לא דיברנו מספיק על שניר ומור אז בואו נדבר עליהם בעוד פרק שלם רק עבורם ומקווה שזה יסתיים פה ולא במיני סדרת המשך על הזוג כי האמת שממש מצינו אותם.

צפוי ועצוב: על אחד הרגעים הקשים העונה בחתונה ממבט ראשון

אפשר רגע כולנו שנעמוד דקת דומייה למען שניר שעמד בחופה וקיבל, רחמנא ליצלן, את מור. בחורה מדהימה, חכמה, קלילה, מצחיקה, יפה וכריזמטית וכל אלו לא הספיקו כדי לגרום לשניר להימשך אליה או לפחות לנסות לייצר קשר, או לפחות לסיים את זה בצורה קצת פחות מכאיבה וחסרת רגישות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

העובדה ששניר לא נמשך למור היא לא הסיבה שבגללה יש כעס כלפיו בקרב הצופים. הבעיה התחילה כשברגע הראשון ששניר ראה את מור פוסעת לכיוון החופה, במרחק של בערך 10 מטרים מולו, הוא כבר הבין שלא יצא מזה כלום. שניר חסם את עצמו ובאותה שניה, חתם את סופו של הקשר הזה עוד לפני שהחליף איתה מילה ואולי זה מה שמעצבן אותנו. ולמרות כל הצדדים הרבים והיפים של מור, שניר התעקש לראות אך ורק את איך שהיא נראית. 

לא רק הדגש המוגזם ששניר שם על מראה חיצוני היה קשה עיכול, אלא גם הפערים בין שניר למור היו מאוד ניכרים לעין ובלטו לאורך התוכנית. הפער בין הניסיונות של מור והרצון שלה שהקשר הזה יעבוד, לבין הקרירות של שניר וחוסר היכולת והמסוגלות שלו להתמודד עם מציאות שלא מתיישבת בכפיפה אחת עם הציפייה שלו. וגם הפער בין המוכנות הרגשית שמור הגיעה איתה, לבין היעדר המוכנות הרגשית של שניר שבאה ליידי ביטוי בחוסר היכולת שלו להיפתח רגשית כלפי מור ולהתמסר לתהליך.

פעם אחר פעם מור חוזרת על כך שעשתה כל מה שביכולתה בשביל שהקשר הזה ילך וזאת הייתה הטעות שלה. הניסיון המתאמץ שלה לעורר משהו בשניר ולייצר קשר רומנטי ביחסים הלא סימטריים האלה, הם אלו שלקחו את שניר עוד כמה צעדים אחורה. הציפיות הגדולות ממנו הן מצד מור והן מצד המומחים שימרו את הקיבעון שלו ויצרו רתיעה וסלידה אפילו גדולה יותר. הדבר הנכון מצד המומחים היה פשוט להודות כבר בתחילת הדרך שהקשר הזה צריך להפסק ושכל אחד מהם גורם לשני אי נוחות.

מור, באופן מקביל, לא הביאה המון רגש לתוך היחסים האלה. אפשר להבין אותה, מהרגע הראשון היא התמודדה עם דחיה בצורה מאוד חד משמעית, אבל לאורך הדרך היא הייתה יותר רציונלית מאשר מאפשרת לעצמה להביע רגשות מול שניר. כולנו חיכינו או קיוונו לרגע שמור תכעס, תתעצבן, תתקומם, תסתגר, תגיד לשניר שNO MORE. אבל באף שלב זה לא יצא ממנה. גם מור וגם שניר לא יצאו באמת מאזור הנוחות שלהם, מור כי פחדה להיפתח ולהיפגע ושניר כי פחד לאפשר לעצמו להימשך למי שלא מתיישבת באופן מוחלט עם הטעם שלו. שניהם היו מנותקים לאורך התהליך.

אם להיות כנה, כשמור ושניר התיישבו אחד ליד השנייה מול המומחים פתאום הבנתי כמה הם לא מתאימים. אומנם יש להם כמה בדיחות משותפות אבל כל הדמיון בניהם הסתכם בחיבה לקוקטיילים וזה, מה לעשות, לא מספיק בשביל להחזיק זוגיות. הם אומרים על עצמם שהם חברים טובים במציאות, אבל בפועל לא הייתי נותנת לקשר הזה יותר משכנות טובה. לדעתי, בתור שכנים הם היו יכולים להיות בקשר מעולה, בתנאי שמור לא תלך על עקבים בסלון ולא תתלה את הכביסה שלה מעל הכביסה של שניר. 

חשוב לי להגיד כמה מילים גם על המומחים. לא פשוט לראות את המומחים יושבים מול מור ושניר ומנסים להצדיק את השידוך הזה גם אחרי שהוא נגמר. הם שואלים אותם מה היו עושים אחרת, או מה היו אומרים אחד לשנייה. רציתי רגע להיות במקום מור ושניר ולהחזיר את זה חזרה למומחים- מה אתם הייתם עושים אחרת? המציאות הוכיחה שהשידוך הזה היה כישלון, קיוויתי ולו לרגע שהמומחים ייקחו אחריות, ירדו מהעץ הגבוה ויגידו ש"טעינו, חשבנו שהשידוך הזה יצליח אבל הוא לא". במקום לקחת אחריות על כישלון, הם המשיכו לשבת מול מור ושניר בגאון ולומר שאת השידוך הזה הם היו עושים שוב.