הרשת סערה הערב (רביעי), לאחר שאראל סג״ל ושמעון ריקלין הציגו בתכניתם בערוץ 14, בה השניים מגישים, גרף מטריד במיוחד. הגרף מחלק באופן בוטה את אחוז הנרצחים והחטופים מיישובי העוטף עד 10 ק"מ מגבול עזה, לאחר המתקפה בשבעה באוקטובר באופן חלוקה בין מה שהם מגדירים ישובי ״ימין=קואליציה״ וישובי ״שמאל=אופוזיציה״.

קושמרו נפרד מהממלכתיות ומקלל באולפן - ואיך זה קשור לערוץ 14?

הגרף של ערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)
הגרף של ערוץ 14 (צילום: צילום מסך ערוץ 14)

לפי הנתונים שהוצגו, ישנם פי 10 יותר נרצחים בישובי "שמאל = אופוזיציה״ לעומת מה שהם כינו ישובי ״ימין=קואליציה״. מעבר לציניות של קשירת עמדה פוליטית כסיבה לרמות הזוועה שחווה ישוב כזה או אחר בישראל בשבעה באקוטובר, הגרף התעלם מכמות המחבלים שתקפו כל יישוב, הזמן שלקח לצה"ל להגיע לכל יישוב, הפילוח של מצביעי ימין ושמאל בכל יישוב ועוד גורמים רבים שיש לקחת בחשבון.

לאחר הצגת הגרף, העורך שלו אף הכריז כי יש לשאול את השאלה האם יישובים "ימניים" היו מוכנים יותר לתקיפה בגלל העמדות הפוליטיות שלהם וגם שיש לבדוק מה הייתה "רמת התמיכה בצה"ל" בין יישובים בהם היו ממדי טבח כאלה ואחרים.

בין התגובות הזועמות שנרשמו לאחר פרסום הגרף, כתב העיתונאי והמגיש בן כספית בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: ״כך נראית ירידה מהפסים.
מישהו מממן את האשפה הזו״. תגובה נוספת שנרשמה ברשת: ״חברו את אל מנאר ואל ג׳זירה ולא תגיעו לרמת השנאה של ערוץ 14 למדינת ישראל ואזרחיה. הייתי אומר שהם סוכנים של האויב, אבל לא. הם - בעלי הערוץ, ומי שאחראי לאייטמים כמו זה - הם האויב בכבודו ובעצמו״, כך פרסם העיתונאי יהודה שוחט בחשבון הטוויטר שלו.