העיבוד הטלוויזיוני הראשון לסדרת הספרים העל-זמנית שכתבה ג׳יי.קיי.רולינג ״הארי פוטר״ אמורה להגיע לשירותי הסטרימינג Max ב-2026. מי יככבו בסדרה? מי היוצר? ומה רולינג אומרת? כל הפרטים נחשפים כעת בראיון מיוחד של מגזין Deadline.

מנכ״ל HBO, קייסי בלויס, הבטיח למעריצים ההדוקים ״עיבוד נאמן לסדרת הספרים״. כשנשאל במה תעסוק הסדרה חשף: ״הסדרה תצלול עמוק לכל אחד מהספרים האייקונים. אנחנו עובדים על הסדרה במלוא האכפתיות והעבודה הנדרשת על הזיכיון הזה״. לפרויקט הנחשק, האחים וורנר גייסו שורה של כותבים בהם קת׳לין ג׳ורדן (Teenage Bounty Hunters, American Princess), טום מורן (The Devil's Hour) ופרנצ׳סקה גרדינר (Succession, Killing Eve). 

מנכ״ל האחים וורנר-דיסקברי, דיוויד זסלב, סיפר שלפני כחודש בילה יחד עם כותבת סדרת הספרים רולינג, עם בלויס (מנכ״ל HBO) וצ'נינג דנג'י (יו״ר האחים וורנר) בלונדון: ״ההתרגשות שלנו נוכחת. השיחות שלנו היו נהדרות".

בכנס גולדמן זאקס בשנה שעברה, זסלב, הצביע במפורש על הצורך בסדרת הספרים הנמכרת ביותר ברחבי תבל ״הארי פוטר״: ״לא עשינו שום דבר עם הארי פוטר במשך יותר מעשור. האחים וורנר הוא האולפן עם הביצועים הטובים ביותר בעולם. אנחנו צריכים להשתמש במשאבים הטובים ביותר שלנו ולעשות את הסדרה עם האנשים היצירתיים והטובים ביותר בעולם״. 

יו״ר האחים וורנר, דנג׳י, חשף כי יהיו שחקנים חדשים שיגלמו את הדמויות הראשיות בסדרה, אך עדיין אף אחד לא לוהק. כיוצא בזאת, סביר להניח שהאחים וורנר מחפשים ללהק שחקנים צעירים: ״החלק המורכב הוא שני הספרים הראשונים, שבהם הילדים נמצאים בגילאים צעירים, בסביבות 11 או 12". מנכ״ל HBO סיפר על תהליך הליהוק: ״לא פנינו לסוכנויות שחקנים. יש לנו תהליך פנימי משלנו שבו חשבנו על אנשים פוטנציאלים״. 

למרות ששחקנים חדשים ילהוקו לתפקידים הראשיים, זכייני הסדרה לא הכחישו שהקאסט המקורי של סדרת הסרטים יכול להופיע בסדרה ביניהם דניאל רדקליף, אמה ווטסון ורופרט גרינט. רדקליף אמר בראיון ל-ComicBook: ״ההבנה שלי היא שהם מנסים להתחיל מחדש. אז אני בהחלט לא מחפש להיכנס לזה בשום צורה. אבל אני כן מאחל להם, כמובן, את כל המזל שבעולם ואני מאוד נרגש להעביר את הלפיד הזה ליורש״. 

 ג'יי קיי רולינג (צילום: REUTERS/Olivia Harris)
ג'יי קיי רולינג (צילום: REUTERS/Olivia Harris)

על פי הדיווחים, רולינג תהיה מעורבת ביצירה: ״המחויבות של מקס לשמירה על שלמות הספרים שלי חשובה לי. אני מצפה להיות חלק מהעיבוד החדש הזה שיאפשר מידה של עומק ופרטים ליצירת סדרת טלוויזיה ארוכה", אמרה רולינג. מאז השיקה וורנרס את שירותי הסטרימינג שלה, הייתה לנגד עיניה המטרה לנצל את הזיכיון הגדול ביותר של וורנרס לסטרימינג. מנכ"ל האחים וורנר דיסקברי, זסלב, נפגש עם רולינג מספר פעמים בבריטניה. הוא אפילו התבטא בתמיכה בסופרת, שהייתה מעורבת במחלוקת מתמשכת על הערותיה בנושאי טרנסג'נדר. עם זאת, הוא חושב כי מעורבותה של המחברת עלולה להוות מכשול להשתתפות המנהלים מהסרטים בסדרה. 

כשנשאל בנוגע לתקציב הסדרה ענה בלויס: ״אנחנו יוצרים בקנה מידה אפי כמו למשל סדרת משחקי הכס. אני מתאר לעצמי שהסדרה תהיה בקנה מידה כזה או אפילו גבוה יותר. נעשה כל מה שצריך כדי ליצור תוכנית איכותית״.