״יד ברזל״, נטפליקס

התפאורה היא נמל ברצלונה הענק. מיליוני טונות של סחורה עוברות בנמל האסטרטגי וממנו ממשיכות אל תוככי היבשת. רק 5% מבין אלפי המכולות הנכנסות ויוצאות מדי יום נבדקות ובשאר 95 האחוזים מוזמן העבריין לעשות כרצונו - הברחת סמים, מכוניות גנובות - כל טוב הארץ. ואם ח"ו יש בדיקת מכס, ובכן דאג מראש שמנהל המכס יהיה ברשימת המקבלים ממך שכר נכבד וקבוע, או שיותר מכך: דאג שיינשא לבתך, והוא מצדו ידאג לשלוח את משטרת הנמל רחוק מהמכולות החשובות לך.

במשך 30 שנה שולט חואקים מנצ'אדו ביד ברזל בנמל ברצלונה. דבר לא מתרחש בנמל ללא הוראתו, ואם משהו כזה בכל זאת מתרחש, חואקים, כמו שאומרים, מביע את מורת רוחו, החל באלימות מתונה, ואם יש צורך גם במעשי רצח. הכל מתנהל כשורה במשך עשרות שנים, הכל מרוויחים כסף נאה, עד שמשלוח קוקאין המגיע מברון סמים במקסיקו, במימונו של עבריין איטלקי, נגנב במהלך לילה אחד. חואקים, שבכל שנות שלטונו לא נתקל באירוע כזה, יוצא בעזרת משפחתו וארגונו למסע חיפושים אחר מכולת הסמים.

הגופות כמובן מתחילות להתעופף לכל עבר, הדם נשפך כיין, אפילו חואקים מוצא עצמו בבית חולים, כאשר בין לבין מדלגת הסדרה בין זמנים שבהם חואקים ואחיו רומן עוד היו שני צעירים שהגיעו חסרי כל לברצלונה והיו מוכנים ואפילו מעוניינים להתקדם בחיים גם בעזרת מעברים אלימים על החוק. הדילוגים בין התקופות, חובה לציין, מנדנדים יותר משהם מביאים תועלת לסדרה (הטובה), המסתיימת - ספוילר ספוילר - לא בסגירת מעגל אלא במקפצה לעונת המשך. יידע הצופה וייזהר.