הסופרת והפובליציסטית ד״ר מרגלית (מגי) אוצרי, מתחה אמש (שלישי) ביקורת נוקבת בתכנית שמגיש העיתונאי רביב דרוקר ברשת 13 ״אזור בחירה״, בעקבות הדיווח כי חיילים הכו למוות שני עצירים עזתים בדרך למתקן הכליאה שדה תימן. אוצרי התייחסה באופן ספציפי לכך שהמשטרה הצבאית חושדת שחיילים הכו למוות שני עצירים עזתים ואמרה: ״הצבא המוסרי בעולם כבר לא מוסרי, ובתכל'ס, הוא גם לא כל כך צבא. צה״ל הפך מצבא ההגנה לישראל לצבא השיטור בגדה. ממגן ישראל למדבר השטחים. זו אחת הסיבות לתפקוד הגרוע שלו בטבח. מאז אלאור אזריה, במצ״ח חוקרים וממסמסים. גם החיילים האלה כנראה כבר לא יורשעו. אבל אחר כך נבכה שהאג אנטישמיים, כי כאלה אנחנו הישראלים, יורים ומתבכיינים״.

לפי דיווח של שני מקורות ששוחחו עם ״הארץ״, חקירת המשטרה הצבאית מגלה כי שני עזתים שמתו במרץ בדרכם למתקן המעצר שדה תימן הוכו בידי חיילים, ולא נחבלו בשל תנאי הדרך המשובשת כטענת חברי הכוח ששמר עליהם. עד כה נחקרו כמה חיילים באזהרה, ואיש מהם לא נעצר — כמו ב–33 מקרי מוות אחרים של תושבי הרצועה שנעצרו במלחמה והובאו לישראל. לפי הדיווח, השניים נחשדו כפעילי טרור, הועלו חיים ונקשרו ברצועה בתוך המשאית, וזו הסיעה אותם מגבול הרצועה באזור חאן יונס למתקן המעצר הסמוך לבאר שבע. בתום הנסיעה השניים נמצאו מתים. ראיות שנאספו בחקירה סותרות את טענת חיילי ההנדסה לחבלה שנגרמה בדרך. על פי החשד, הם הוכו בכמה מקומות בגופם, ועל פי ראיות אחד מהם נפגע גם בראשו. צוות החקירה טרם קיבל דו"ח נתיחה רשמי של גופות השניים, ולאחר שהוא יועבר לידי המשטרה הצבאית ייקבע המשך החקירה. על מות השניים ועל החקירה דווח לראשונה ב-״כאן״.

ינון מגל מיהר להגיב לדבריה של אוצרי שהעלתה בעצמה לחשבונה האישי וכתב: ״תגידי, וכל הקשקוש האינפנטילי הזה הוא על משהו ש-׳המשטרה הצבאית חושדת׳ שקרה?״.