אמש התארח בתוכנית "הפטריוטים" של ינון מגל חייל המילואים מסרטון ההמרדה שהופץ בשבוע שעבר, אופיר לוזון מהרצליה, בראיון ראשון מאז שנחקר במצ"ח תחת אזהרה והושעה ממילואים, לאחר שקרא למרד חיילים נגד הרמטכ"ל ושר הביטחון ושלח מסר אחד וברור - "מצייתים רק לראש הממשלה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לא מפתיע שמי שזכה לתת לחייל המילואים במה להשמיע את גרסתו להאשמות נגדו הם ינון מגל וחבריו לאולפן בערוץ 14, שמיישרים איתו קו ומצייתים רק לראש הממשלה. אם חשבתי ש"הפטריוטים" זו תוכנית נמוכה או גרוע מכך, מסוכנת, שמהדהדת כשופרות של הממשלה כמו בדיקטטורות אפלות ביותר, אתמול "הפטריוטים" הצליחו להתעלות על עצמם ולרדת אפילו נמוך יותר מהתחתית.

יושב חייל מילואים מסרטון קריאה לסרבנות, שמואשם בעבירה פלילית חמורה בעיצומה של מלחמה קשה רב זירתית, וזוכה מהקהל באולפן, שקיבל קיו מההפקה, למחיאות כפיים סוערות כאילו זכה בפרס לחדשנות בעולם הרפואה. המנחה (והכובע המגוחך שעל ראשו, עם סלוגן שהתגלה כסיסמה ריקה מתוכן) ינון מגל, מציג את האורח בנרטיב של גיבור לאומי, חייל מילואים שתרם את חלקו לצבא בימי המלחמה מה שהוביל לנפילת עסקיו, ללא אף אזכור על עברו הפלילי, מה שמצביע על האופן הלא מקצועי והלא עיתונאי שמציג תמונה חלקית של תכנים המסוקרים בדרך המשרתת את האג'נדה של מגל.

יושבי האולפן בניצוחו של המגיש הופכים את העבריין לקורבן שנרדף על ידי השמאל, מזכיר את טקטיקת שיבוש הנרטיב של מירי רגב והדריסה.
על תקן הנציגות הנשית היחידה באולפן, עירית לינור, שזועקת על העוול והאכיפה הבררנית שעשו לגיבור המילואים מהסרטון, "איפה רון שרף מהאחים לנשק שקרא לא לעשות מילואים, איפה שקמה ברסלב" , ושואלת בזעם "למה איש מילואים כמו אופיר צריך להצדיק את עצמו על חתיכת סרטון להסביר ולפרט מילה במילה".

בדיוק באלה המילים, כך יצאה להגנתו. שיפשפתי את אוזניי לוודא שאני שומעת נכון. גברת לינור המלומדת, את לא מבינה שאנחנו בעיצומה של מלחמה קיומית על ביטחוננו? את לא מבינה את ההבדל הקטן של חייל מילואים חובש מדים שיוצא בקריאה למרי כשהוא נמצא בשטח לחימה, ואם את לא מבינה, את לא ראויה להישמע ואת שותפה לפשע.

ינון מגל מוסיף עוד נפח עדתי כי נוח תמיד לרכב על זה כשאין טיעון אינטליגנטי אחר להביא וטוען שנטפלו לחייל המילואים הגיבור רק בגלל שהוא לוזון, ולחיזוקית מוסיף כי חייל המילואים אמר את הדעה הרווחת כאן באולפנים. לא מפתיע, יש לומר. ועוד שלל קשקושים לא אינטלקטואלים שיוצאים להגנתו של חייל המילואים, שאני אפילו לא מסוגלת לכתוב אותם מרוב שהם מזעזעים ולרגע כמעט וריחמתי על מר לוזון המסכן, שנטפלו אליו על לא עוול בכפו ובעצם הוא לא חשוד אלא קורבן נסיבות של ישראל הראשונה וישראל השנייה.

ממש להוציא מטפחת ולנגב את הדמעות. במה זה שונה מלהביא אנס לאולפן ולהפוך אותו לקורבן, ולהגנתו לטעון שמטיחים בו האשמות פליליות רק בגלל שהוא מזרחי ומצביע נתניהו והוא בכלל גיבור שמספק את צרכיו הבסיסיים כי נשים זקוקות לו ורוצות אותו. אם חשבתי שהמדינה נמצאת בתרחיש בלהות ומבוי סתום והתקשיתי לראות אור בקצה המנהרה - אחרי שצפיתי בפרק של "הפטריוטים" אמש, הבנתי שהמצב קשה משחשבתי.

אני מתנגדת לתת במה תקשורתית לכל אדם שנחשד בעבירה פלילית כדי לאפשר לו להביא את גרסתו ולנסות לשכנע בחפותו, אלא אך ורק במקורות המקובלים, מול חוקרים מגורמי אכיפה מוסמכים שידעו לשלוף מנגד טיעונים משפטיים כשהם שוחים בחומר ובשורות החוק.

ואיזה תירוץ סיפק אופיר להגנתו שהוא לא קרא למרד, אלא זה סרטון תשובה לסרטון החמור שהופץ של יו"ר העבודה יאיר גולן הקורא לא לעשות מילואים עד שהממשלה מתחלפת. טיעון משפטי לא רע יש לומר להגנתו, והוסיף כי הוא עומד מאחורי הסרטון, הוא לא קרא להמרדה כל עוד הצבא והממשלה מאוחדים, אבל אם יש אי הסכמות בין הגורמים אז הוא כפוף לממשלה ולא למפקדיו.

נו שויין, איך שלא תסתכלו על זה, לא רק יאיר נתניהו שותף לפשע שהפיץ את סרטון ההמרדה, גם מגל והקולגות שלצידו שגיבו את מעשיו של חייל המילואים. אה חשוב לציין, כי לסיום סיומת ציין מגל בקטנה ככה, שסרבנות זה דבר מגונה בצה"ל ואסור לסרב פקודה" ובמעט כדי להרים את המורל השפוף של כולנו, אוסיף "עוד לא אבדה תקוותנו".