלי וצפוי למדי, רק גיבור אגדי אחד יכול להילחם בכל המרעין בישין, ואיך לא - הוא גם הדמות הראשית. מלבד הנורבגית והמיתולוגיה הנורדית הקופצת לביקור, לא מצאתי איזה משהו מיוחד או חוש שישי שגרם לי להישאר. אבל נשארתי, ואני לא יכולה לומר שזה היה לחלוטין שווה את הזמן שלי. נו טוב, נהניתי מחוויה תרבותית.

ragnarok (צילום: צילום מסך נטפליקס)
ragnarok (צילום: צילום מסך נטפליקס)