השנה היא 2015. עשרות מיליוני נשים וגברים מוצאים להם מפלט באתר אינטרנט חדשני למדי באותה העת, שזכה לשם 'אשלי מדיסון'. מפלט למה, אתם שואלים? לנישואים, לחיים השגרתיים והמונוגמיים בבית, לטרדות הבלתי פוסקות של החיים הרגילים, ללופ האינסופי בין המשכורת לפיזורים.

ארץ נהדרת סגרה עונה בספיישל צולע - ובכל זאת יש סיבה להתגעגע
"תחסר לנו מאוד": בערוץ 13 נפרדים מצבי יחזקאלי | צפו בקטע המרגש

במילים מכובסות פחות: כל אלה פשוט ניהלו רומנים ברחבי הרשת, בידיעה שסודם שמור עם כתובת ה-IP איתה התחברו, ועם האדם השני שפרץ אף הוא את גבולות התא המשפחתי. ואז, אחרי שוודאי הצליחו כל הלקוחות הנאמנים (לאתר האינטרנט) לממש כמה ממאווייהם הכמוסים ביותר, האקרים פרצו אליו ופרסמו פרטיים אישים של משתמשיו.  

אתם מבינים מה זה אומר. משפחות התפרקו, גברים ונשים נאלצו לספק הסברים שיניחו את הדעת, אנשים נותרו פגועים מכל הצדדים והבינו שחיו לצד מישהו שהיה שם רק בגופו. ואילו נפשו, היא היטיבה להסתובב בין הפרופילים, מחפשת ריגוש לזמן נתון. כמאמר המשורר, זו הייתה בועה גדולה מאוד שהתפוצצה ברעש גדול. במספרים: 25 מיליון משתמשים ב־170 מדינות על גבי הגלובוס. 

השבוע עלה לנטפליקס הדוקו אודות הסיפור המצער 'אשלי מדיסון: סקס, שקרים וסקנדל' (Ashley Madison: Sex, Lies and Scandal), שבעצם מסביר מה קרה שם, ואיך נדמה שהמחשבות על זליגת המידע היו שם תמיד. זה לא גרם לאף אחד לעשות משהו יוצא דופן כדי למנוע את זה. אגב, כל השמות פורסמו בתום מו"מ עם ההאקרים, ביניהם 170 אלף ישראלים. פיקנטריה כמו שאוהבים לומר בגילאים מאוד מסוימים. 

במהלך הצפייה, וגם אחריה, קשה מאוד לחוש אמפתיה כלפי המעורבים. הרי כל המטרה מראש הייתה ליצור מקבילה לא ערכית ודי דוחה למונופול הנישואים, מבלי תופעות הלוואי של האשמה והבריחה המהוססת מהבית באמתלה של ישיבות עד הלילה בעבודה. זה סופו של כל בלון. באופן מפתיע, האנשים שמתראיינים בפנים גלויות כן מצליחים להזיז משהו בלב הצופים, גם אם לשניות בודדות. קצת כמו אנטי גיבור בסרט שבסוף מנצח. 

בקיצור, זה בסדר אם תרגישו שכל המרואיינים מוקצים מחמת מיאוס, וזה בסדר גם אם לא. בכל מקרה יהיה לכם מעניין, והסדרה תגרום לכם לשאול לא מעט שאלות על האמון שלנו ברשת, המידה בה אנו מוכנים להציף אותה במידה אישי, ומה הסיכוי שגם אנחנו, כל אחד בחלקו ובשלדים שהוא מאפסן בבוידעם, עלול להתמודד עם מצב דומה. לא יזיק לבדוק מה האינטרנט יודע עלינו מפעם לפעם. אחרי הסרט כמובן.