ישראל תחת התקפה: כתב "חדשות 12" תמיר סטיינמן שיתף היום (שבת) במהלך משדר החדשות המיוחד כי חבריו בעוטף עזה ככל הנראה נרצחו במתקפת מחבלים מעזה. "אני מדבר עם אנשים בעוטף עזה ועכשיו הם לא עונים, חלקם, ברור למה הם לא עונים. אני מקבל את ההודעות מהמשפחות. רק לפני שעה-שעתיים דיברנו, ועכשיו הם אינם עוד. חברים שאנחנו נוהגים לדבר הרבה על המצב והם לא עונים לטלפון ואני מבין למה".

מלחמה בדרום: לפחות 40 נרצחו, חמאס מחזיק בבני ערובה, קרבות מתנהלים בעוטף | עדכונים שוטפים
ביקורת בדרום על שתיקת הממשלה: ״כולם נעלמו, איפה כל השרים הגיבורים עכשיו?״

בנוסף, הכתב הצבאי שי לוי המתגורר בעוטף עזה שיתף מתוך התופת. "הרבה דיווחים על חדירות מחבלים במקביל לירי הרקטות. די ברור שתזמנו את זה בעזה והצליחו להפתיע את צה"ל. גם אצלנו היה ירי נק"ל כבד מחוץ לבית. כנראה שיש פה עוד מחבלים. תושבים מדווחים על קולות בערבית", דיווח בראשית האירוע.

לאחר מכן, כתב לוי כי הוא ספון בממ"ד ביתו בעוד המחבלים נמצאים בחוץ. "היה ירי כבד בקיבוץ שלי, במשך שעות מחבלים עברו מבית לבית. אלי הביתה נכנסו 2, 3 מחבלים שהרסו וירו. אנחנו בסדר. מחכים לחילוץ של הצבא מהממ"ד. אף אחד לא דיבר איתנו. יותר מהכל, הקושי בתחושה שהופקרנו לשחיטה".

בסיום, כתב לוי לאחר שחולץ כי "חילצו אותנו עכשיו מהממ"ד. המחבלים הגיעו עד לדלת הממ"ד שלנו, הפכו את הבית ולקחו גם טלפונים של הילדים. אחד מהטלפונים כבר בעזה. תודה למחלצים שלנו. חלק מהמחבלים פה חוסלו על ידי תושבי הקיבוץ. היו אצלנו משהו כמו 20 מחבלים. עדיין מטהרים בתים".