עוד לא הספקתי לעכל ש"הפליליסטיות" סיימו את תפקידן על המסך ורשת 13 כבר דאגה לאסקפיזם חלופי בדמות "ווארט" – דוקו ריאליטי המתמקד בשידוכים מגזר החרדי. אגב, חילונים יקרים, ווארט זהו טקס היכרות המשפחות המקובל לפני האירוסין במגזר. שמחתי לעזור.

"גבר במלואו": בהחלט אינה סדרה במלואה | ביקורת טלוויזיה

לא אשקר, הסטיגמות החלו לרחף במוחי עוד מהפרומו הראשון: האם "ווארט" יספק לי את הצחוקים, הטראש והקרינג' שאני מצפה לקבל מריאליטי שידוכים? משהו יגיע לרמות של דובי ואריק? של דנה בן ארי? טוב, אל תגזימו, אנחנו עוד לא שם – אבל זו רק ההתחלה, ואני בהחלט אופטימית.

ווארט (צילום: צילום מסך רשת 13)
ווארט (צילום: צילום מסך רשת 13)

הקונספט פשוט: מועצת שדכנים ושדכניות (לא פחות!) מנסה לייצר מאצ'ים בין רווקים ורווקות מהמגזר החרדי משלל גילאים וזרמים. את הזוג בוחרים לפי רקע משפחתי דומה, זרם אמוני ו"נשיאת חן" (גרסה מנומסת יותר של "האם היית עושה ימינה בטינדר") ומכאן – הרווק והרווקה נאלצים לדמיין מי יהיה השידעך הנבחר איתו יחלקו בקבוק מים בלובי של בית מלון. עד אז, הם נשענים על התיאורים שקיבלו מהשדכנים המובילים, הדני והיעל של הפורמט: יקי רייסנר ושרה פכטר, שדכנים מקצועיים בחייהם.

ווארט (צילום: צילום מסך רשת 13)
ווארט (צילום: צילום מסך רשת 13)

עוד מוקדם לנחש כמה "ווארט" תהיה הצלחה מסחררת ותתקבל בציבור, בטח בתקופה כזו ובהתחשב בעובדה שהקהל של תכניות שכמותה לא יושב ברובו בבני ברק – אבל! – העריכה הקלילה, ההנגשה של התכנים, המונחים, והנהלים המקובלים לקהל החילוני (ממש כפי ש"שבאבניקים" המצוינת נהגה לעשות) והבחירה בשדכנים רהוטים וכריזמטיים, לצד רווקים ורווקות מתוקים שמעוררים אהדה לגמרי מצביעה על פוטנציאל גדול. שכוייח!