הבמאי והיוצר יואב צפיר (״רוקדים עם כוכבים״, ״הכוכב הבא״) סיפר בראיון מיוחד למעריב על חשיבות היצירה במהלך המלחמה, על הביקורות נגד עליית התוכניות בזמן שהחטופים עדיין מוחזקים בעזה, ועל המראות הקשים מאסון תקיפת צה״ל במחנה הפליטים רפיח. 

אסקפיזם עם הרבה כאב: ״רוקדים עם כוכבים״ משחקת לנו בלב

 ״אין ספק שזה אירוע קשוח ומדינת ישראל לא במצב טוב כרגע באירופה - לא בצדק. הם מספרים לעצמם סיפור שיקרי, והם טועים. אנחנו יודעים איפה הצדק נמצא, נאמין בשלנו ונמשיך להאמין בטוב. אנחנו נגד מי זאת מדינת ישראל ואיפה הלב שלנו״. 
 
בהקשר הזה, הוצגו ביומיים האחרונים תמונות מאוד קשות מהתקיפה של צה״ל במחנה הפליטים ברפיח. מה אתה חושב על זה?
 
״אנחנו צריכים כמובן לנסות להימנע מהרג של אזרחים חפים מפשע, כמובן. ועם זאת, אצל החמאס להרוג אזרחים חפים מפשע זה במכוון, זו אסטרטגיה, בעוד אצלנו זו טרגדיה וטעות. אנחנו צבא מוסרי שמנסה להימנע מזה וככה העולם צריך להסתכל על זה. אנחנו לא תקפנו בשבעה באוקטובר, התקיפו אותנו. ואנחנו מנסים למנוע את התקיפה הבאה. העולם חייב להבין את זה״. 
 
כשנשאל על התעוררות הביקורות שעלו נגד שידור של תוכניות ריאליטי אסקפיסטיות בזמן המלחמה, אמר: ״אני חושב שבסופו של דבר, הבנו כמה היה חשוב לבחור נציג לאירוויזיון בשנה הזאת. זאת הייתה המשימה של הכוכב הבא, כמה טוב שעשינו את זה ועוד איזו נציגה בחרנו. בסוף התפקיד שלנו בתוכניות שאני עושה, ׳הכוכב הבא׳ ו׳רוקדים עם כוכבים׳, הוא לתת רגע של נשימה בתוך הכאב, ולעשות נעים בלב. זאת משימה שהיא שליחות בשנה הזאת ואנחנו גאים בזה. אלה תוכניות עם טוב לב שמספקות אסקפיזם שהוא נכון לשעה הזאת עם נגיעה למצב והתייחסות כדי לא לשכוח את מה שקורה. אבל כן, אנחנו רוצים לתת איזה רגע של נשימה״.  

כזכור, צפיר היה ראש המשלחת הישראלית לאירוויזיון במאלמו. שם, נאלץ להתמודד עם מספר תקריות חגירות בהן שריקות הבוז הצורמות לעבר הנציגה הישראלית עדן גולן, וכן יחס בעייתי מצד חברי המשלחות האחרות.