הרקדן בדימוס ושופט ״רוקדים עם כוכבים״, דוד דביר, סיפר הבוקר (חמישי) בראיון מיוחד למעריב על התוספת המדויקת לשולחן השופטים במקום הקולגה הוותיקה, התחושות שלו בזמן הצילומים לעונה החדשה בצל המלחמה, ועל חלומו הלא ממומש (אולי במקצת) להיות מנתח פלסטי. 

״רוקדים עם כוכבים״ משחקת לנו בלב, דוד דביר נשאר רשע כמו שאנו אוהבים
לאחר ששודר אמש פרק הבכורה של העונה החדשה לתוכנית, תפסתי את דביר לשיחה פתוחה על העונה החדשה: ״אני חושב שהמתמודדים השנה מאוד מגוונים, ישנן הפתעות וכמה שהם בסדר. בכל אופן, אני מקווה שהמשחק לא מכור״. נדמה כי מסמר הערב עבור דביר בפרק הבכורה היה הביצוע של לינוי אשרם והרקדן רפאל פליישמן: ״זה שלינוי מגיעה מעולם ההתעמלות אומנותית זה לא אומר שהיא בהכרח רקדנית. יש משהו מיוחד לנערה-אישה הזו, מעין בייגלה מעל הראש. תראי, היא לא דקיקה כמו שאנחנו רגילים לראות בתחרויות האלה, אבל זה עובר לידה – היא מגיעה עם כל כך הרבה ביטחון. הייתי נותן לה בקלות עשר אתמול – אבל רציתי לתת לה מקום לשאוף. האמת, שמאחורי הקלעים ראיתי שהיא מאוד רעדה ושקשקה. אבל כשעלה המסך – זו הייתה משהי לגמרי אחרת״. 
 
לעומת אשרם, היה גם ביצוע שהוביל את דביר לנוע בחוסר סבלנות בכיסאו: ״חזי דין איכזב אותי מאוד, אני ציפיתי שמנטליסט כמוהו יוכיח ויעשה דברים. אני לא אוהב שמשתמשים בגימיקים כבר בערב הראשון – והגימיק היה על השנייה וחצי הראשונה של הביצוע. אני מאוכזב ממנו, ציפיתי ממנו להרבה יותר. אבל מי יודע, אולי הוא עוד יפתיע... ואם לא? אז דרכו מובילה אל המסך האחורי״.

חזי דין (צילום: משה נחמנוביץ')
חזי דין (צילום: משה נחמנוביץ')

 
מבלי לשכוח את העובדה כי אותם משתתפים הם לא רקדנים מקצועיים, עדיין אתה חושב שישנם שפשוט ׳אין להם את זה׳?
״תראי, ההפקה עושה אודישנים והם צריכים לרקוד עם רקדן מקצועי. יש לנו מגוון של משתתפים מהג׳ודו, המסך הקטן, קוסם ועד נציגים מהאירוויזיון. אני מאמין שיש לאנשים כשרונות שלא תמיד מגלים אותם. אני למשל, אם לא הייתי רקדן, אולי הייתי מנתח פלסטי כי אני מאוד אוהב את זה״. 
 
עוד המשיך וסיפר פרט שהפתיע אותי מאוד: ״בן זוגה של בתי, ליאור זנגי, הוא מדען וחוקר לב. וכשהיה סטודנט באוניברסיטת הרווארד, הוא נאלץ לחקור עכברים ומיד נחלצתי לעזרתו. מצאתי עצמי לילה שלם מנתח לצידו עכברים וזה הגניב אותי מאוד. הוא אמר שאני מוכשר והציע לי לעבור קורס במכון ויצמן שמתעסק בניתוח של חיות קטנות. אבל למרות זאת, הריקוד וההוראה לקחו אותי לשם ואני לא מצטער על זה בכלל״.
 
״אני זוכר שהייתי צנחן בקבע. באותה תקופה הייתי מפקד על חיילים מהשעה שש בבוקר עד ארבע אחר צהריים. וכשהייתי מסיים, ישר משם הלכתי לסטודיו עם מדים ומחליף לטייץ. כולם היו מסתכלים עליי בתהייה משונה כשהייתי נכנס לסטודיו, אבל זה היה חזק ממני״. 
 
לנעליה של רונה לי שמעון נכנסה השופטת החדשה העונה, לאה ינאי, מה אתה מרגיש בנוגע לשינוי הזה?
״האמת שרונה לי ולאה קרובות אליי מאוד, הייתי מנטור שלהן המון שנים. לאה מביאה איתה משהו שאולי לרונה פחות היה – מעין דיוק. היא מאוד ורבלית, נראית מצוין ובעיקר מאוד מדויקת. באמת כל הכבוד לה, ינאי קפצה למים מאוד עמוקים ואני חושב שהיא הצליחה לצלול ועמדה בזה בגבורה. היא לא פגעה באף אחד כמו שדוד דביר עשה״. 
 
אני בטוחה שאתה מודע לפרסונה שייצרת על פני המסך, אבל בכל זאת נדמה שהיא מגיעה ממקום כן.
״אני לא עושה חשבון מה ואיך מצלמים. הביקורת שלי היא קצרה מאוד. אני לא אוהב להתפלסף כמו אנה (ארונוב). אני חושב שהמסך לא סובל דיבורים ארוכים. אני אוהב את זה ולא מתכנן יותר מדי. זה יוצא לי ספונטנית תוך כדי פעולה״. 

דוד דביר (צילום: באדיבות קשת 12)
דוד דביר (צילום: באדיבות קשת 12)

 
אי אפשר ואסור להתעלם מהמציאות בה התוכנית מתקיימת – מה שונה בעונה הזו?
״אני חושב שהעונה תהיה כמו העונה הקודמת מבחינת הלבוש, המוסיקה הספקטקל. למרות שכולנו כואבים, החיים חזקים יותר מהכל. אנחנו רוצים לספק משהו קצת מאיר עיניים. עם האולפן היפה, והבגדים והשעות של החזרות – זה נותן לך איזה שעה וחצי של בריחה מהמציאות, וזה מה שהתוכנית צריכה לעשות למעשה״. 
 
״את לא מכירה את מסלול חיי – אני גדלתי בערך לבד ועברתי המון חוויות נעימות ולא נעימות, הייתי מאוד מפוקס במה שאני רוצה לעשות. קשה לי עם כל המצב, אבל אני אדם סתגלן. אני מגיע למקום והאווירה משתנה – לאמנות, לאנשים מתאפרים ומסתרקים, וזה גורם לך להיעלם לכמה שעות, את בבועה. ואז כשזה מסתיים, את חוזרת הביתה למציאות וזה לא פשוט. המעבר האלה קשים וזה בלתי נתפס״. 
 
משפחות החטופים יצאו בקמפיין מצמרר נגד עלייתה של תוכנית ״האח הגדול״, לעומת זאת ״רוקדים עם כוכבים״ כמו חמקה מתחת לראדר. מה אתה חושב על זה?
״קודם כל, אני חושב ש׳רוקדים עם כוכבים׳ אהובה יותר. היא נעימה יותר לעין אין בה מריבות. ה׳אח הגדול׳ היא למעשה כלוב של מריבות. לוסי (איוב) והשופטים נותנים אווירה של כיף ולא של רכילות. אנשים לא רוצים לראות את זה (׳האח הגדול׳) כרגע. יש מספיק סבל לא צריכים עוד דרמות״. 
 
״חשוב לי להגיד לסיום, אני רוצה ומייחל שכל החטופים יחזרו הביתה כבר מהדבר הנוראי הזה – די שייגמר כבר הסיוט. מקווה שנדע לחיות את החיים כמו שצריך ולא רק בסבל וכאב״. 

חלקו השני של ערב הבכורה של ״רוקדים עם כוכבים״ ישודר ביום ראשון הקרוב, ה-2 ביוני בשעה 21:30.